کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیریت فساد در فوتبال!

13 ارديبهشت 1399 ساعت 1:12


به گزارش بلاغ، سال‌هاست که برای فوتبال ایران باندها و افرادی تصمیم می‌گیرند و خط‌وربط تعیین می‌کنند که جز به منافع مالی و شخصی خود (که گاه به اغراض کثیف و خائنانه سیاسی هم آلوده است) به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کنند. اینان اختاپوس وار با چنبره‌انداختن به جایگاه‌های حساس ورزش و فوتبال و با حمایت‌هایی که از بعضی از شخصیت‌ها و مراکز سیاسی می‌شوند در فوتبال(و بهتر بگوییم در ورزش) تقریبا هر کاری که دلشان می‌خواهد در جهت منافع نامشروع خود انجام می‌دهند.

 با وجود این واقعیت غیرقابل انکار متاسفانه از سوی مسئولین ورزش و سازمان‌هایی که نقش نظارت و مبارزه با فساد در ورزش دارند نه تنها هیچگونه حرکت و اقدامی در جهت مقابله و قلع و قمع کردن این باندهای مخرب و تباه‌کننده صورت نمی‌گیرد بلکه در کمال حیرت و تاسف مشاهده می‌شود که هر چقدر افراد سالم و جریانات اصیل در ورزش مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرند و بایکوت و به حاشیه رانده می‌شوند این باندهای فساد و افراد شارلاتان مسلکی که برای اهالی ورزش و فوتبال کاملا حکم «گاو پیشانی سفید»! را دارند و سال‌های سال است که برای کارشناسان درستکار ورزش، طشت رسوایی این جماعت از بام افتاده است‌، در نزد بسیاری از مسئولان ورزش و فوتبال صاحب جایگاه هستند و به عنوان کارشناس و مشاور و معاون و... به کار گرفته می‌شوند و از کیا وبیای حسابی برخوردارند! سلطه چنین جریانات ضد ورزش و منفعت جویی بر ورزش اصلی‌ترین دلیل برای عدم به فعلیت در آمدن توانایی‌های بالقوه مادی و ظرفیت‌های سرشار انسانی است.

به قول یکی از نمایندگان مجلس که هفته گذشته در اظهارات افشاگرانه‌ای در‌باره برخی از بده بستان‌های فرصت‌طلبانه و سوءاستفاده‌های مالی و عملکرد دلالی افسار پاره کرده در فوتبال و... صحبت‌هایی را مطرح کرده بود«...اصل فوتبال به حاشیه رفته و سوءاستفاده در متن قرار گرفته...» برای جریان مسلط در ورزش اصل ورزش هیچ اهمیتی ندارد بلکه استفاده و منافع نامشروعی که از قِبَل ورزش و به اسم ورزش می‌شود برد، اصل و دارای اهمیت است. باز به زبانی ساده‌تر می‌شود گفت ورزش و فوتبال و لیگ و باشگاه و... همه وهمه بهانه وابزاری است برای عده‌ای فرصت‌طلب و رخنه کرده در ورزش و رشته‌هایی مثل فوتبال، که نام و نان خود را تامین نمایند.

هفته گذشته علاوه ‌بر اظهارات نماینده اشاره شده(آقای قاضی زاده) که سرتاسر آن از رها بودن ورزش و تسلط باندهای منفعت‌جو و جولان‌دادن آنها حکایت داشت، و باعث تاسف و مورد توجه علاقمندان ورزش قرار گرفت، مصاحبه مالک باشگاه تراکتورهم که باز حکایت از عملکرد زیانبار ودر حد خیانت بعضی از عناصر قالتاق صفت و شارلاتان مسلک در فوتبال داشت‌، موجب تاسف شد. ایشان که بیش از دوسال است در‌باره دو نماینده فوتبال تبریز در لیگ برتر حسابی سرمایه‌گذاری و خرج کرده‌، حالا متوجه شده است بعضی از افرادی که به عناوین مختلف چون مگس دور شیرینی جمع شده بودند از اعتماد وی سوءاستفاده کرده و... که دامنه این عملکردهای غلط به پرونده‌های حقوقی این باشگاه در مجامعی مثل فیفا هم کشیده شده است. ‌پرونده‌هایی که به قول ایشان از اینجا طوری تنظیم شده بود که محکومیت و شکست تراکتور را از پیش قطعی می‌ساخت و...!! ... علاقمندان به فوتبال حتما در جریان این صحبت‌ها و افشاگری‌ها هستند وما قصد نداریم آنها را اینجا هم بازگو کنیم، بلکه می‌خواهیم بار دیگر به سهم خود تاکید و به مسئولان امر، یعنی کسانی که به هرحال و به‌طور قانونی متولی و مسئول امر ورزش هستند یادآورشویم که ورزش را دریابید. ورزش به حال خود رها شده و باندهای فرصت‌طلب و سوءاستفاده چی و شارلاتان مسلک آن را تسخیر کرده و به نفع منافع پست مادی و اهداف جاه طلبانه خود به خدمت گرفته‌اند. ورزش مدیریت نمی‌شود بلکه به قول مالک تیم تراکتور، این « فساد» است که در فوتبال مدیریت می‌شود، و این جریانات فاسد هستند که ورزش را و مدیران ورزش را مدیریت می‌کنند...!
سیدسعید مدنی


کد مطلب: 420929

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/420929/مدیریت-فساد-فوتبال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com