تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۴۳۵۶۲۲
مازندرانی‌ها که در ارادت‌ورزی به اهل بیت پیامبر(ص) شهره‌اند، تاب تحمل هنجارشکنی عده‌ای مسافر در سواحل دریا آنهم در شب‌های اول ماه محرم را ندارند.
۱
plusresetminus
آقای استاندار! نگذارید سواحل مازندران حیات خلوت هنجارشکنان شود+تصاویر
به گزارش بلاغ، استفاده از دریا و مناطق جنگلی و ییلاقی مازندران امسال علی‌القاعده تحت تاثیر کرونا برحسب ظاهر و تاکید مسئولان مبنی بر عدم مسافرت بویژه به مازندران با محدودیت زیادی باید مواجه باشد، و حال آنکه واقعیت گویای چیز دیگری است که گسترش کرونا و قرمز شدن این استان بمدت طولانی، نتیجه بی توجهی مسافران و بی عملی مسئولان در جلوگیری نکردن سفر به این استان و بی مبالاتی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی است.

بی اثری توصیه‌های موکد و مکرر ستاد مرکزی مبارزه با کرونا را در روزهای پایانی هر هفته در جاده‌های ورودی مازندران می‌توان به وضوح مشاهده کرد آنگاه که بعلت تراکم ترافیک، جاده‌های ورودی به مازندران یکطرفه اعلام می‌شود و عصر جمعه نیز جاده بازگشت یکطرفه می‌شود.



فرود و فراز نمودار ابتلا به کرونا و ادامه وضعیت قرمز، مردم مازندران را نگران کرده وقتی که می‌بینند فرزندان پزشک و پرستارشان همچنان پرپر می‌شوند و هزینه گزافی بابت بی مبالاتی برخی از مسافران را سنگین می‌پردازند، که آخرین آن به شهادت رسیدن دکتر عبدالرضا رودباری جراح عمومی کادر درمان شهرستان نکاست.

اما چیزی که بغایت وجدان عمومی مازندرانی‌ها را جریحه‌دار می‌سازد، هنجارشکنی گروهی از مسافران و عدم برخورد قانونی با آنهاست.



از مدتها قبل موضوع محرم و نحوه عزاداری سیدالشهدا، دغدغه جدی مردم کشورمان به خصوص مازندرانی‌ها بوده که  همچون همیشه بچه مذهبی‌ها عامل‌ترین به قواعد بهداشتی هستند؛ و مازندرانی‌ها نیز با سیاهپوش کردن استان، خود را آماده برگزاری باشکوه مراسم‌ها وفق دستورالعمل‌ها کرده‌اند، که در شب اول محرم مواجه می‌شوند با حضور عده‌ای مسافر در ساحل گهرباران شهرستان میاندورود، فرح آباد ساری و سواحل غرب  استان که بدون توجه به عزای سیدالشهداء علیه‌السلام، برخی از آنها بدون حجاب اقدام به هنجارشکنی کردند.



وقتی خبر تلخ حضور قریب به سه هزارکوهنورد در دامنه دماوند را کنار حجم بالای مسافران در مازندران هر پایان هفته قرار می‌دهیم، از یک بهم‌گسیختگی مدیریتی در مازندران مطلع می‌شویم که واقعاً جای تأمل دارد.

در خبر صعود سه هزار کوهنورد به قله دماوند، با نامه فدراسیون کوهنوردی مواجه می‌شویم که با توجه به شیوع کرونا، به فرمانداری آمل اعلام کرده بود که متاسفانه مسیر جنوبی صعود به قله دماوند باز بوده و خدمات عبور و حمل و نقل به کوهنوردان نیز در حال انجام است و حال آنکه این فدراسیون مدتهاست صعود به دماوند را ممنوع اعلام کرده بود.



حال باید پرسید که چگونه مدیریت استان در قبال عوامل ایجاد و گسترش کرونا، همچنین هنجارشکنی در ماه عزای سید و سالار شهیدان واکنشی از خود نشان نمی‌دهد و چشم خود را بر روی این حجم از مسافران هر هفته بسته است؟.

براستی، تا چه زمانی وضعیت مازندران باید قرمز باقی بماند و سطح نارضایی مردم از مسئولان استان همچنان افزایش یابد؟.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
لطفا خبر رو در اینستاگرام و ... بلاغ مندرج نمایید
آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴