تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۰۹۸۴۵
در حالیکه آلودگی این روزهای پایتخت همه را کلافه کرده، آب و هوای خوش و مطلوب این روزهای شمال، مامن خوبی برای فرار از این کلافگی است و گویا سفر دو روزه وزرای چندگانه دولت به مازندران، دورهمی آخر هفته‌ای خوبی برای فرار از این آلودگی است و به قول معروف " هم فال است و هم تماشا!"
۴
plusresetminus
دورهمی آخر هفته‌ای در مازندران!
به گزارش بلاغ، در حالیکه آلودگی این روزهای پایتخت همه را کلافه کرده، آب و هوای خوش و مطلوب این روزهای شمال، مامن خوبی برای فرار از این کلافگی است و گویا سفر دو روزه وزرای چندگانه دولت به مازندران، دورهمی آخر هفته‌ای خوبی برای فرار از این آلودگی است و به قول معروف "هم فال است و هم تماشا!"

بنا بر اخبار منتشره بنا است تا روز آتی، مازندران میزبان حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی، دژ پسند وزیر اقتصاد و دارایی، مونسان وزیر میراث فرهنگی و سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان باشد.
 
بر این اساس و طبق خبر منتشره در پایگاه اطلاع رسانی بندرامیرآباد، محمد اسلامی، فرهاد دژپسند و علی اصغر مونسان در راستای سفر خود به مازندران صبح پنجشنبه (۵ دی ماه ۹۸) با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این بندر بازدید می‌کنند.

گفتنی است وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و امور دارایی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است با حضور در مناطق عملیاتی بندرامیرآباد از امکانات بندری، دریایی و لجستیکی، نحوه تخلیه و بارگیری و از سرمایه گذاری‌های واقع در اراضی پسکرانه این بندر بازدید کنند.

پایگاه اطلاع رسانی راه و شهرسازی مازندران نیز منتشر کرد: اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن و بازدید چند پروژه در حوزه راه و شهرسازی پنجشنبه 5 دی ماه به استان مازندران سفر می کند.
 
بر اساس این خبر، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان مازندران از محور نکاء – نیروگاه ، محور بهشهر – زاغمرز – امیرآباد ، محور گلوگاه - دامغان و بندر امیرآباد بازدید خواهد کرد و همچنین در این سفر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن و تقاطع غیر همسطح سه راه جویبار آغاز خواهد شد.

البته گویا بنا است تا تعداد 810 واحد مسکن مهر در 12 شهر استان همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.


همچنین مسعود سلطانی‌فر نیز قرار است فردا برای بهره برداری از سه پروژه ورزشی به استان مازندران سفر کند، ورزشگاه شهید ناطق نوری در نور که عملیات اجرایی آن در سال 86 آغاز شد، سالن کشتی مسابقات در تنکابن که عملیات اجرایی آن از سال 90 اغاز شد و سالن ورزشی کلارآباد شهرستان عباس آباد که از سال 81 کلنگ آن به زمین زده شد، از جمله پروزه‌هایی است که فردا با حضور وزیر در غرب استان افتتاح خواهد شد.


هر چند مازندران پاخور همیشگی مدیران و وزاری کشوری در ایام گوناگون سال به بهانه‌ها و اما و اگرهای فراوانی است که به دلیل آب و هوای خوش و نزدیکی به پایتخت چندان دور از انتظار نیست اما این همه بر و بیاها، گام‌های مازندران را برای فرار از عقب ماندگی، تندتر نکرده است!

پروژه‌های ناتمام فراوانی در استان روی دست مدیران مانده است که از کمبود اعتبار گرفته تا گیر و گورهای قانونی و اداری، رنج می‌برند اما این سفرها، گره از گره آنان باز نکرده است که نکرده است و سال‌ها در کنج انبار کلنگ‌ها، خاک می‌خورند و دیگر خودشان هم یادشان رفته که قرار بود چه شوند؟!

مازندران استانی که به نام مازندرانی‌ها و به کام همه ایران و به ویژه پایتخت نشینان است، همواره گزینه اول و آخر خیلی‌ها برای گذراندن آخر هفته‌ها است، آخر هفته‌هایی که جز ترافیک، آلودگی، گرانی، پسماند، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی ثمری برای بومیان دریانشین شمال کشور نداشته است!

متاسفانه سهم اعتبارات ملی به استان مازندران علیرغم ارائه خدمات ملی به گردشگران فراوان طی تمام فصول سال، بسیار ناچیز است و به قول معروف " دخل استان به خرج ‌تراشی گردشگران نمی‌خواند" و این قصه پر غصه تکراری همچنان در گوش مدیران و وزرا و مسئولانی خوانده می‌شود که گوش شنوایی ندارند و اگر هم بشنوند، ذهن‌شان یاری نمی‌کند و قبل از رسیدن به گدوک و دیدن تابلوی چند کیلومتر مانده به فیروزکوه، همه چیز فراموش‌شان می‌شود!

مجتبی قربانی
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم گل گفتی اما کو گوش شنوا
feedback
Iran, Islamic Republic of
چه عجب بلاغ یه خودی نشون داد اما این بلاغ با بلاغی گه ما میشناختیم خیلی فاصله داره قبل ترها ششیر از رو نی بست الان یه ترکه هم تو دستاش نیست
آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴