تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
کد مطلب : ۴۳۴۷۰۵
۰
plusresetminus
ورزش را از نفوذی‌ها دریابید
به گزارش بلاغ، در ورزش این مملکت هرفرد و جریان و گروه مدیریتی و... که آمده است در جهت اصلاح ورزش و مبارزه با مفاسد و برداشتن موانع ساختگی و ساختاری گامی بردارد، افراد منفعت‌طلب وضد ورزش که ورزش را « طعمه»‌ای می‌بینند برای ربودن و غنیمتی برای تاراج کردن، و اگر در کنار ورزش هستند با این هدف است و لاغیر، با امکانات و ابزار در اختیار، خاصه رسانه‌ها در اشکال و انواع مختلف هیاهوکنان خود را وسط می‌اندازند و سعی خود را به کار می‌گیرند که آن جریان اصلاحی و ضد فساد یا کارش و عمر مدیریتی‌اش دوامی نداشته باشد و یا اگر داشت از مسیر و لاجرم هدف اصلاحی منحرفش بسازند.

چندی پیش آقای فروردین که به ریاست فراکسیون ورزش انتخاب شده است در اولین مصاحبه خود پس از به ریاست رسیدن فراکسیون حرف‌های خوب و دقیقی را مطرح کرد که نشان می‌داد به مسائل ورزش وقوف کافی و لازم دارد و خلاصه خوب خبر دارد در ورزش کشور چه می‌گذرد.

ایشان که خود فردی ورزشی و برخاسته از خانواده ورزش است و حتی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌های فوتبال دسته اولی کشور نشسته در این مصاحبه می‌گوید:«متاسفانه امروز با نابسامانی‌های گسترده‌ای در حوزه ورزش مواجه هستیم که نیازمند یک اراده قوی است تا با این ناهنجاری‌هایی که زمینه‌ساز فساد است مبارزه کند.» ایشان به درستی هم انگشت روی مشکل اصلی وخطرناک ورزش یعنی« ناهنجاری» و« فساد» می‌گذارد و هم راه مبارزه با این مشکل را بیان می‌کند که بیش از هر چیز وجود یک « اراده قوی» است در نزد مسئولان و کسانی که، دغدغه مردم و مملکت را دارند و نگران جوانان مملکت و سرنوشت ورزش کشور هستند. حرف ما هم درست به این قسمت از حرف‌های ایشان برمی‌گردد.

تجربه نشان می‌دهد که در این ورزش کسانی نفوذ کرده‌اند که نه دغدغه مردم و مملکت را دارند، نه نگران جوانان و ورزش کشور هستند و... و جز به منافع حقیر خود نمی‌اندیشند وبا چنگ و دندان مانع از انجام کارهای اصلاحی واقدامات در جهت سالم ‌سازی ورزش می‌شوند. اینها خواسته و ناخواسته نقش پادویی دشمنان خارجی و بدخواهان این ملک و ملت را بازی می‌کنند. مگر دشمنان و بد خواهان این سرزمین بزرگ و سر فراز چه می‌خواهند و دنبال چه هستند؟ همه می‌دانیم که آنان بر خلاف شعارهایی که می‌دهند واشک‌هایی که تمساح وار می‌ریزند به هیچ عنوان خواستار سروسامان گرفتن این مملکت و راحتی این مردم در هیج حوزه ای، از اقتصاد گرفته تا ورزش، نیستند. آنها به شدت با هر فرد و دولت و جریانی که بخواهد در هرجا خادم مملکت باشد وبه مردم خدمت کند و امور را بسامان کند دشمن هستند. نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که مثلا چرا مرحوم امیر ‌کبیر که قصدی جز خدمت به این کشور عقب مانده نداشت در حمام فین کاشان سر به نیست شد. خدمت به مردم و کار کردن برای مملکت از نظرقدرت‌های استکباری و زورگو جرمی نابخشودنی است. شاعر، خوب گفته:
بیگناهی کم گناهی نیست در دیوان عشق
                                یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود
همیشه جاده صاف کن این شیاطین خارجی، افراد بی‌شخصیت و گاه خود فروخته و فاقد عرق ملی و غیرت اعتقادی بوده‌اند. به بحث خود برگردیم.

امروز بدون تعارف و بی ‌اغراق ورزش ما گرفتار اینگونه افراد و باندها است. کسانی که همسو با بدخواهان اجنبی، نمی‌خواهند اجازه دهند ورزش مملکت سروسامان بگیرد و بر مسیر پیشرفت واقع شود. به همین دلیل با ظاهر ‌سازی و گاه با قیافه و شعارهای ظاهرالصلاح در نزد مسئولان ما رخنه و نفوذ می‌کنند و در تصمیم گیری‌ها و تصمیم ‌سازی‌های آنها تاثیر می‌گذارند و آن را مطابق با منافع حقیر و ضد مصالح ورزش وبلکه ضد منافع ملی به حرکت در می‌آورند. رهبر انقلاب بارها به مسئولان از جمله نمایندگان مجلس در‌باره مسئله «نفوذ» هشدار داده‌اند و گفته‌اند یکی از شاخه‌های جنگ نرم که دشمنان علیه این مملکت انقلابی و عزتمدار آغاز کرده‌اند مسئله « نفوذ» است.

نفوذ هم به این معنی که بدخواهان از طریق رخنه و نزدیک شدن به مسئولان روی «محاسبات» آنها تاثیر بگذارند و...« تغییر در محاسبه مسئولین، تغییر در مراکز تصمیم گیری و تصمیم ‌سازی»! برای مثال حالا که فراکسیون ورزش و رئیس‌آن چنین محاسبه و تحلیلی در‌باره وضعیت ورزش دارد و از لزوم مبارزه بی‌امان با جریانات مفسد و مفسده برانگیز در ورزش سخن می‌گوید، شاخک جریانات منفعت پرست و ضد ورزش و پادوی رسمی یا غیر رسمی اجنبی به جنبش و حرکت در می‌آید و همه تلاش خود را به کار خواهند بست تا با حربه رخنه و تاکتیک نفوذ وارد این فراکسیون شوند. خود را به اعضای آن خاصه مدیر آن نزدیک کنند و...با القائات خود، با مشاوره‌ها و اطلاعات غلط خود، با « نظرسنجی»‌های کاذب و ساختگی و... توجه این فراکسیون را از مسائل اصلی که همانا مبارزه با فساد و ناهنجاری‌ها و زمینه‌سازان آن است به سمت مسائل فرعی و تمام شده منحرف کنند و... خلاصه کلام، با وقاحت و گستاخی سر نمایندگان مردم کلاه بگذارند و آنها را به ابزاری در جهت تثبیت موقعیت خود و تداوم وضعیت نامطلوب در ورزش و رشته‌هایی مثل فوتبال تبدیل کنند.

در واقع اینها تلاش می‌کنند- و این تلاش‌ها را شروع هم کرده‌اند!- آن اراده‌ای که به قول آقای فروردین باید برای مبارزه با ناهنجاری‌های زمینه‌ساز فساد در ورزش به کار گرفته شود در جهت منافع پست و ضد منافع ملی و بعضا همسو با اهداف بدخواهان بی‌نقاب این مردم استخدام شود! این در حالی است که مطالبه و خواسته اصلی علاقمندان به ورزش و کارشناسان فکور و متعهد و چهره‌های خوشنام و اصیل ورزش ورود دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از کجروی‌های متعدد و فراوان رایج در ورزش و برچیدن بساط جریانات فرصت‌طلب و مفسد که بیش از هر جا در دو پدیده دلالیسم و شارلاتانیزم متجلی شده است.

اتفاقا آقای فروردین در همان مصاحبه این موضوع را تایید می‌کند. آنجا که می‌گوید:«مبارزه با فساد در حوزه ورزش دغدغه اصلی پیشکسوتان‌، اصحاب رسانه ونهایتا مردم است» و بعد هم این وعده و نوید را می‌دهد «... از دستگاه‌های نظارتی خواهیم خواست که در برخی از حوزه‌های مهم که محل ابهام برای مردم شده است، ورود کنند تا با اصلاح ساختارها و مدیریت‌ها در جهت توسعه ورزش گام مهمی برداریم.» آقای فروردین در پایان مصاحبه اش به نکته‌ای اشاره می‌کند که کلید اصلی حل مشکلات ورزش و کمبود بزرگ ورزش ماست و جریانات ضد ورزش و مخرب و آویزان به شدت از حاکمیت آن وحشت دارند و آن اصل چیزی نیست جز اصل « شایسته‌سالاری»! رئیس‌فراکسیون ورزش می‌گوید:« نظارت اصلی ما بر فدراسیون‌ها و شایسته‌سالاری در ورزش است تا این برنامه‌ها و چشم‌انداز با کمک سایر نمایندگان و اهالی ورزش محقق شود.»

تمام حرف و انتظار اهالی ورزش این است که مجلس یازدهم که با شعارها و اقدامات اولیه امیدواری‌های زیادی را در نزد مردم ایجاد کرده است و به همین دلیل مورد خشم و بغض بدخواهان این کشور قرار گرفته و سخت از سوی رسانه‌های معاند وخارج نشین و دنباله‌های داخلی آنها علیه آن تبلیغ منفی و سمپاشی می‌شود، و فراکسیون ورزش به وظایف خود در قبال ورزش عمل کنند و اجازه ندهند جریاناتی که اصل مجلس شورای اسلامی را قبول ندارند‌، چه رسد به فراکسیون ورزش مجلس، و بالاتر از آن بخش عمده‌ای از آنها با اصل نظام مشکل دارند؛ با القائات و اطلاعات غلط و خدای ناکرده با تطمیع و... فراکسیون ورزش‌، اراده آن را برای اصلاح ورزش و مبارزه با مفسدان و پلشتی‌ها و... به انحراف بکشانند و از طریق تشکیلاتی که باید در خدمت منافع ملی و مردم و نظام برآمده از رای مردم باشد به اهداف کوچک و غیر ورزشی و ضد منافع ملی خود دست یابند و مسائل فرعی را جای مسائل اصلی بنشانند و سعی در «لانسه» کردن و احیای افراد و جریاناتی داشته باشند که نبودشان بهتر از « بودنشان» است و خوشبختانه مدتی هم هست که بساطشان جمع شده است.

افراد وباندهایی مثل فلان برنامه تلویزیونی که طی سال‌های اخیر در سایه وادادگی وانفعال و مرعوب بودن بعضی از مدیر نمایان‌، دامن زننده به مشکلات و معضلات فنی و علی الخصوص ناهنجاری‌های فرهنگی ورزش مثل حرمت شکنی وتفرقه افکنی و نفرت‌پراکنی و خاله زنکی و غربزدگی ( آن هم از نوع انگلیسی اش!)‌، اجنبی‌پرستی وتحقیر ارزش‌ها وتمسخر خصلت‌های پهلوانی و... و این اواخر صدور فتوی درباره بعضی مسائل و حدود شرعی! بوده‌اند.

کلام آخر اینکه ورزش ایران از استعداد و ظرفیت فراوانی برای پیشرفت و ارتقا جایگاه برخوردار است که با برداشتن موانعی که بالاتر در‌باره آنها صحبت شد و همگی کم وبیش از آن آگاهیم، حرکت شتابنده آن به سوی قله‌ها به سرعت آغاز خواهد شد... ان‌شاءالله.
سید سعید مدنی
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲