تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
کد مطلب : ۴۲۰۲۶۱
برای جهش تولید در مازندران نیاز به پله‌های مناسب زماندهی‌شده است.
۱
plusresetminus
پلّه‌های ارتقای جهش تولید در مازندران
به گزارش بلاغ، تولید از ابتدای زندگی بشر با او همراه بود و در طول زمان شاهد تغییرات مختلفی شد، تولید در معنای کلی خود، فراوری و نتیجه و به عبارت دیگر استفاده از منابع موجود برای ارائه کالا و خدمات است که در این مسیر امکانات و توانمندی‌های طبیعی، اقتصادی و انسانی را شامل می‌شود و از شاخص‌های اصلی برای سنجش رفاه و پیشرفت کشور‌ها هم تلقی می‌شود.
 
نام‌گذاری سال گذشته و امسال با کلیدواژه "تولید" توسط رهبر معظم انقلاب بیانگر اهمیت پایه‌ای تولید توسط ایشان است که رونق برای سال گذشته و جهش برای امسال و اشاره به "حرکتی در سال رونق تولید" در کشور و لزوم جهش برای موضوع و تاکید طلایی بر "اثرگذاری در زندگی مردم" حاوی پیام‌های بزرگی است.
 
هرچند شاید از نظر آمار دولتی شاهد پیشرفت یا توسعه در برخی موضوع‌های اقتصادی و تولیدی باشیم ولی تا زمانی که اثر‌گذاری در زندگی مردم مشاهده نشود که تعریفی از عدالت است، موفقیت‌آمیز نیست.
 
تحقیق و پژوهش به عنوان مقدمه تولید پایدار مطرح است و معتقدم سه ماه اول سال توسط مدیران باید به بررسی و تعریف شرایط موجود صرف شود و پله‌های جهش تولید ساخته و تعریف گام به گام انجام و زماندهی شود.
 
استان مازندران به عنوان استانی که درآمدش بیشتر از هزینه‌هایش است ولی در توسعه از قافله پیشرفت عقب مانده است که در سال جهش تولید باید به پی‌ریزی برنامه‌های مناسب اقدام کند.
 
تٱکید استاندار مازندران بر اولویت صادرات در سال جهش تولید و ارتباط نزدیک‌تر با کشور‌های همسایه شمالی، طرح‌های ۷ گانه سازمان صمت استان و بیان عددی وضع موجود و وضع مورد انتظار در برخی صنایع و تعریف ۶ طرح جهاد دانشگاهی در سال جهش تولید را می‌توان امیدوارکننده دانست ولی اثرگذاری در اشتغال، درآمد و رفاه عمومی باید در این برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.
 
در نظر بسیاری از اقتصاد‌دانان، تولید کالا یا خدماتی که به بازار مصرف نرسد و توجیه اقتصادی نداشته باشد، تولید محسوب نمی‌شود و نتیجه‌محور‌بودن فعالیت‌های مدیریتی، فرهنگی و اقتصادی در سال جهش تولید باید از اولویت‌های اصلی باشد.
 
تعریف وضع موجود تولید استان، راه‌های دست‌یابی به هدف و وضعیت مطلوب تا پایان سال باید به صورت مدون و رسانه‌ای اعلام شود تا در پایان سال شاهد ارزیابی کارشناسی و منصفانه باشیم.
 
با نگاهی به وضعیت واحد‌های تولیدی و دیدگاه‌های مدیران انتخابی و انتصابی به نظر می‌رسد صراحت و قاطعیت لازم برای استفاده بهینه از داشته‌های منابع تولیدی در استان انجام نمی‌شود و البته جلسات رفع موانع تولید در راستای کاهش موانع تولیدی ایجاد شد و رگه‌هایی از ارتقای تولید را هم از خود نشان داد و باید از ابعاد مختلف به تقویت آن کمک شود و البته مدیران مرتبط نقش مهمی در ارتقای تولید دارند و این نقش با تعهد و تلاش آینده‌نگرانه فعالان تولیدی تکمیل می‌شود.
 
عمران اکبرنژاد
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰