کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اربعین اجتماع بزرگ حق طلبان و مقدمه ظهور

25 مهر 1398 ساعت 22:51

در این سال‌های اخیر به لحاظ حجم عظیم جمعیتی که از اقصی نقاط جهان برای حضور در کربلا در روز اربعین حرکت می‌کنند اربعین تبدیل به یک اجتماع بزرگ حق طلبان عالم و باعث یک حرکت حماسی بی‌نظیر گردیده است.


به گزارش بلاغ، یکی از تاکیدات مکرر امامان معصوم و بزرگان شیعه در طول تاریخ در ارتباط با حضرت سیدالشهدا(ع) موضوع زیارت امام حسین(ع) در اربعین شهادت آن حضرت علیه اسلام است که حتی امام حسن عسکری سلام الله علیه زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های ایمان مومن می‌داند.

آنچه مشهور است اولین زائر اربعین حسینی بعد از حماسه عظیم عاشورا جناب جابربن عبدالله انصاری است و همزمان با حضور جابر در کنار قبر شریف امام حسین علیه السلام کاروان اسرای اهل بیت نیز طبق نقل به کربلا رسیدند و از آن تاریخ به‌ بعد تنها امامی که در اربعین شهادتش مراسم برگزار می‌شود آقا سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

این حرکت هر ساله با همه سختی‌ها و سخت گیری‌های دولت‌های مستبد از طرف شیعیان برگزار می‌شود اما بعداز انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام بزرگوار بخصوص بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل این حرکت هر سال به‌صورت جدی‌تر برگزار می‌شود تا اینکه به لطف الهی و آه مظلومان طاغوت عراق یعنی صدام جنایتکار به جهنم واصل شد از این به بعد اربعین شکل و شمایل دیگری به خود گرفت.

در این سال‌های اخیر به لحاظ حجم عظیم جمعیتی که از اقصی نقاط جهان برای حضور در کربلا در روز اربعین حرکت می‌کنند اربعین تبدیل به یک اجتماع بزرگ حق طلبان عالم و باعث یک حرکت حماسی بی‌نظیر گردیده است.

امروز مراسم اربعین تنها یک زیارت نیست اگرچه اصل همین است ولی تبدیل به یک قدرت نمایی جهان اسلام مخصوصا جریان مقاومت در برابر دشمنان کینه توز شده است که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها، وهابی‌ها و آل سعود و در راس همه اینها آمریکا جهان‌خوار انداخته است.

حرکت عظیم مردمی در اربعین با حضور حداقل بیست و هفت میلیون جمعیت از سراسر عالم تجسم فرمایش خمینی کبیر شد که فرموده بودند راه قدس از کربلا می‌گذرد و به قول رهبر حکیم و فرزانه انقلاب خلف صالح امام مقام معظم رهبری اربعین نشانه اراده الهی به نصرت امت اسلامی می‌باشد.

اربعین در این سال‌های اخیر به اعتقاد بسیاری از اسلام شناسان علامتی شد برای انتظار قطعی ظهور حجت خدا و تشکیل حکمت حقه الهی در سراسر جهان.

اربعین ثمره مجاهدت‌های مجاهدان راه خدا و ثمره خون مقدس شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم است و اربعین امروز با شعار "الحسین یجمعنا" ملت‌های اسلامی در کنار هم قرار داد برای انقلاب جهانی مهدی موعود.

اربعین عامل نزدیکی ملت‌های مسلمان بخصوص ملت‌های ایران اسلامی و کشور برادر عراق است امید است انشالله این حرکت عظیم هم عامل نابودی استکبار و طاغوتیان زمانه و هم تجلی ظهور دولت کریمه الهی حضرت بقیه الله باید انشالله.
حجت الاسلام سیدجعفر علوی


کد مطلب: 405093

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/405093/اربعین-اجتماع-بزرگ-حق-طلبان-مقدمه-ظهور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com