تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۱۴۱۷۹
عده‌ای از نامزدهای انتخابات برای جلب رأی بقول خودشان قشر خاکستری و رأی اولی‌ها از روش فریب آنها با بزن و بکوب و برقص استفاده می‌کنند و بظاهر استدلال‌شان ایجاد شور و شادی و گرم کردن تنور انتخابات است.
۰
plusresetminus
جوان‌فریبی با بزن و بکوب
به گزارش بلاغ، استفاده از هر روش برای جلب نظر مردم بمنظور رسیدن به منزل مقصود، که همان ورود به مجلس و قرار گرفتن بر کرسی تقنین است، این روزها رقیق‌تر از دوره‌های گذشته، روش اغلب کاندیداها شده و در این ارتباط بویژه استفاده از ساز و آواز و آهنگ‌های تند با بهره‌گیری از سیستم‌های صوتی قوی، سعی دارند گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

عدم توجه به مسائل دینی و زیرپاگذاردن ارزش‌های دینی و اخلاقی در تبلیغات انتخابات در اکثر دوره‌ها کم و بیش وجود داشت، اما در این دوره استفاده از روش‌های ناصواب ساز و آواز و مجریان آن‌چنانی و هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌ها بدلیل حساسیت فوق‌العاده این دوره انتخابات مجلس بیشتر شده و خیابان‌های اصلی شهرهای به‌خصوص بزرگ در شب‌ها آنچه که بیش از هرچیز دیگر خودنمایی می‌کند، آلودگی‌های صوتی است.

در همه دوره‌ها شاید مسئولان ناظر، که نباید اجازه تخلف را به ستادهای نامزدها دهند و با تخلفات ریز و درشت برخورد کنند، همواره با این دلیل ناگفته که با نادیده گرفتن این موارد سعی دارند تا تنور انتخابات را گرم‌تر کنند و موجب افزایش ضریب مشارکت شوند، در این دوره هم شاید با این استدلال است که جلوی استفاده مفرطانه از موسیقی و ایجاد آلودگی‌های صوتی را نمی‌گیرند!.

اینکه یکی از روش‌های تشخیص صلاحیت نامزد انتخابات، دقت در نوع تبلیغات آن کاندیداست، به همین روزها و شب‌ها برمی‌گردد، که مردم باید به این حقیقت بیاندیشند که در ستادهای تبلیغات کاندیداها باید جوی آرام جهت تبیین برنامه‌ها . شیوه‌های کاری کاندیدا مطرح شود نه نقض قانون و مقررات و عوام‌فریبی آنهم از سوی فردی که می‌خواهد برود مجلس و قانون وضع کند و جلوی نقض قانون و تخلفات را بگیرد. واقعاً آیا ناقض قانون و متخلف می‌تواند خود با ناقضان قانون و متخلفان برخورد کند؟!.

یکی از معیارهای تشخیص صلاحیت کاندیداها در دوران تبلیغات این است که آن کاندیدا چقدر وقت برای آگاهی‌بخشی به مردم در ارتباط با خود و مجلس و کارکردهای یک نماینده در تراز مجلس شورای اسلامی می‌گذارد و طبیعی است هرچه به ساز و آواز و استفاده از هنرپیشه و... و برنامه‌های حاشیه‌ای سرگرم‌کننده بپردازد، در واقع می‌خواهد بر تنور فریب و اغواء بدمد که نتیجه آن خواهد شد مجلس ششم و...
زهرا طبری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما