تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۵۴۸۵
 آنانی که قادر به استیفای حقوق خود نیستند عملاً به تجاوز و متجاوزین کمک می‌کنند، درنتیجه عدم استیفای حقوق خود موجب تقویت متجاوزین می شوند.
۰
plusresetminus
گناه نابخشودنی متجاوز پروری
به گزارش بلاغ، در همواره تاریخ تجربه هزاران انسان مظلوم گواه بر این حقیقت است که اگر فرد مورد تجاوز در جهت استیفای حقوق خود قیام نکند و یا اقدام بموقع انجام ندهد، زمینه تجاوزهای بعدی را برای متجاوزان فراهم می کند، بدین جهت درسی که تاریخ به نسل‌ها می دهد واکنش سریع در مقابل متجاوزین و ناقضان حقوق است.

 علاوه بر هزاران تجربه تاریخی، تاریخ سرشار از تجربه‌های درخشان انقلاب اسلامی ایران نیز گواه بر صدق این مسئله مهم است که اگر حقوق خود را نستانی، حقوق‌تان را خواهند بلعید و بیش ازآن، بر ادامه کار خود، متجاوزان اصرار خواهند ورزید. بدین جهت در سیاست خارجی، جمهوری اسلامی ایران به تعداد فراوان قربانی عدم پیگیری حقوق حقه خود در مجامع جهانی شد که همان انصراف و یا انفعال از استیفای حقوق ملت ایران باعث جری شدن دشمنان این ملت و کشور گردید آخرین نمونه این تسامح و اعمال سیاسی، عدم واکنش مناسب نسبت به جاسوسی روح‌الله زم و کشور حامی او که سیستم امنیتی خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران توسط جاسوسی به نام روح‌الله زم به کار گرفته بود، قابل تأمل است.

صورت مسئله ما با کشورهای اروپایی و آمریکا در موضوع روح‌الله زم را همه از طریق رسانه‌ها و اعترافات شخص روح‌الله زم دیده و شنیدند. کشورهای اروپایی با محوریت فرانسه از عنصری به نام روح‌الله زم برای اجرای برنامه‌های خود علیه کشورمان استفاده کرد و تا توانست با حمایت‌های امنیتی، مالی، اطلاعاتی و تکنولوژیکی طی سال‌های اخیر خسارت‌های فراوانی را بر کشور و امنیت ایران اسلامی وارد کرد.

حال که این جاسوس و محارب طی فرآیند قضایی و محاکمه آزادانه به اعدام محکوم شد و دستگاه دیپلماسی کشورمان تنها در فضای مجازی واکنش ضعیفی از خود نشان داد، سه کشور اروپایی بخصوص فرانسه با محکوم کردن ایران اسلامی، دست را پیش گرفتند تا پس نیفتند.

سه کشور اروپایی در همپالگی با آمریکا 7 سال فرصت سازندگی و رشد ملت ایران را با مشغول کردن دولت آقای روحانی به مذاکره و برجام سوزاندند و سرمایه هسته‌ای کشور را از بین بردند و با نقض همه تعهدات خود، تلاش براندازانه از هر طریق ممکن و از جمله ابزاری بنام روح‌الله زم را پیشه خود ساختند و همه این اتفاقات در میان سیاست مسامح و مماشات دولت آقای روحانی و انفعال کامل دستگاه دیپلماسی رخ داد و نهایت منجر به گستاخی هرچه بیشتر سه دولت اروپایی بویژه دولت فرانسه شد. جای بسیار تعجب است دولت فرانسه با همه تلاش‌های نهان و آشکار خود علیه ملت ایران، با دخالت در مسائل داخلی ایران، هیچ مورد انتقاد و شکایت دولت ما و دستگاه دیپلماسی کشورمان قرار نمی‌گیرد و تنها آقای ظریف آنهم در فضای مجازی به انتقاد کم رمق و ضعیف می‌پردازد و این نوع برخوردهای منفعلانه است که تاکنون دولت‌های اروپایی و آمریکا را پررو و گستاخ کرده و هر روز خلاف عرف جهانی به توهین شعور ملی ایرانیان مبادرت می‌ورزند. طی سال‌های اخیر، نوع واکنش‌های منفعلانه دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان به شدت سه اصل محوری و تابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران: "عزت،حکمت و  مصلحت" را در نزد ملت یزرگ ایران به زیر سئوال برده و ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور باید با تغییر رویکرد، سیاست خارجی کشورمان به ریل اصلی و عزت‌مندی نظام اسلامی برگردد.
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴