تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۱۵۴۵۳
۰
plusresetminus
نقش اسرائیل در کشتار مسلمانان هند چیست؟
به گزارش بلاغ، بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند که اقدامات اخیر هند در کشمیر، توسط صهیونیست‌ها طراحی و ایده‌پردازی شده و دقیقا در راستای فلسطین‌سازی کشمیر است.

با سر کار آمدن حزب بی_جی_پی در هند رویکرد این کشور در مواجهه با رژیم صهیونیستی شاهد یک تغییر اساسی بود.

به‌طور کلی، هند قبل از بی_جی_پی، در قضیه فلسطین سیاست نسبتا بی‌طرفی را دنبال می‌کرد و در مجامع بین‌المللی نیز بار‌ها به حمایت از جنبش آزادیخواه فلسطین برآمده بود، که آن هم نیاز به بررسی‌های دقیقی دارد.

بعد از انتخابات سال ۲۰۱۴ و برد نمادین تفکر هندوتوا یا همان بنیادگرائی افراطی هندو، نظام سیاسی هندوستان و رژیم صهیونیستی را به هم نزدیک کرد- ایدئولوژی هر دو بر افراطی گری مذهبی و برتری نژاد مبتنی است و هر دو مشکلاتی مشابه هم دارند- مقاومت توسط ملت‌هایی که آن‌ها را اشغال کرده‌اند.

این تغییر رویکرد آنقدر جدی بود که هند و رژیم صهیونیستی بار‌ها هم دیگر را به عنوان بهترین دوست معرفی کردند و در هر کشور، کانون‌هایی به وجود آمد که کارشان فعالیت‌های فرهنگی جهت گسترش روابط این دو کشور بود.

کار به جایی رسید که نخست وزیر هند، اسراییل را سرزمین شهدا خواند و گفت: اسراییل نشان دهنده این است که مساحت مهم نیست بلکه با اراده قوی می‌توان همه کار را انجام داد و همچنین بار‌ها هند در سازمان ملل متحد بر علیه فلسطین رای داد.

این محبت هند از طرف رژیم صهیونیستی هم بی پاسخ نماند و اسراییل به کمک هند که سیاست‌هایش در کشمیر یکی پس از دیگری توسط مردم مقاوم آن شکست می‌خورد، شتافت و تجربیات امنیتی و دفاعی خود را در اختیار هندی‌ها قرار داد.
 
در حال حاضر، تکاوران صهیونیست در رزمایش‌های نیرو‌های هندی شرکت می‌کنند و در آموزش نیرو‌های ویژه هند، نقش موثری دارند. علاوه بر این هند با شرکت‌های اسلحه سازی صهیونیست قرارداد‌هایی بالای مبلغ۶۰۰ میلیون دلار بسته اند که از تفنگ گرفته تا موشک‌های ضد هواپیما را شامل می‌شود؛ به طوری که هند بزرگترین مشتری تسلیحاتی رژیم صهیونیستی است.

همچنین قدرت نرم صهینیست‌ها هم تمام توان خود را برای نجات هند در معرکه کشمیر صرف کرد و حمایت‌های امنیتی،رسانه‌ای و مستشاری را به عهده گرفته است.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اقدامات اخیر هند در کشمیر، توسط صهیونیست‌ها طراحی و ایده پردازی شده اند و دقیقا در راستای فلسطین-سازی کشمیر است. چیزی که بسیار جالب بنظر می‌رسد این است که بعد از لغو خودمختاری کشمیر توسط هند، فعالان فلسطینی بطور چشمگیری بر مسئله کشمیر متمرکز شدند و در کشور‌هایی مثل امریکا و انگلیس که کاشانه مهاجرین فلسطینی و کشمیری است، تجربیات خود را در اختیار فعالان کشمیری قرار دادند؛ و همانطوری که انتظار می‌رفت، رژیم صهیونیستی از اقدام هند حمایت کرده و آن را «کاملا یک مسئله داخلی هند» خواند.

در این بین نکته‌ قابل توجه این است که دوستی هند و صهیونیست‌ها فقط در حد سیاست خارجه و منافع مشترک محدود نیست و مودی و نتانیاهو در زندگی شخصی شان هم دوست‌های صمیمی هستند؛ و لکن این مسئله نباید موجب شگفتی شود، زیرا ریشه این دوستی را که بررسی کنیم، دلائل این روابط کاملا مشخص می‌شود.

هندو‌ها و یهودی‌های افراطی مشترکات فراوانی دارند از جمله مظلوم نمایی‌ها و توجیه سیاست‌های مستبدانه و ظالمانه خود بر اساس همین مظلوم نمایی‌ها و تحریف تاریخ. همچون یهودی ها، این طیف هندو‌ها حکومت ۶۰۰ ساله مسلمانان بر شبه قاره و ایجاد تمدن غنی
«هندوستانی» را به نگاه تحقیر هندو‌ها و ظلم بر آن‌ها بینند و این موضوع را می‌توان به وضوح در صحبت‌های اخیر یکی از دیپلمات‌های هند در امریکا مشاهده کرد.

او در جمعی از هندو‌های کشمیری که با آغاز ناآرامی‌ها در کشمیر در دهه ۹۰ میلادی، با توطئه دولت هند که بعد‌ها ناکام شد، از کشمیر فرار کرده بودند، گفت: «ما مدلی در دنیا داریم که باید از آن یاد بگیریم، اگر یهودی‌ها میتوانند، ما هم میتوانیم. ما باید مدل اسراییل را در کشمیر پیاده کنیم و اگر این کار را کردیم، باور کنید، شما به خانه هایتان بازمی‌گردید.»

این صحبت‌ها واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت و دولت هند ناچار به صدور بیانیه‌ای و اظهار برائت از صحبت‌های او شد اما واقعیت همین است، هند به دنبال پیاده سازی مدل اسراییل در کشمیر است و به فکر رسیدن به سرزمین مقدس خود و همانطوری که یکی از تحلیلگران «ها آرتص» نوشته بود، کشمیر در آینده به تعبیر خودش، به محل جنگ بین ایران و آل سعود و به تعبیر ما، میدان نبرد بین جبهه حق و باطل تبدیل خواهد شد.
 محمد حسنین‌میر  دانشجوی کشمیری
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عبد
باسلام، اين اخبار چيه كه تحويل جامعه ميدهيد؟، هند كشور به اين بزرگي براي تعليمات نظامي از إسرائيل كمك بگيرند؟، يعني ميفرمائيد همه هندوها چيزي از نظام و جنگ. و اسلحه و كنترل مردم خودشان بلد نيستند ؟، اغتشاشاتي كه عليه مسلمانان در هند پيش اومد كار همين ملاها و اخوندها كه براي تفرقه انداختن در بين مسلمانان آموزش ديدن است ، كه بر منبر برن و به اسم اسلام و تشيع به مردم دروغ بگن و مزخرف تحويل مردم ميدهند ، و بتونند با استفاده از دروغ و فتنه گري و بازي با اعتقادات مردم ، در بين مردم نفوذ كنند و اعمال و نقشه هاي شيطاني خودشان را كه هميشه هم شكست خوردند را عملي كنند . تمام جهان از اين كذب محض و در غگوئيهاي شبكه هاي فاسد و رسانه هاي عقب افتاده باخبرند و اين طرفندها قديمي شده و همه جهان پشت پرده را بدون سانسور واضح ديده اند ، و خيلي وقته هم ديده اند.
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷