تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۱۶۲۹۰
نباید فراموش کرد که کارکنان بانک به صورت مسقیم و چهره به چهره جهت تبادل پول و اسناد بانکی با مردم در ارتباط هستند و به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این قشر جامعه، بسیار بالاست.
۰
plusresetminus
کرونا، کارکنان بانک‌ها، مدافعان چرخه اقتصاد!
به گزارش بلاغ، همزمان با شیوع کرونا ویروس کووید-۱۹ در ایران و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، در تمامی سطوح جامعه، بسته‌های مختلف خودمراقبتی و جامعه محور، طراحی و توسط ستادملی مبارزه با کرونا در کشور ابلاغ شده است.
 
به گفته کارشناسان بهداشتی، محل تجمع مردم به ویژه بازار، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و بانک‌ها، اصلی‌ترین مبادی ابتلا به این بیماری هستند.
 
در مورد بانک‌ها، بسته‌های متنوعی چه از سوی بانک مرکزی و هیات مدیره بانک‌ها و چه از سوی وزارت بهداشت، معرفی و توصیه شده است. در هیچ یک از این بسته‌ها به تعطیلی بانک‌ها اشاره نشده است؛ به عبارت دیگر همانند مراکز درمانی، انتظامی و فروشگاه‌های موادغذایی، بانک‌ها در رده موضوعات غیر قابل تعطیل در نظر گرفته شدند.
 
دلایل مختلفی برای ادامه فعالیت بانک‌ها عنوان شده است:
- حجم بالای مبادلات  در روزهای پایانی سال
 - لزوم فعالیت بانک‌ها به‌عنوان شریان حیاتی چرخه اقتصادی کشور
 - آسیب به فعالیت کسب و کارهای خرد و کلان و ده‌ها دلیل مهم و اساسی مشابه دیگر
 
از سوی دیگر نباید فراموش کرد که کارکنان بانک به صورت مسقیم و چهره به چهره جهت تبادل پول و اسناد بانکی با مردم در ارتباط هستند و به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این قشر جامعه، بسیار بالاست.
 
بیشتر مردم به ویژه در روزهای پایانی سال، ناگزیر به مراجعه حضوری به بانک هستند و بخشی از مردم نیز به ندرت از ابزار الکترونیکی استفاده می‌کنند به همین دلیل، تردد در بانک‌ها بالاست و در نتیجه احتمال ابتلا به کرونا در کارکنان بانک افزایش می‌یابد.
 
متاسفانه بنا به اعلام مراجع رسمی، تعدادی از کارکنان بانک جهت متوقف نشدن چرخه اقتصاد و گردش زندگی مردم، جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در محل کار خود ازدست داده‌اند و به نظر می‌آید که دولت و مسئولان مربوطه باید برای افزایش انگیزه و روحیه خدمتی کارکنان بانک‌ها که در صف مقدم چرخه اقتصاد کشور در شرایط کرونایی هستند، چاره و تدبیری شایسته اتحاذ کند.
 
حداقل وظیفه دولت در قبال کارکنان بانک، تامین وسایل حفاظتی و ایمنی شامل ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده است که البته درحال حاضر شاهد نقص و سستی در این زمینه هستیم.
 
آیا همانطور که مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به‌عنوان صف مقدم ایستادگی در برابر حمله ویروس کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند، کارکنان بانک‌ها هم به‌عنوان مدافعان چرخه اقتصادکشور در شرایط کرونایی، مورد حمایت و پشتیبانی درمانی و انگیزشی قرار می‌گیرند؟
 
چه بسیار هستند خانواده‌هایی که از حضور اعضای خانواده خود در محل کار به‌عنوان کارمند بانک، دچار بیم و اضطراب هستند و دادن آرامش و امنیت روانی به خانواده‌های پرسنل بانک‌ها قطعاً یک وظیفه و مطالبه جدی جامعه می‌باشد.
 
ضمن تقدیر شایسته از این مدافعان چرخه اقتصاد کشور، از مسئولان، انتظار تامین امنیت بهداشتی، روانی و انگیزشی کارکنان بانک‌ها و خانواده‌ها در روزهای خدمت شبانه روزی در سنگر مبارزه با شیوع کرونا را داریم.
 
مجیدقربانی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴