تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۴۱۶۳۰۲
فراتر از رابطه عاطفی و پیوند پدری و پسری، سید احمد پدر را در جایگاه مرجعی جامع‌الشرائط و مفترض‌الطاعه مورد تقلید مخلصانه قرار می‌داد و مریدی فعال و پای کار بود برای سید روح‌الله‌الموسوی‌الخمینی.
۰
plusresetminus
پسری مقلد و جان‌نثار پدر
به گزارش بلاغ، در تاریخ فرزندان مرید پدر کم نبوده و نخواهند بود، اما فرزندی در شرائط سیداحمدآقای خمینی را نمی‌توان یافت که در حساس‌ترین مقطع تاریخی و سرنوشت‌ساز یک کشور بتواند در میان فشار خارق‌العاده جهانی، برای پدر، که رهبری یک انقلاب سترگ و مبارزه با شیطان بزرگ امریکا و مهره دست‌نشانده او نظام پهلوی را بعهده دارد، یار و معین باشد و برنامه‌ریزی حجم انبوه کارهای پدر را با صحت و سلامت کامل انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی از آن هنگام که متعاقب پدر بزرگوارش، برادرش آیت‌الله سیدمصطفی خمینی نیز به خارج تبعید شد، تمام مسئولیت‌های ارتباط داخل کشور با امام خمینی را عهده‌دار شد و نقش بی‌نظیری در پیشبرد انقلاب و تحقق منویات امام خمینی(ره) را بعهده گرفت.

او، مقلدی عاشق و فرزندی ایثارگر و سربازی پارکاب، شبانه روز در خدمت امام خمینی(ره) بود و سبک و سیره زندگی پدر را سرمشق خویش ساخت و آنچنان صادقانه و خالصانه خود را وقف مبارزات پدر گرانقدرش کرده بود که چند مقطع مورد تحسین و تقدیر امام خمینی(ره) قرار گرفت.

حسن اجرای برنامه‌های امام تا حد بسیار زیادی به دقت‌نظر سیداحمد در برنامه‌ریزی و  ارتباط‌گیری امام با جامعه و فرهیختگان و نخبگان جهان اسلام داشت. سیداحمد، که خود فقیهی صاحب‌نظر و مبارزی آشنا با جهان و قواعد فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بود، خود را همچون مقلدی عاشق و عارف به امام خمینی(ره)، وقف اجرای منویات آن بزرگمرد تاریخ جهان کرده بود و در برابر نظرگاه‌های امام امت، تنها اطاعت بود و اطاعت.

او، محصول تربیت موفق پدری وارسته و الهی بود و خود نیز ثابت کرد که شایسته جایگاه امین و حفیظی امام امت است. هیچ از او دیده و شنیده نشد حرکت و اقدامی خلاف مشی و ممشای پدر بزرگوارش.

سید احمد، گنجینه اسرار امام خمینی(ره) بود. اخلاص در تبعیت از امام تا آن حد الهی بود که نقل گواهیش در یک روز پس از ارتحال امام(ره) در خبرگان رهبری توانست به ایقان خبرگان کشور بیافزاید و عطیه‌ای از سوی خداوند را نصیب ملت ایران و جهان بشریت نماید که تالی تلو امام خمینی(ره) و ادامه دهنده افکار، اندیشه‌ها و اعمال آن بزرگمرد تاریخ جهان و اسلام باشد.

او حق بزرگی به گردن ملت ایران و مردم جهان دارد. آرامش و سرافرازی امروز دنیای اسلام، ناشی از رهبری معظم انقلاب و شهادت آسیداحمدآقا خمینی(ره) است. آسیداحمدآقا، پس از محبوب و مقتدای خود، همان ولایت‌پذیری را ادامه داد و خود را مکرر سربازی برای رهبرمعظم انقلاب ذکر می‌کرد و کوچک‌ترین انحراف از مواضع رهبری را ضلالت و گمراهی و نابودی می‌دانست.

او حمایت کامل و سربازگونه خود از ملی فقیه را ابدی توصیف می‌کرد و بصراحه بیان می‌داشت که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر شیطان بزرگ امریکا، تبعیت کامل از ولی فقیه است. سیداحمد خمینی(ره) اجازه نداد تا دشمن فرصت‌های ایجاد اختلاف پس از امام را مورد استفاده قرار دهد و بیت امام را در مقابل مقام معظم رهبری مطرح کند. تا او در قید حیات بود، داغ این اختلاف را بر دل سیاه دشمنان انقلاب بویژه امریکا گذارد.

او توانست اعتماد مردم به بیت امام پس از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند و مراتب اعتقاد قلبی و عملی بیت آن امام آسمانی به ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی را به اثبات برساند و با سفر ابدی خود، این امانت را بدست فرزند بزرگ خود، سیدحسن خمینی سپرد تا او نیز پاسدار حریم الهی ولی فقیه باشد تا رستگار شود.

درود اولیای الهی تقدیم روح بلند آسیداحمد خمینی؛ خداوند او را با اوصیاء محشور بدارد. آمین یا رب‌العالمین
محمداسماعیل امام‌زاده
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴