تاریخ انتشارجمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۴۲۱۱۸
در آمریکا مهم‌ترین بخش رقابت‌های انتخاباتی میزان سرمایه‌ای است که کاندیداها می‌توانند برای هزینه کردهای انتخاباتی خود از میلیونرها جمع آوری کنند. برنده‌ و بازنده‌های این دوره چه کسانی بودند؟.
۰
plusresetminus
انتخابات آمریکا، جولانگاه میلیاردرها

به گزارش بلاغ، جو بایدن بنا به اعلام رسانه‌های معتبر به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا انتخاب شده است. اما این مسیر را بایدن و رقیبش ترامپ چگونه طی کردند؟ یکی از مهم‌ترین بخش کارزارهای انتخاباتی در آمریکا کمک‌هایی است که از سوی میلیاردر ها به کارزارهای انتخاباتی ارائه می شود.

بیش از ۲۵۰ میلیاردر آمریکایی در این انتخابات حمایت‌های مالی بزرگی انجام دادند، اما همه موفق نبودند؟ در این گزارش با هم نگاهی به برندگان و بازندگان این انتخابات انداختیم.
برخی از این حامیان مالی سیاسی فوق ثروتمند به کارزار کاندیداهای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری، کنگره یا سنا کمک کردند یا حمایت خود را در راستای پیشبرد یا جلوگیری از تصویب قوانین ایالتی مختلفی که در ایالات این کشور به رای گذاشته شد قرار دادند و موفق شدند. برخی هم هزینه‌های زیادی را صرف تلاش ناموفق سیاسی خود کردند یا پول زیادی را به کارزار های ناموفق ریختند. در این میان شاید بزرگترین برنده انتخابات از این زاویه را یک میلیاردر در ایالت ویرجینیا غربی دانست؛ که با صرف هزینه بسیار زیاد توانست برای دومین بار پیاپی در انتخابات پیروز شود. جیم جاستیس، با پیروزی در انتخابات محلی توانست برای دومین بار پیاپی فرماندار ایالت ویرجینیا غربی شود.
در اینجا برجسته ترین برندگان و بازندگان میلیاردر انتخابات 2020 نگاهی می‌اندازیم:
d3DCESe5PPt0

جیم جاستیس؛ برد در انتخابات با ثروت ارثی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تنها میلیاردر ایالت ویرجینیا غربی، در همان روز اول شمارش اولیه آرا توانست انتخابات را پیروز شود و برای دومین بار پیاپی به فرمانداری ایالت خود برسد و با اختلافی چشمگیر حریف خود را شکست دهد. جیم جاستیس 69 ساله 1.8 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی خود جمع‌آوری کرد و 2 میلیون دلار دیگر یا به عبارتی 2 میلیون دلار دیگر از ثروت خالص تخمینی 1.2 میلیارد دلاری خود را به کارزار انتخاباتی خود قرض داد. او مالک معادن زغال سنگی است که از پدر خود به ارث برده است.
این معادن در 5 ایالت مختلف قرار دارند به علاوه او مالک تفریحگاه مشهور گرینبری در ویرجینیا غربی است و در سال 2016 به عنوان یک دموکرات فرماندار ایالت خود شد، اما شش ماه پس از کسب قدرت حزب خود را تغییر داد و جمهوری خواه شد.تحقیقات فوربس در سال 2019 نشان می دهد که جاستیس در زمان فرمانداری خود از پرداخت مالیات و پرداخت بدهی های بانکی بزرگ خود اجتناب کرده است و به همین دلیل محکوم به پرداخت بیش از 10 میلیون دلار به دادگاه و 13 میلیون دلار در مورد حق بیمه مالیات شده است.
uo3aZH0Ue9IY

شلدون آدلسون؛ برد و باخت کازینودار ترامپیست

میلیاردر جمهوری‌خواه کمک بسیار بزرگی برای قرمز نگه داشتن سنا هزینه کرد و 60 میلیون دلار به صندوق رهبری سنا، برای حمایت از سناتورهای کاندیدشده از سوی حزب جمهوری‌خواه انتقال داد. او همچنین یک میلیون دلار در حمایت از انتخاب مجدد سناتور معروف، لیندسی گراهام، که به راحتی حریف خود را شکست داد، کمک کرد. فوربس گزارش کرده است، آدلسون یکی از 15 میلیاردری بود که بیشترین میزان حمایت مالی را در انتخابات را انجام داد. این سرمایه‌دار یهودی شناخته شده، البته آن‌چنان هم موفق نبود و در انتخابات ریاست جمهوری به صورت جداگانه یک کمک 1 میلیون دلاری مستقیما به کارزار ترامپ و یک کمک 75 میلیون دلاری به یکی از کارزارهای حامی ترامپ انجام داد که شکست سختی را برای این میلیاردر محافظه‌کار در پی داشت.
GN6OCZDnVvXt

رید هاستینگز و پتی کوئیلین

بنیانگذار و مدیرعامل شرکت نتفلیکس، پتی کوئیلین، یکی از بزرگترین اهدا کنندگان سیاسی کالیفرنیا در سال جاری بود که در مجموع 4.7 میلیون دلار به 5 قانون از 12 قانون پیشنهادی ایالتی که بر سر آن‌ها رای گیری شد، کمک کرد. بزرگترین کمک مالی او به مبلغ 2 میلیون دلار برای مبارزه با پروپوزال شماره 20 بود، که در صورت تصویب، آزادی مشروط برای مجرمینی که محکوم به گذراندن زندان هستند را بسیار دشوار می‌کرد. تاکنون ، 62.3 درصد از رای دهندگان در کالیفرنیا با موضع بنیان‌گذار نتفلیکس موافق هستند و این یک پیروزی احتمالی برای هاستینگز و کوئیلین است. او همچنین 250 هزار دلار برای حمایت از پروپوزال 17 داد و که به کسانی که با قید وثیقه از زندان آزاد شده‌اند در این ایالت حق رأی داد، که تاکنون 59٪ آرا را به دست آورده است.
مهم‌ترین پیروزی هاستینگز را اما می‌توان کمک 1.2 میلیون دلاری او به کارزار انتخاباتی جو بایدن دموکرات دانست.
5tETpOMmnZXM

مارک زاکربرگ؛ مخلوطی از شکست و پیروزی

موسسه بشردوستانه ابتکار چان زاکربرگ که توسط مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان بنیان گذاشتند، هزینه ای 14.6 میلیون دلاری را برای حمایت از یک اقدام واحد انتخاباتی صرف کردند. آن‌ها به دنبال حمایت و تصویب پروپوزال 15 ایالت کالیفرنیا، که باعث افزایش مالیات بر املاک مشاغل (از جمله خود فیس بوک) بودند تا از طریق این مالیات میلیاردها دلار برای مدارس و دولت ایالتی به ارمغان می‌آورد.
رای دهندگان در ایالت کالبفرنیا به نظر می‌رسد با اختلافی بسیار کم این پروپوزال را رد کردند و مخالف اجرای طرح مالیات بر املاک تجاری هستند. البته بنیاد چان زاکربرگ تقریبا 2.3 میلیون دلار نیز در مخالفت با پروپوزال شماره 20 کالیفرنیا هزینه کرد و در کنار بنیانگذاران نتفلیکس در صف تامین کنندگان مالی قرار داشت که به نظر می‌رسد پیروزی آن‌ها در رد این لایحه قطعی است. البته زاکربرگ در انتخابات ریاست جمهوری پیروزی بزرگی به دست آورد و شرکت فیس بوک به کارزار انتخاباتی جو بایدن 1.3 میلیون دلار کمک کرد. این شرکت همچنین به کارزار برنی سندرز، اصلی ترین رقیب بایدن در انتخابات درون حزبی نیز حدود 250 هزار دلار کمک کرده بود.
Chan-Zuckerberg

استیو و کانی بالمر؛ میلیاردرهای ناموفق

مدیر اجرایی سابق مایکروسافت و همسرش به انتخابات بر سر دو پیشنهاد در حوزه‌های جنایی و عدالت اجتماعی کمک مالی پرداخت کرده‌اند که به نظر می‌رسد هردوی آن‌ها با شکست روبرو شوند. استیو و کانی هر کدام 3 میلیون دلار برای حمایت از تصویب پروپوزال شماره 25 کالیفرنیا، که باعث لغو سیستم وثیقه نقدی دولتی و جایگزینی آن با الگوریتم مبتنی بر ریسک می‌شود  هزینه کردند که به نظر می‌رسد با توجه به نتایج کنونی شکست سختی را متحمل شوند. این زوج همچنین هر یک 500 هزار دلار به پروپوزال شماره 16 کمک کردند که آن هم در حال شکست خوردن می‌باشد. به نظر می‌رسد تنها حمایت مالی موفق آن‌ها در این انتخابات، کمک 105 هزار دلاری کانی بالمر به کارزار انتخاباتی جو بایدن بوده است.
BjCKf6OOFVHV

مایکل بلومبرگ؛ متضرر بزرگ انتخابات

در کل مهم نیست که چه کسی به مقام ریاست جمهوری برسد، فارغ از نتیجه انتخابات، بنیانگذار خبرگزاری بلومبرگ و شهردار سابق شهر نیویورک هزینه‌های بسیار زیادی را در این انتخابات انجام داد. مایکل بلومبرگ 1/1 میلیارد دلار از ثروت افسانه‌ای خود را صرف مبارزات انتخاباتی خود در حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری کرد، که پس از کسب تنها یک پیروزی در سه شنبه بزرگ (در قلمرو ساموای آمریکا)، از ادامه آن منصرف شد.
او بعد از آن قول داد که بیش از 100 میلیون دلار برای حمایت از بایدن در فلوریدا ، تگزاس و اوهایو هزینه کند. به نظر می‌رسد او جدا از هزینه‌هایی که برای کارزار ناموفق خود انجام داد، تمام کمک مالی‌اش از کمپین بایدن هم شمست خورد چرا که در هر 3 ایالتی که بلومبرگ از بایدن حمایت مالی کرد، دونالد ترامپ توانست بایدن را شکست دهد و آرا الکترال آن‌ها را به دست بیاورد.
1210410407.jpg

کانیه وست؛ رپری که به ازای هر میلیون دلار 10 هزار رای نیاورد

رپری که کاندیدا شد، دیر به رقابت انتخاباتی وارد شد. با آن که بیش از 10 میلیون دلار از ثروت شخصی‌اش را به کارزار انتخاباتی خود اختصاص داد، اما فقط در 12 ایالت در رای گیری‌ها حضور یافت! او تنها در این انتخابات 60 هزار رای را به خود اختصاص داده است.
2007kanyewest-7
 
منبع : اقتصادنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴