تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۴۲۰۹۹۱
تمام‌ایرانی‌بودن ساخت، هدایت، نظارت، حمل، در مدار‌قرار‌گرفتن ماهواره نظامی نور به گفته فرمانده کل سپاه "تولید ارزش افزوده استراتژیک" بود.
۰
plusresetminus
توان دفاعی ایران در ارتفاع 425 کیلومتری از زمین
به گزارش بلاغ، استقرار نخستین ماهواره نظامی ایران در فضا در سوم اردیبهشت‌ماه 1399 توسط روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با عنوان "برنامه و فناوری بسیار پیچیده" توصیف شد و تأیید پرتاپ موفقیت‌آمیز آن توسط مسؤلان سیاسی و نظامی کشور‌های مختلف و ارسال تصاویر به مرکز، مضحک‌بودن اظهارات فرمانده ارتش امریکا مبنی بر احتمال عدم ارسال تصاویر به زمین را نشان داد.
 
هنگامی که در سال 1388 فرمانده کل قوا از عنوان فرمانده هوا‌فضای سپاه در انتصاب فرمانده جدید استفاده کرد، که تا قبل از آن به عنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه معرفی می‌شدند، بیانگر تحولی در رویکرد دفاعی کشور بر پایه نیازمندی روز بود.
 
کمتر از ۳۰ کشور تعداد ۴۰۰ ماهواره نظامی یا غیرنظامی را در مدار زمین قرار دادند که بیشتر این ماهواره‌ها متعلق به امریکا، روسیه و چین است و ایران هم با ماهواره نظامی نور به جمع این کشور‌ها پیوست.
 
درج آیه 13سوره زخرف بر روی ماهواره‌بر قاصد، که ماهواره نظامی نور را حمل کرد، بیانگر تذکر نعمت خداوند با تسلط بر تجهیزات است و خصلت دینی استفاده از امکانات نظامی را به جهان گوشزد می‌کند.
 
تمام‌ایرانی‌بودن ساخت، هدایت، نظارت، حمل، در مدار‌قرار‌گرفتن ماهواره نظامی نور به گفته فرمانده کل سپاه "تولید ارزش افزوده استراتژیک" بود.
 
توانایی هوایی جمهوری اسلامی ایران بر فضا‌محوری باعث نگرانی دشمنی را فراهم کرد که با همه رصد‌کنندگی و کنجکاوی‌خود نتوانست ساخت و در‌مدار‌گیری آن را پیش‌بینی کند و در محافل سیاسی و نظامی از این اقدام ایران با عنوان "غافل‌گیری" بزرگ نام برده شد.
 
همگام‌سازی و هدایت چند‌بعدی اقدامات دفاعی و رهگیری حملات نظامی علیه کشور از مبدا هم از توانمندی جدید است و هدایت و هماهنگی نیروهای هوایی، زمینی، دریایی، تکاوران و ایجاد مسیر یگانه برای مدیریت گسترده با استفاده از اطلاعات ماهواره نظامی نور است که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با الجزیره گفت که ابایی از بیان نظامی‌بودن ماهواره نور نداریم و بر خلاف نظر امریکا و کشور‌های اروپایی، پرتاپ ماهواره نظامی نور بر خلاف تعهدات برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نیست.
 
افزایش توان و تجهیزات بر پایه آموزه‌های دینی و قرآنی از وظایف مسلمانان بیان شد و یاوه‌گویی‌های امریکا که دستش در خون شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مسافران هواپیمای ایرانی و شهدای حرم و نقش اصلی در تروریسم اقتصادی وجود دارد و یا کشورهای اروپایی که نقش آنها در مرگ میلیون‌ها نفر در جنگ‌های استعماری آنان، کمک به رژیم صدام در ارسال سلاح و مواد شیمیایی و همراهی با امریکا در تروریسم اقتصادی مبرهن است، نباید محلی از اعراب داشته باشد.
 
امنیت و احساس امنیت از شاخص‌های مهم در زندگی است و دستاورد بزرگ ماهواره نور، که توسط فرزندان ایران اسلامی و با استفاده از توانمندی داخلی ساخته شد، بیانگر درجه بالا و اطمینان‌بخشی از توان دفاعی ایران در ارتفاع 425 کیلومتری از زمین است.
 
عمران اکبرنژاد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰