تاریخ انتشارجمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۳۲۴۲۲
درس بزرگ این روزهای سخت کرونایی و آزمون آن این است که ولایت، پیرو می‌خواهد.
۰
plusresetminus
کرونا و آزمون ولایت‌پذیری
به گزارش بلاغ، تاریخ پر است از کوتاهی‌ها و ندانم‌کاری‌های مسلمانان و شیعیان که در بزنگاه‌های مختلف امام‌شان را یاری نکردند و سبب پس‌رفت‌ها و جا‌ماندگی‌های فراوان شده و امامان مظلومان‌مان را وادار به واکنش‌هایی از سر اجبار کرده و یا حتی منجر به شهادت آن چراغ‌های هدایت شده‌است. 
 
صفحات تاریک تاریخ هیچ‌گاه تنهایی و غربت امیر مومنان علی علیه‌السلام ، مظلومیت امام حسن علیه‌السلام، شهادت جانسوز امام حسین علیه‌السلام و... را از یاد نمی‌برد. 
 
در این میان نائبان و فرستادگان ائمه نیز دچار غربتی دوچندان بودند مانند مسلم بن عقیل که در اوج قدرت تنها شد و مظلومانه به شهادت رسید.
 
شنیده‌ایم بارها که امام صادق علیه‌السلام فرمود: زینت ما باشید نه موجب وهن و خجالت ما..
و البته رفتار شیعیان نشان داده‌است که اکثرشان در ولایت‌پذیری کمیت‌شان لنگیده‌است.
 
این‌روزها کشورمان و البته دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا است و بسیاری را درگیر خود کرد، انگیزه نوشتن این وجیزه نه معرفی مقصر منتشر کننده ویروس است و نه ارائه لیست بلندبالای کوتاهی دولت‌مردان و نه چیز دیگر...
 
آنچه رنج امروز ما است رفتار ضدولایت مدعیان ولایت‌مداری است که باعث رنجش ولی‌امرشان می‌شوند و البته اصرار دارند که این نافرمانی ولایی را به انحاء مختلف توجیه کنند، حتی تا جایی که ناخواسته ولی را بی‌کفایت جلوه دهند و البته این بار نخست نیست که توصیه‌ها و هشدارهای رهبری توسط عده‌ای خودسر و مدعی، توجیه و تفسیر می‌شود.
 
حضرت آقا در دیدار ویدیو‌کنفرانسی با نمایندگان مجلس به صراحت فرمودند: وقتی می‌بینم کسی ماسک نمی‌زند من از آن پرستار و کادر درمان خجالت می‌کشم و در دیدار با مسئولان قوه قضائیه به آنان توصیه اکید کردند که ماسک بزنند و فرمودند که من در دیدارها از ماسک استفاده می‌کنم... 
 
 اما برخی مدعیان ولایت با وقاحت تمام مدعی‌اند که حضرت آقا تحت فشار این و آن این حرف را زده‌اند و در واقع از خود اختیاری ندارند!!!! و این تمام ماجرا نیست.
 
بارها و بارها شنیده‌ایم که رهبری نظام به صراحت درباره مطلبی موضع رسمی گرفته‌اند اما همین مدعیان، آن را توجیه و تفسیر کرده و به‌گونه‌ای دیگر عمل کرده‌اند... و چه ضرباتی که این افراد لجوج به ستون خیمه ولایت وارد نکرده‌اند...
 
سخن امروز ما استفاده از ماسک نیست، رفتار زننده و بی‌منطق ما است که باعث خجالت و شرمندگی امامان شده‌است.
 
امروز، روز آزمون است، آزمون ولایت‌مداری. کسی که به اندازه یک ماسک نتواند از ولی خود تبعیت کند و توصیه پشت تریبون ایشان را وقیحانه توجیه ناروا می‌کند، چگونه فردا می‌تواند در کارازهای بزرگ‌تر و مهم‌تر پیرو ولی خود باشد؟!!!!
 
کسی که نائب‌الامام را این‌گونه مانند مسلم بن عقیل بی‌اختیار می‌داند، به‌طور قطع فردا هم در کربلا حاضر نمی‌شود و امامش به مسلخ می‌رود در حالی که او هنوز درگیر توجیه‌هات خود است.
 
درس بزرگ این روزهای سخت کرونایی و آزمون آن این است که ولایت، پیرو می‌خواهد نه توجیه‌گر پرمدعای و پرسروصدایی که موجب خجالت و شرمساریش شود.
حسین قاسمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی قشنگ بود لذت بردم
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴