یادداشت/

مکتب سلیمانی

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۴۱۲۶۶۸
در تحلیل نمازجمعه مهم و راهبردی امام خامنه‌ای در آخرین جمعه دی ماه سال 98 باید گفت که یکی از مهمترین نمازجمعه‌های تاریخ انقلاب اسلامی بود که رهبری در آن از کلید واژه‌ای استفاده کردند که راجع به هیچ شهیدی بعد از انقلاب اسلامی استفاده نکردند وفرمودند: "مکتب سلیمانی"
۰
plusresetminus
مکتب سلیمانی
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة، فاطمة المرضیّه، بنت رسول الله، صلّی الله علیه و آله و السّلام علی ولیّ الله الأعظم، ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه
در تحلیل نمازجمعه مهم و راهبردی امام خامنه‌ای در آخرین جمعه دی ماه سال 98 باید گفت که یکی از مهمترین نمازجمعه‌های تاریخ انقلاب اسلامی بود که پیام عمومی آن به دنیا چیزی جز ارسال نما و تصویر یک فرمانده است که از یک جبهه درگیری گسترده با "کافران" با میدان‌داری "ائمه الکفر" یعنی آمریکا، خبر "پیروزی" می‌دهد.
بخش قابل توجهی از خطبه طولانی اول رهبری در حوزه تحلیل " شهادت سردار سلیمانی گذشت.
رهبری از کلید واژه‌ای استفاده کردند که راجع به هیچ شهیدی بعد از انقلاب اسلامی استفاده نکردند وفرمودند: "مکتب سلیمانی"
مکتب سلیمانی به این معناست که سردار سلیمانی صرفاً یک "فرمانده نظامی" نبود و هرچند دشمن صرفاً یک "فرمانده نظامی" را "ترور" کرد و خیلی زود متوجه ظهور یک خط‌ و راه روشن‌ فکری و ایدئولژیک شد.
مکتب یعنی مجموعه‌ای که در ابتدا به تفسیر انسان و جهان می‌پردازد و سپس بایدها و نبایدهای انسانی را مشخص و معین می‌سازد. هم نیاز انسان را به جهان‌بینی مرتفع می‌کند و هم یک نظام ارزشی برای زیستن و چگونه زیستن ارائه می‌دهد؛ در واقع مکتب، مجموعه جهان‌بینی و ایدئولوژی یک انسان والامقام می‌باشد.
مکتب سلیمانی یعنی ظهور عملی "خط سوم  استعمارستیز" درمیانه دو خط "استعمارگری واستعمارپذیری".
مکتب سلیمانی یعنی اینکه جبهه اسلام(جبهه مقاومت) در شرایط "شعب ابی طالب" نیست بلکه در مرحله "جنگ احزاب"است (امام خامنه‌ای فرمودند: ما در شرایط جنگ احزاب هستیم).

درجنگ احزاب که با فرماندهی پیامبر(ص) اداره گشت، دشمن درسه جبهه نظامی، اقتصادی و نفاق داخلی، حمله‌ور شد اما دریک رویارویی بزرگ با میدان‌داری حضرت علی(ع) در نبرد سنگین با پیشانی مهاجمان کافر یعنی عَمرو بن عَبدِوُدّ، از برترین جنگجویان قریش به دست امام  علی(ع) کشته شد و بنابر برخی روایات، پیامبر(ص) ضربه حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) بر عمرو بن عبدود را در این جنگ، برتر از عبادت همه جِنیان و انسان‌ها دانسته است تا در نهایت دشمن شکست بزرگی را تجربه کرد.

دو جمله بسیار مهم و راهبردی پیامبر(ص) که بعد از پیروزی در جنگ احزاب بیان فرمودند، نشانه راه خوبی است که باید به آن توجه نشان داد، حضرت فرمودند: تمام اسلام درمقابل تمام کفر قرار گرفت و اینکه دیگر جنگ نخواهد شد...
امام خامنه‌ای هم فرمودند: خیالتان راحت... جنگ نخواهد شد و اینکه مذاکره هم نخواهیم کرد.

مکتب سلیمانی یعنی
1- مواجهه تمام اسلام با تمام کفر (ترور سردار دلها توسط امام کافران یعنی آمریکا شکل گرفت).

2- جنگ نخواهد شد (امام خامنه ای در نمازجمعه فرمودند: شلیک موشک‌ها به پایگاه نظامی
آمریکایی‌ها صرفاً یک پیروزی نظامی نیست بلکه شکسته شدن ابهت و هیمنه آمریکایی‌ها است).

3- نه تنها "پیروزی" بلکه به معنای این است که دشمن "جرأت" جنگیدن را هم از دست داده است.

و اما آخرین نکته این است که بعد از جنگ احزاب، فتح مکه(سال هشتم هجری) اتفاق افتاد و سوره "اذاجاء نصرالله والفتح..." نازل شد و خطبه تاریخی امام خامنه‌ای در آخرین جمعه دی ماه سال 1398 گویی ترجمان و تفسیر این سوره بزرگ بود که نوید پیروزی را هدیه داد.

در پایان این نکته نیز قابل توجه است که حضور میلیونی مردم تهران در نمازجمعه به امامت رهبر معظم انقلاب نیز به معنای پذیرش این تئوری است که: هزینه سازش بیشتر از مقاومت است.

سیده زینب ساداتی کهساری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴