تاریخ انتشارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۳۸۹۵۸۱
ملت‌های جهان در این روز، مرگ استکبار جهانی و نابودی کفر و شرک و الحاد را فریاد می‌زنند. ملت‌های جهان علیه ترور، اشغالگری، غصب سرزمین و شکنجه بی‌گناهان در سرزمین‌های اشغالی را که توسط رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود، محکوم می‌کنند و فریاد خود را علیه ستم و تبهکاری رژیم اشغالگر قدس بلند می‌کنند.
۰
plusresetminus
روز قدس پرونده نکبت صهیونیست را درهم خواهد پیچید
به گزارش بلاغ، ۱۶ مرداد سال ۵۸ در حالی که کمتر از یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گذشته بود، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به‌عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

امام خمینی (ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است.

طراحی هوشمندانه روز جهانی قدس و فرصت سازی برای نشان دادن وحدت و اراده امت اسلامی در قبال حل مسأله فلسطین و دفع غدّه سرطانی اسرائیل به‌عنوان اولویت اول جهان اسلام توسط حضرت امام خمینی (ره) یک تصمیم راهبردی بود که طی سال‌های اخیرسبب شد در میدان رقابت سنگین و تنازع بین قدرت‌های جهانی، آرمان آزادی قدس شریف به مثابه یک ضرورت حتمی و تاریخی پلی به گذشته، حال و آینده آحاد مسلمانان عالم ایجاد کند.

روز قدس مهم ترین مسأله‌ای است که می‌تواند وحدت بین کشورهای اسلامی را حفظ کند و امام خمینی (ره) با دعوت از تمام مسلمانان جهان برای شرکت در روز قدس موجب استحکام وحدت جهان اسلام شده‌اند.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در یکی از بیاناتشان پیرامون روز قدس فرمودند: «روز قدس، یک روزِ به معناى حقیقى کلمه، بین‌المللىِ اسلامى است؛ روزى است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌هاى مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقى را فریاد کند که براى پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذارى می‌کند - البته حداقل شصت سال است، یعنى از زمان تشکیل دولت غاصب؛ والّا از مقدماتش شاید صد سال هم بیشتر است - شصت سال است که دارند سعى می‌کنند فلسطین را از نقشه‌ى جغرافیاى جهانى حذف کنند. البته تا حدود زیادى هم موفق شده بودند. انقلاب اسلامى زد توى دهن اینها. ایجاد نظام جمهورى اسلامى و اعلان روز قدس و تبدیل سفارت رژیم غاصب به سفارت فلسطین در تهران، حرکت هشدار دهنده و متوقف کننده و مهاجمى بود که در مقابل این نقشه‌ى استکبارى ایستاد. امروز خوشبختانه این حرکت، روزبه‌روز توسعه پیدا کرده».

دستاورد‌ها و پیامد‌های روز جهانی قدس به ویژه پس از شکست‌های خفت‌بار رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه در مصاف با حزب الله لبنان و حماس فلسطین به گونه‌ای است که هراس و وحشت پایان‌ناپذیری را برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رقم زده و آنان را وادار به سرمایه‌گذاری چند وجهی برای تضعیف انتفاضه و مقاومت اسلامی از رهگذر جنگ‌های نیابتی و جنایات تروریست‌های تکفیری - سلفی در سوریه، عراق و یمن ساخته است.

در واقع، روز جهانی قدس یک راهبرد موفق و مورد پذیرش افکار عمومی جهان برای نشان دادن چهره منفور رژیم صهیونیستی است.

ملت‌های آزاده جهان، آزادی فلسطین را فریاد خواهند زد تا از این طریق مردم مظلوم این سرزمین را یاری رسانند و انسجام و اتحاد خود را در پایبندی به آرمان فلسطین به رخ جهانیان بکشند.

به واقع باور داریم که "به‌زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به چه جایگاه بدی بازگردانده خواهند شد"(شعرا - ۲۲۷). این وعده الهی است؛ وعده الهی خلل ناپذیر است.

همچنین نباید فراموش کرد که صهیونیست‌های کودک‌کش تا ۲۵ سال دیگر موجودیت نامشروع‌شان پایان یافته است؛ این ضرب العجل شاید به جلو بیفتد، امت اسلامی و رزمندگان محور مقاومت برای این امر آماده و گوش به فرمان‌اند، تنها مانع، حکام مرتجع رژیم‌هایی همچون سعودی است که دل در گروی صهیونیست‌ها و اربابان آمریکایی‌شان بسته‌اند.

ملت‌های جهان در این روز، مرگ استکبار جهانی و نابودی کفر و شرک و الحاد را فریاد می‌زنند. ملت‌های جهان علیه ترور، اشغالگری، غصب سرزمین و شکنجه بی‌گناهان در سرزمین‌های اشغالی را که توسط رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود، محکوم می‌کنند و فریاد خود را علیه ستم و تبهکاری رژیم اشغالگر قدس بلند می‌کنند.

این فریاد‌ها در آخرین جمعه ماه رمضان به امیدخدا روزی به ثمر می‌رسد و نابودی رژیم اشغالگر قدس را رقم خواهد زد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما