تاریخ انتشارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۰۷۲۶۷
توجیه افکارعمومی و اقناع افراد جامعه لازمه طرح افزایش قیمت بنزین بود تا چنین هزینه‌ای برکشور تحمیل نشود و بستر برای اشرار فراهم نگردد.
۰
plusresetminus
اقناع‌سازی جامعه، فراموش‌شده پرخسارت
به گزارش بلاغ، موقعیت استراژیک ایران از دیرباز این کشور را مورد توجه استعمارگران قرارداده است تا طمع مستعمره بودن این کشور غنی را در سر بپرورانند، کشورهایی مثل پرتغال، بریتانیا، آلمان، دولت عثمانی و ایالات متحده، این مطلب را می‌توان در سخنان سران این کشورها دریافت.

به عنوان مثال، آیزنهاور ۲۹نوامبر۱۹۵۲میلادی درنخستین مصاحبه عمومی‌اش به عنوان رئیس جمهور آمریکا بیان می‌کند:گمان نمی‌کنم مهم‌تر از ایران روی نقشه جغرافیایی وجود داشته باشد، ایران هم دارای نفت است و هم درچهارراه جهان قرار گرفته است.

طبعاً این بیان از زبان رئیس جمهور آمریکا بدون مطالعه و طرح و برنامه نبوده است و این نکته را باید مدنظر داشت که این سخنان مربوط به ایران پیش ازانقلاب است است، در آن دوران با تورق تاریخ به وضوح در خواهیم یافت که استعمارگران از هرگونه شیوه و سیاستی به جهت بهره‌مندی از ایران فروگذاری نکردند، اعم از ایجاد تفرقه و اختلاف، تهدید و ارعاب، استفاده از عوامل خودفروخته داخلی و حتی حمله نظامی.

اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین دکترین انقلاب توسط حضرت امام خمینی(ره) اهمیت ایران دو چندان شد، چرا که هر روز قدرت سیاسی و اثرگذاری‌اش در خاورمیانه سیرصعودی را طی می‌کرد و این تحلیل که اگر این سیر صعودی استمرار یابد به عنوان یک قدرت در جهان و مانعی سرسخت در مقابل استعمار و استثمار خواهد بود امری بدیهی و قابل استخراج بود، که امروز نیازی به اثبات و استدلال ندارد.

برای تعالی و پویایی این قدرت و مهره ثابت شطرنج سیاسی عرصه بین‌الملل شرط اول ثبات امنیتی و شرط دوم ثبات اقتصادی ومعیشتی است، ازهمین روی دشمن دائماً در پی طرح‌ریزی و اقداماتی است تا بتواند این دولازمه پیشرفت رابرهم بزند.

از ترورهای جریان نفاق دردهه  ۶۰گرفته تا فتنه‌انگیزی‌های سلطنت طلبان، فرق انحرافی و گروه‌های وابسته به خارج از کشور که در دهه‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم، البته این نکته قابل توجه اهل بصیرت و دقت بوده وخواهد بود که طبیعت دشمن این‌چنین است.

برای مسئولان و مردم گرانقدر ایران اسلامی در روزهایی که بر ما گذشت بواسطه افزایش قیمت بنزین بار دیگر شاهد بودیم که جریان نقاق، سلطنت‌طلبان، اشرار و گروه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه چگونه می‌خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند که بازهم به واسطه درایت رهبر معظم انقلاب، بصیرت ملت فهیم و همچنین هوشیاری جامعه اطلاعاتی وامنیتی کشور تیر اجانب به سنگ خورد و تشت رسوایی‌شان از بام افتاد.

 به نحوی که دریوزگی خود را علناً رسانه‌ای کردند، در این میان هرچند نظرات کارشناسی در مورد این طرح متفاوت است اما جهت اجراء نکاتی به ذهن می‌رسد که تصمیم سازان، تصمیم گیرندگان و مجریان باید توجه بیشتری را بدان معطوف می‌کردند تا هرگونه فرصتی را از معاندین و اشرار سلب نمایند.

نخست آنکه همانگونه که سخنگوی دولت تصریح کرد و حکم عقل سلیم هم چنین است، توجیه افکارعمومی واقناع افراد جامعه لازمه این طرح بود تا چنین هزینه‌ای برکشور تحمیل نشود و بستر برای اشرار فراهم نگردد.

نکته دیگر، اجرای چند مرحله‌ای این طرح باعث آمادگی جامعه و کنترل بیشتر بر اوضاع توسط مسئولان و متولیان می‌شد.

سوم آنکه تثبیت نرخ کالا در بازار و تشکیلاتی شدن پروسه نظارت توام با عملیاتی کردن با توجه به گرانی موجود، پیش نیازی دیگر برای اجرای چنین طرحی بود.

نکته دیگر، بررسی بیشتر و رفع نقائص سهمیه‌بندی ارائه شده و حفره‌هایی که قابل مشاهده است تا هم رفع نگرانی شود و هم عدالت حاکم باشد.

و پنجمین نکته، مکملی دیگر که در این میان برای این طرح ضروری تلقی می‌شود نظارت و حساسیت بیشتر بر تولیدکنندگان خودرواست، چرا که تولید خودروهای کم مصرف و بهینه سوز عاملی بر کنترل مصرف، کاهش آلایندگی وعدم نگرانی مصرف کننده است.

محسن قبادیان قادی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
علی تقوی
درود بر شما احسن بر طلبه فاضل سوادکوهی