تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۴۰۵۷۴۹
رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود، که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.(امام خمینی ره)
۰
plusresetminus
فهمیده‌ای که برای میلیون‌ها بصیرت‌بخش فهمیدگی شد
به گزارش بلاغ، هر قشر و صنفی الگوی فکری و رفتاری خود با توجه به اقتضائات و ویژگی‌های قشری و صنفی خود را جستجو می‌کند و حسین فهمیده، که در دوازده سالگی با خلق حماسه به زیر تانک دشمن رفتن پس از مجرومیت و منهدم کردن تانک دشمن، نه تنها الگو برای نوجوانان و جوانان شد که برای همه اقشار و صنوف الگوی قابل تحسین و تاسی است.

شهید حسین فهمیده یکی از هزاران نونهال و دانش‌آموز بسیجی کشور است که با نثار خون خود بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود.

وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در حالی سپری کرد که هر روز آن همراه حادثه‌ای بود که در شکل‌گیری شخصیت او موثر واقع می‌شد. او با سرمایه عظیمی از فهم و درک انقلابی و اسلامی به دنبال طوفان حوادث انقلاب، وارد جنگ شد و با وجود سن کم، خود را به خونین شهر قهرمان رساند و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت کرد. 

از آنجا که این دانش‌آموز رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق و استوار در جمگ با دشمن پیش‌قدم شد و با نیل به شهادت درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب‌الله آموخت، امام بزرگوارمان از این نوجوان 12 ساله به عنوان رهبر یاد فرمود و بدین گونه نام و یاد او منشاء حماسه‌های بزرگ شد و تحول عظیمی در شیوه‌های دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام ایجاد کرد و راه پیروزی و سرافرازی را یکی پس از دیگری هموار ساخت.

امروز شهید فهمیده بحق الگوی شایسته‌ای برای دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان کشور می‌باشد و یادآوری این حماسه می‌تواند یادآور دوران دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن زمان باشد.

رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: "زنده نگهداشتن یاد حادثه شهادت دانش‌اموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‌های دفاع مقدس می‌باشد.

مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده او در رابطه با فداکاری و شجاعت شهید حسین فهمیده فرمودند: "بروز چنین حوادثی که از تربیت صحیح و اصالت‌های خانوادگی است، صرفاً در محیط‌های اسلامی جلوه‌‌گری و نورافشانی می‌کند".

شهید فهمیده نوجوانی خوش برخورد، شجاع، فعال و علاقمند شدید به مطالعه بود. با وجود اینکه به سن تکلیف نرسیده بود، نمازمی‌خواند و احترام خاصی برای والدینش قائل بود. شیفته و عاشق امام(ره) بود و با تمام وجود سعی در اجرای فرامین امام داشت. او می‌گفت: "امام هرچه اراده کند، همان را انجام خواهم داد و من تسلیم او هستم".

او مکرر در حوادث کردستان و جنگ تحمیلی با مسائل فراوان ناشی از سن کم و مخالفت با حضور او در جنگ از سوی فرماندهان، توانست کفایت خود را به اثبات برساند و ماجراهایی را خلق کند، که بسیار شنیدنی و خواندنی هستند.

سرانجام این نوجوان عاشق اسلام و امام برای حفظ انقلاب و کشور در مقابل تهاجم بیگانگان به کشورش ، هنگامی که تانک‌های عراقی به طرف رزمندگان اسلام هجوم آورده و درصدد محاصره و قتل عام آنها بود، تعدادی نارنجک به کمرش بست و تعدادی را در دستش گرفت و به طرف تانک‌ها حرکت می‌کندو تیری به پای او می‌خورد و با اراده‌ای پولادین از لابلای امواج تیرها که به سوی او می‌آمد، خود را به تانک پیشرو رساند و با استفاده از نارنجک موفق می‌شود تانک را منفجر کند و خود نیز تکه تکه می‌شود.تانک پیشرو که منفجر شد، دشمن گمان کرد حمله‌ای صورت گرفته و روحیه خود را از دست می‌دهد و با سرعت هرچه تمامتر با رها کردن تانک‌ها فرار می‌کند ودر نتیجه حلقه محاصره شکسته شده و پس از مدتی نیروهای کمکی سر می‌رسند و آن قسمت را از وجود متجاوزان پاک‌سازی می‌کنند. روح بلند این سرباز کوچک انقلاب شاد و با شهدای کربلاء محشور باد.
فاطمه علوی
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴