تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۱۹۷۹۹
از فضا می‌توان امنیت زمین را تضمین کرد و سلطه شیطان بزرگ و همپالگان او بر فضا بود که امنیت کشورها مورد تهدید قرار می‌گرفت و سپاه پاسداران در سال "جهش تولید"، با حضور قدرتمندانه خود در فضا، امنیت ناامن‌سازی را از شیطان بزرگ گرفت و امنیت را به جهانیان هدیه خواهد داد.
۰
plusresetminus
جهش فضا‌یی، سورپرایز انقلابی
به گزارش بلاغ، با قرار گرفتن موفق نخستین ماهواره چند منظوره جمهوری اسلامی ایران در مدار 425 کیلومتری زمین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ماهواره نور، نقطه عطفی در دستیابی به قله‌های افتخار در عرصه‌های مختلف را برای ایران اسلامی در جهت استقرار امنیت و عدالت محرومان و مبارزان استکبارستیز رقم زد.

امروزه بر کسی پوشیده نیست که اقتدار دفاعی و آگاهی بر مولفه‌های امنیت‌آفرین ملی بدون اشراف بر فضا و کیفیت فعالیت فضایی دشمنان امنیت جهانی، قابل حصول نیست و خارج‌سازی انحصار فضا از معدود کشورهای مستکبر، گام‌زنی در مسیر امنیت جهانی و مبارزه با امنیت‌ستیزان بین‌المللی است که فضا را با ماهواره‌های جاسوسی و نظامی خود اشغال کرده و منافع ملت‌ها را مورد تهدید و تجاوز قرار می‌دهند.

ماهواره‌بر قاصد، که ماهواره نور را به فضا پرتاب کرد، با برخورداری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و فناوری جهان، که در اختیار تنها امریکا و چند کشور جهان است، از سوخت ترکیبی جامد و مایع و سه مرحله‌ای سود می‌برد که در گیرودار کرونا، خواب مستکبران را آشفته ساخت و موجب حیرت آنان شد.

در چند سال اخیر برنامه فضایی کشور ما دچار مشکلاتی شده بود و چند پرتاب قبلی با عدم توفیق کامل مواجه شدند. یکی از نکات منفی درخصوص آن پرتاب‌ها، رسانه‌ای شدن مراحل قبل از شلیک ماهواره از طریق تصاویر ماهواره‌ای بود که باعث افزایش جنگ روانی و فضای مسموم تبلیغاتی علیه کشور می‌شد؛ چرا که یکی از مسائل مهم درخصوص پرتاب‌های فضایی و البته آزمایش‌های موشکی برای کشوری مثل ایران، رعایت مسئله حفاظتی و پنهانکاری است  و سپاه توانست با رعایت کلیه مسائل حفاظتی و اطلاعاتی، دشمنان گوش و چشم خوابانده را با عجز اطلاعاتی مواجه کند بگونه‌ای که دستگاه‌های پیچیده امنیتی آنها آشفته شده و انگشت حیرت به دندان گزیدند.

براستی باید گفت که پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی «نور ۱» مقدمه مبارکی برای افزایش اقتدار دفاعی با حضور در فضا و ارتقای علمی ‌و بازدارندگی کشور در مسیر خودکفایی ایران اسلامی است.

برای پی بردن به اهمیت و عظمت این اقدام سپاه پاسداران و دستاوردهای آتی آن، باید به پیشینه فعالیت کشورمان در حوزه فضا نظری بیافکنیم. پرتاب ماهواره به فضا در ایران همواره با فراز و نشیب‌های گوناگونی روبرو بوده است. داستان پرتاب نخستین ماهواره به فضا در كشور به 1356 شمسی بر می‌گردد كه متخصصان این حوزه با گذراندن دوره های مختلف تصمیم به اجرای آن گرفتند اما این طرح پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا ‏‏1365 متوقف ماند. در این سال‌ها با وجود تحریم‌های اقتصادی ایران موفق شد سه مدار را برای سه ‏ماهواره خود رزرو كند، اما در تولید بویژه در پرتاب و قرار دادن ماهواره در مدار مورد نظر توفیق چندانی بدست نیاورده بود و تولید ماهواره نور و ماهواره‌بر قاصد از سوی سپاه پاسداران، اولین موفقیت بزرگ از سوی متخصصان جوان و بسیجی ایران اسلامی است که توانست افسانه فضایی شدن ایران اسلامی را محقق کند.
 
ماهواره‌ها را بر اساس کارآیی آن‌ها می‌توان به سه گروه تقسیم کرد :
گروه نخست تعداد زیادی از ماهواره‌های کاربردی و خدماتی، مثل ماهواره‌های ویژه راهبری و هدایت کشتی‌ها و هواپیماها، ماهواره‌های هواشناسی، ماهواره‌های نقشه‌برداری و مهم‌تر از همه ماهواره‌های مخابراتی را در بر می‌گیرد. این ماهواره‌ها برای مثال مکان‌یابی دقیق کشتی‌ها در دریاها را به‌طور مستقیم انجام می‌دهند. در پیش‌بینی زود هنگام هوای نامساعد و توفانی کمک می‌کنند. اطلاعات مربوط به بلایای طبیعی و فجایع در شُرف وقوع یا جاری را به سراسر جهان انتقال می‌دهند و این امکان را برای ما فراهم می‌کنند که بتوانیم با شخصی در قاره‌ای دیگر مکالمه تلفنی داشته باشیم. داده‌های اینترنتی را دریافت کنیم. یا برنامه‌های تلویزیونی آن سوی جهان را ببینیم.

ماهواره‌های علمی - پژوهشی نیز نقش مهمی در راه شناخت کره زمین و همه جهان ایفا می‌کنند. بسیاری از ماهواره‌های علمی با آزمایش‌هایی که در فضای خارج از زمین انجام می‌دهند سهم مهمی در پیشرفت علوم پزشکی و زیست‌شناسی ایفا می‌کنند.

گروه سوم، ماهواره‌های نظامی یا به عبارتی ماهواره‌های امنیتی و جاسوسی هستند. بسیاری از کشورها با استفاده از اطلاعات اینگونه ماهواره‌ها از تحرکات نظامی کشورهای دیگر آگاه می‌شوند و خود را برای مقابله آماده می‌سازند.

ماهواره چند منظوره نور علاوه بر گشودن راه ارسال ماهواره‌های دیگر با کارکردهای تخصصی‌تر و کمک به ارتقاء علمی کشور تا مرز دانش جهانی، ایران را در اعداد کشورهای صاحب دانش و تکنولوژی تولید و پرتاب ماهواره در جهان قرار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شایسته‌ترین  فرزند انقلاب اسلامی و حافظ دستاوردهای انقلاب ملت شریف ایران، تبلور توانایی و اراده الهی و پولادین مردم ایران، با برخورداری از عالی‌ترین درجه ایثار و فداکاری، منشاء تحولات اساسی در فرآیند عزت و غرور ملی ایرانیان، توانست با شکست انواع توطئه‌های دشمنان انقلاب، موجبات سرافرازی مسلمانان و آزادگان جهان را در ذیل فرهنگ مقاومت با پیروی عاشقانه و عارفانه از نائب امام زمان(عج) را فراهم آورد که افتخار تولید و پرتاب ماهواره از زمره فهرست بلند و طولانی کتاب افتخارات این نهاد مقدس است، که نتائج حیاتی آن بتدریج و گذشت زمان آشکار می‌شود و علت شوک وارده به ترامپ و جنگ‌سالاران فرسوده و از پای درآمده نظام سلطه جهانی برملاء خواهد شد. بمنه و کرمه
محمداسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴