تاریخ انتشارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۴۳۴۹۱۴
کشوری را منفجر می‌کنند و در کمال وقاحت به‌عنوان ناجی وارد می‌شوند و برای دوستان این کشور بحران‌زده خط و نشان می‌کشند و برای پررویی حد و مرز قائل نیستند و این از شگفتی‌های این زمانه کشورهای لیبرال است.
۰
plusresetminus
کمپین کشورهای تروریست در لبنان
به گزارش بلاغ، شهر بیروت با انفجار 2750 تن نیترات آمونیوم دچار آنچنان انفجاری شد که محصولش کشته شدن 171 نفر و زخمی شدن بیش از 6هزار نفر با بجاگذاردن قریب 15 میلیارد دلار خسارت، به‌صورت شهری جنگ‌زده و ویران تبدیل شد که دیگر نمی‌توان آن را همچون گذشته "عروس خاورمیانه" نامید. انفجار بندر بیروت، به حدی بود که ساکنان جزیره قبرس در فاصله بیش از ۲۵۰ کیلومتری از ساحل لبنان هم آن را حس کردند و همچنین مردم اردن گفته بودند که در ابتدا تصور کردند زلزله‌ای رخ داده است.

این انفجار زمانی رخ داد که تنش‌ها بین حزب الله و رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح خود قرار داشت و دشمن صهیونیستی هر لحظه منتظر انتقام حزب الله بابت شهادت «علی محسن کامل» بود.

سران رسمی لبنان از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر تاکید کردند که تحقیقات در خصوص علت انفجار آغاز شده و عاملان این حادثه به سزای اعمالشان خواهند رسید. در خصوص علت این حادثه گمانه زنی‌های بسیاری مطرح شده و بالاترین مقام اجرایی لبنان در این باره خاطرنشان کرده که هیچ سناریویی دور از ذهن نیست و برای اعلام قطعی علت انفجار باید تا پایان تحقیقات منتظر ماند. میشل عون هنگامی که با سوالی در خصوص احتمال مشارکت یک عامل خارجی در انفجار مذکور رو به رو شد، تاکید کرد هیچ فرضیه‌ای غیرممکن نیست.

علت و عامل و عاملین این انفجار دهشتبار را فراتر از بررسی‌های دقیق کارشناسی و فنی، باید آنانی را مورد انگشت اشاره قرار داد که از بروز این ماجرا منتفع می‌شوند و از آب گل‌آلود لبنان می‌توانند ماهی مقصود خود را بگیرند.

آنچه وضعیت لبنان را قدری پیچیده‌تر کرد این بود که بحران جاری تنها به بحث انفجار محدود نشد. بلکه خیلی زود تنش‌های سیاسی نیز بستری مناسب برای بازمطرح شدن پیدا کرد و خوراک بسیار خوبی به دست احزاب و گروه‌های مخالف با کابینه افتاد تا به دشمنی خود دامن بزنند. در ابتدایی‌ترین جنگ روانی مخالفان دولت حاکم غرض‌ورزان علیه حزب‌الله، شاهد آغاز اتهام زنی‌ها علیه مقاومت بودیم، دشمنان حزب الله از دیرباز ثابت کردند که از هیچ فرصتی برای لطمه زدن به نام مقاومت در لبنان فروگذار نخواهند کرد و همواره به دنبال کینه‌ورزی نسبت به این گروه مقاومت هستند.

رژیم اشغالگر قدس و حامی ذاتی این رژیم کودک‌کش یعنی آمریکا و سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) اولین سودجویان این انفجار هستند که در سایه دود و تخریب گسترده بیروت، تلاش دارند تا بتوانند معادله قدرت در منطقه را با محوریت لبنان به نفع خود تغییر دهند. این کشورها، که به‌صورت سنتی در مسائل داخلی لبنان مداخله داشته و دارند، از دشمنان در حال مبارزه با جریان مقاومت هستند که در اصل برای نابودی این جریان بویژه تضعیف حزب‌الله سناریوهای پرتلفات خود را به اجراء می‌گذارند.

آنچه که در فضای سیاسی منطقه حیرت‌آور است، سوپرمن شدن ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در این موضوع است. سفر او به لبنان و خط و نشان کشیدن برای جبهه مقاومت و مردم و فعالان سیاسی طرفدار مقاومت است.

در نیت و رفتار کشورهای مدعی همچون: آمریکا و سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در خدمت به مردم لبنان زمانی می‌تواند بدون هیچگونه تحلیل مورد قضاوت قرار گیرد که ناوهای جنگی این چهار کشور در سواحل لبنان لنگر انداخته‌اند . مردم لبنان و جهانیان می‌بینند وقتی لبنان بر اثر این انفجار مهیب، ذخایر گندم و بسیاری از ضروریات خود را از دست داد، بجای امدادرسانی به این کشور مصیبت‌زده، کشورهای یادشده اقدام به اعزام ناو جنگی به لبنان و راه‌اندازی عملیات روانی می‌کنند.

ماکرون، با سفر به لبنان و اظهارات مداخله‌جویانه، ایران را به دخالت در امور لبنان متهم کرده و به ایران بابت این مداخله هشدار می‌دهد. رئیس جمهور مفلوکی که یکسال است درگیر تظاهرات هفتگی مردم کشورش علیه ظلم و بیداد و شکاف‌های عمیق ناشی از نظام سرمایه‌داری است و در کنترل کشورش عاجز مانده، در نقش ناجی از لبنانی‌ها می‌خواهد تا به طرح او عمل کنند در غیر این‌صورت، مدعی می‌شود که پس از چند روز دوباره به لبنان برمی‌گردد و مسئولیت اصلاحات در لبنان را خود بعهده می‌گیرد. واقعاً کار دولت‌های تروریست دردناک و مسخره است. روسای منفور آمریکا و فرانسه، که از اداره کشورهای خود باز مانده‌اند، مدعی نجات‌بخشی برای لبنان هستند!!.

حمایت این کشورها از تظاهرات چند عامل اجیرشده در اولین لحظات شکل‌گیری این ناآرامی در لبنان، که در تلاش برای اشغال وزارتخانه‌ها بودند، بمنظور تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور و دولت این کشور برای کناره‌گیری، گواه روشنی از طرح‌های کشورهای مداخله‌گر برای آشوب و هرج و مرج در لبنان و ایجاد امنیت برای رژیم اشغالگر قدس از طریق ضربه‌زدن به جریان مقاومت و حزب‌الله است.

مجموعه شیطانی نظام سلطه، که در لبنان منافع مشترک عامل تجمیع‌شان علیه منافع امت اسلامی شده، آنچه مکر و خدعه در انبان خود دارند را در جنایت‌بارترین پروژه انفجاری به میدان آوردند غافل از آنکه مکر آنان در مقابل مکر خداوند، که اتحاد و انسجام ناشی از آگاهی و بصیرت مردم نسبت به ماهیت پلید این شیاطین و معرفت‌شان نسبت به حزب‌الله به عنوان جریانی خادم ملت است، موجب تسریع دراضمحلال غده سرطانی منطقه در مدت کمتر از آنچه که مقام معظم رهبری بشارت آن را دادند، خواهد شد.

از یاد نبریم کلام سیدبزرگوار جبهه مقاومت، سیدحسن نصرالله، را که فرمود: اگر انفجار بیروت کار رژیم صهیونیستی باشد، به همان وسعت پاسخ خواهیم داد، ضمن آنکه انتقام شهید علی محسن کامل را از رژیم جعلی اشغالگر خواهیم گرفت.

نکته اساسی در پس ماجراهایی از جنس انفجار بیروت این است که عزم جدی جبهه مقاومت در محو کامل رژیم اشغالگر قدس تحت‌الشعاع هیچ مسئله دیگری قرار نخواهد گرفت و امامت امت واحده اسلامی، نگاهی والاتر از همت شیطانی و مخربانه قدرتهای ابلیسی حاکم بر جهان دارد که سعی دارند به‌صورت موزائیکی و صلیبی در جهان اسلام از طریق سرسپردگانی همچون شیوخ بی‌کفایت و انگلی عرب نفوذ کنند و ذلت و خواری را بر امت اسلامی حاکم نمایند، و حال آنکه بقول خانم کلینتون، ماهها می‌نشینند با هزاران ساعات و میلیاردها سرمایه‌گذاری علیه جهان اسلام طراحی می‌کنند و سرانجام رهبر عالی انقلاب اسلامی با یک سخنرانی یکساعته تمام بافته‌های نظام سلطه جهانی را رشته و پنبه می‌کند و این است عزت ناشی از تبعیت از ولایت.
محمداسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲