تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۷۳۳۲
نماینده شرق مازندران درحالی به زودی لیست اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود را تقدیم رئیس این هیئت در استان مازندران می‌کند که نگرانی شدیدی را میان کارشناسان و دلسوزان جبهه انقلاب در این منطقه از استان ایجاد کرده که آیا شریعتی از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد یا خیر.
۰
plusresetminus
آیا شریعتی از آزمون هیئت نظارت بر انتخابات شوراها سربلند بیرون می‌آید
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، سال‌های اخیر که انقلاب اسلامی به دومین گام ۴۰ ساله خود وارد شده به نوعی مهمترین ایام عمر این رویداد بزرگ قرن بیستم برشمرده می‌شود به گونه‌ای که حوادث و رویدادهای سپری شده این یکی دوسال به همراه رویدادهای مهم پیش رو که با مهمترین آن نیز چندان فاصله زیادی نداریم حوادث تلخ و شیرین بلاتمثیلی را به همراه داشته و شمارش معکوس یکی از راهبردی‌ترین آزمون‌های پیش روی جمهوری اسلامی نیز به نوعی آغاز شده است.
ازجمله مهمترین اتفاقات سال‌های اخیر را در جابجایی صورت گرفته در مسند ریاست قوه قضائیه باید تلقی کرد، جایی که شخصیتی انقلابی و مورد وثوق قریب به اتفاق بدنه خواص و عموم دلسوز کشور از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس دستگاه قضا کار خود را آغاز کرد.
بیش از دو سال سپری شده از عمر این مسئولیت نیز نتایج درخور قابل توجهی برای اهل تحلیل و شناخت صحیح از رویدادهای کشور به همراه داشته و سید ابراهیم رئیسی با ایجاد تحولات اساسی در بدنه این قوه مهم کشور ضمن پاکسازی درونی، به افزایش کیفیت امور در این مجموعه نیز پرداخته و جهش مطلوبی را در عرصه‌های مختلف ازجمله برگرداندن هزاران میلیارد تومان به خزانه دولت به ثبت رسانده که رشد کم‌نظیری را در اقبال عمومی به همراه داشته است.
از سوی دیگر انتخابات مجلس دوازدهم در اسفند ۹۸ را باید دیگر رویداد مهم سال‌های اخیر برشمرد که خروجی آن یک مجلس با رویکرد انقلابی و ولایی بوده و در همین مدت کوتاه چند ماهه نیز باوجود همه کارشکنی‌ها و بی‌توجهی‌های بدنه اجرایی کشور، اتفاقات مهمی را رقم زده و زمینه رویدادهای مهمی را در آینده نزدیک فراهم آورده که نمونه بارز آن بودجه ۱۴۰۰ دولت فعلی است که البته نتایج آن را در سال آینده به نظاره خواهیم نشست.
 
* سر گل رویدادهای حساس پیش رو
اما شاید مهمترین اتفاق بعد از این دوگانه اساسی را باید انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سرتاسر کشور برشمرد که به واقع سرنوشت اجرایی و کف خدمات جامعه را برای حداقل چهار سال آینده تعیین و تضمین خواهد کرد.
تکلیف انتخابات ریاست جمهوری طی ماه‌های آینده مشخص خواهد شد و یقیناً مردم درصورت مواجهه درست با عملیات فریب جریان ضد انقلاب و غیرانقلابی همچون انتخابات مجلس در این عرصه نیز به درستی عمل خواهند کرد و یک جشن دموکراسی ملی با یک نتیجه مطلوب برای آحاد ملت رقم خواهد خورد تا انقلاب هرچه سریعتر در راستای تحقق دولت اسلامی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی گام بردارد.
اما شوراهای اسلامی به خصوص در شهرها، این روزها به پاشنه آشیل اجرایی و نظارتی کشور تبدیل شده و دستگیری‌های مداوم مسئولان خاطی آن‌ها تجربه تلخی را در این رابطه رقم زده که به نظر می‌رسد باید ورود جدی‌تری از سوی نهادهای نظارتی و تصمیم‌ساز در این رابطه صورت پذیرد تا با قطع سرمنشأ این فساد یعنی جلوگیری از ورود افراد مسئله‌دار و ناکارآمد به این پارلمان‌های محلی شاهد روی کار آمدن شهرداران و دهیاران کارآمد، مخلص و متقی برای حل مشکلات مردم باشیم.
 
* سیگنال‌های نگران کننده یک تصمیم راهبردی
یکی از نهادهای نظارتی قابل اتکا در این عرصه، هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است که اعضای آن از سوی نمایندگان مجلس برای بخش‌های مختلف روستایی و شهرهای حوزه انتخابیه آن‌ها انتخاب می‌شوند.
با تمام اتفاقات مثبتی که در ماه‌ها بلکه سال‌های اخیر کشور در راستای کارآمدسازی بدنه قوا صورت پذیرفته، نوع نگاه نمایندگانی که مُهر ولایی و انقلابی بر آنان نهادینه شده بسیار حساس‌تر از قبل است چراکه اگر در انتخاب افراد، کوچکترین اشتباه و یا اهمالی صورت پذیرد بدون شک به نام بدنه انقلابی نوشته شده و تبعات حاصل از آن بسیار سنگین‌تر از قبل خواهد بود.
از سوی دیگر مجلس یا مجالس قبل نیز درگیر این موضوع نیستند و خود نمایندگان فعلی باید پاسخگوی انتخاب‌های خود باشند تا خدایی ناکرده هزینه به جبهه انقلاب وارد نسازند.
برهمین اساس روز سه‌شنبه موعد تحویل اسامی پیشنهادی نمایندگان حوزه‌های ‌انتخابیه مازندران به رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان که رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز به شمار می‌آید، است.
 
* صریح و دلسوزانه با نماینده محترم
اما شنیده‌ها از اسامی در نظر گرفته شده از سوی نماینده محترم شرق مازندران در سه شهر نکا، بهشهر و گلوگاه نگرانی‌هایی را برای کارشناسان و دلسوزان جبهه انقلاب در این حوزه انتخابیه به وجود آورده که درصورت صحت، عواقب و هزینه‌های سنگینی در انتخابات پیش رو ایجاد خواهد کرد.
باتوجه به بازگشت مسئولیت همه این امور به شخص نماینده محترم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی انتظار آن می‌رود که دکتر غلامرضا شریعتی با حساسیت بیشتری نسبت به آنچه درحال نهایی شدن است بی‌اندیشد چراکه در انتها تنها وی نخواهد بود که در مظان اتهام مردم قرار خواهد گرفت بلکه یک جریان از این اقدام آسیب خواهد خورد.

امید آن است که این نماینده سخت‌کوش با تدبیر اساسی و بهره‌گیری از خرد جمعی نیروهای کارآمد و دلسوز انقلاب در این مناطق سرنوشت چهارساله شوراهای شهر و روستاهای منطقه را در گرو بهترین تصمیم ممکن قرار داده و رویکرد مثبت ایجاد شده در کشور را به بهترین شکل ممکن ادامه دهد که در غیر اینصورت جریان انقلاب که دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده و از روند پاکسازی فعلی مسئولان نالایق نیز حمایت تام داشته است در نتایج نامیمون این روند در پیش گرفته شده سهمی نداشته و در برابر هرگونه انحراف از انجام وظایف خواهد ایستاد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲