تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۴۱۶۲۸۹
آیا مسئولان نظارتی و قضایی، نسبت به لغو مراسم و تبعات برگزاری چهارشنبه‌سوری ازسوی بخش اندکی از جامعه، توصیه‌ها و تذکرات لازم را داده‌اند؟
۰
plusresetminus
یک پژوهشگر و استاد دانشگاه: چهارشنبه‌سوری، زحمات کرونازدایی را ازبین می‌برد
به گزارش بلاغ، مجید قربانی، پژوهشگر و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه موج سوم کرونا در کشور ایران آغاز شده است و توقف زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کووید-۱۹ یک ضرورت و هدف دست یافتنی است، توقف شیوع این بیماری را رعایت توصیه‌های بهداشتی و به ویژه لغو مسافرت و همچنین ماندن در خانه ذکر کرد و اظهار داشت: این سه اصل مهم و تاثیرگذار هستند که تحقق آنها به برنامه ریزی مسئولان و همراهی مردم بستگی دارد.
 
وی در ادامه افزود: یادمان نرود که الگوی لغو مسافرت و عدم حضور مردم در اجتماعات در شرایط کرونایی کشور را مقام معظم رهبری با لغو سخنرانی و سفر به مشهد مقدس، پایه‌گذاری کردند تا اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی برای همه روشن شود.
 
این پژوهشگر با اشاره به اینکه سه شنبه آخر هر سال، مراسم چهارشنبه سوری برگزار می‌شده است، یادآور شد: شاید امسال نیز تعدادی اندک از مردم به‌دنبال برگزاری هرچند محدود این مراسم باشند. اما چند پرسش منطقی در لزوم لغو این مراسم:
آیا در شرایط فعلی، انجام این مراسم، زحمات شبانه روزی مدافعان سلامت و شهیدان خدمت را به هدر نمی‌دهد؟

آیا اکثریت مردم با عدم شرکت در چنین مراسمی و ماندن در خانه، به اقلیت قانون گریز و ساختارشکن، پاسخ قانع کننده در لغو مراسم را نخواهند داد؟

آیا مسئولان نظارتی و قضایی، نسبت به لغو مراسم و تبعات برگزاری آن ازسوی بخش اندکی از جامعه، توصیه‌ها و تذکرات لازم را خواهند داد؟

آیا اعلان قرنطینه کشور در سه شنبه آخر سال، به‌عنوان یک تصمیم منطقی و عقلی، مورد حمایت اکثریت مردم قرار نخواهد گرفت؟ 
 
این استاد دانشگاه افزود: پرسش‌هایی از این دست ما را به این نتیجه می‌رساند که مطالبه به حق مردم، حفاظت از جان و سلامت آنهاست و درخواست قرنطینه یا استفاده از قوه قهریه جهت جلوگیری از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری امسال، یک مطالبه جدی و معقول است و قطعا به توقف زنجیره شیوع بیماری کرونا، کمک بزرگی خواهد کرد.
 
قربانی با ذکر این نکته که درصورت عدم برگزاری این مراسم، اتفاقی در زندگی مردم نمی‌افتد اما درصورت برگزاری آن، ضمن به خطر انداختن جان هزاران انسان، چند ماه به پروسه درگیری کشور با کرونا اضافه خواهد شد که دراین صورت، آسیب جدی به سلامت و زندگی مردم وارد خواهد شد، عنوان کرد: به پاس جانفشانی پرسنل درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و زحمات شبانه روزی همه مدافعان سلامت و اقشار مختلف جامعه، سه شنبه آخر سال در خانه بمانیم تا شاهد بازگشت آرامش به زندگی باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما