تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۳۶۳۷۱۶
جنگ تحمیلی را آنچه که به دفاع مقدس تبدیل کرد، تاثیرپذیری رزمندگان اسلام و مردم ایران از پیام‌ها و درس‌های کربلاء و سیدالشهداء است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،  وقتی تصمیم نظام سلطه جهانی بر نابودی کامل انقلاب اسلامی در سال‌های نخست پیروزی قطعی شد، با حمایت 43کشور با محوریت امریکا، صدام به عنوان همسایه ایران عهده‌دار این ماموریت شد و دلخوش از بهم‌ریختگی ارتش بواسطه شعارهای منافقین در لزوم انحلال ارتش، و دامن‌زدن به ناامنی در استان‌های مختلف توسط ضدانقلاب، با تمام توش و توان مرزهای ایران را پشت سر گذارد و با کشتار و تجاوز به نوامیس مردم شهرهای مورد تجاوز و تسخیرشده سعی کرد در همان روزهای اول به شدت مردم ایران را بترساند و حال آنکه برای فریب افکار عمومی در بوق‌های تبلیغاتی تلاش داشت تا عرب‌های ایرانی را با استقلال و وعده‌های پرطمطراق بفریبد.
 
ورود انواع سلاح‌های جنگی و تهاجمی از سوی صدام و قول شخص صدام به انجام مصاحبه در تهران ظرف یک هفته، برای دنیا موضوع نابودی انقلاب اسلامی را حتمی ساخته بود. نمایش جنگ‌افزارها و سلاح‌های پیشرفته و حمایت‌های شرق و غرب از صدام و همراهی سازمان ملل با صدام در کنار خیانت برخی حتی از مسئولان دولت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران، در جنایت علیه مردم ایران سنگ تمام گذارد.
 
با تمام شرائط همراه با صدام و امریکا، این امام خمینی(ره) بود که توانست با تکیه بر اعتقادات دینی جامعه و توسل به فرهنگ عاشورایی سیدالشهداء، مردم را با سرعت بسیج کند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سازماندهی و آموزش و بسیج داوطلبان سدی سترگ در مقابل صدامیان بوجود آورد و ابتداء با توقف پیش‌روی‌های پرسرعت صدامیان، بتدریج ابتکار جنگ را بدست گرفتند و راه پاک‌سازی کشور از اشغال هموار شد.
 
با نگاهی به مجموعه عملیات‌های سخت و پیچیده، که موجب حیرت ژنرال‌های چهار ستاره جهان می‌شد، سرانجام دشمن بعثی از خاک سرزمین‌مان بیرون رانده شد و تعقیب متجاوز در خاک عراق آغاز گردید. سرانجام با قطعی‌شدن سقوط صدام و مفتضح‌شدن حامیان این تجاوز خونبار، امریکا و متحدان او مستقیماً وارد جنگ و استفاده گسترده از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی شد و فراتر از آن، با سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران و به شهادت رساندن 290 کودک و زن و مرد بیگناه، پیام دردناک بمباران شیمیایی شهرهای ایران را انتقال داد و در مقابل سستی عناصری از داخل، امام خمینی(ره) با انعطاف قهرمانانه قطعنامه 598 را پذیرفت و چندی بعد عراق به عنوان آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل معرفی و محکوم به پرداخت غرامت شد.
 
آنچه که در این تجاوز گسترده و عزم جدی دشمنان  در هدم و نابودی ملت ایران، که "واین برگر" وزیر جنگ وقت امریکا هدف از حضور امریکا در جنگ علیه ایران را نابودی و خشکاندن ریشه ملت ایران ذکر کرده بود، در خور توجه است، تعبیر معکوس خواب امریکا و حامیانش از سقوط یک‌هفته‌ای نظام اسلامی و عدم تجزیه حتی یک وجب از خاک کشور مقتدر ایران طی سده‌های اخیر بود.
 
جنگ تحمیلی را آنچه که به دفاع مقدس تبدیل کرد، تاثیرپذیری رزمندگان اسلام و مردم ایران از پیام‌ها و درس‌های کربلاء و سیدالشهداء است. اینکه امام خمینی(ره) فرمود: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، حقیقتی آشکار و تائیدشده حتی از سوی دشمنان سفاک و جنایت‌پیشه می‌باشد.
 
اینکه دشمنان برای ازپا انداختن ملت بزرگ ایران قصد تضعیف، تحقیر و تذلیل و تخریب مبانی اعتقادی و قطع پیوند این ملت با آرمان‌های کربلاء و محصور کردن نهضت عاشورا به همان مقطع زمانی را دارند، امر طبیعی است و از خبث نفس آنان سرچشمه می‌گیرد، اما عدم اهتمام نظام اجرایی و آموزشی و فرهنگی کشور به تبیین و تعمیق معرفت عاشورایی جامعه بویژه نوجوانان و جوانان بهیچوجه قابل توجیه نیست و این راهی است که مسیر مسئولان را از جریان حرکت ملت دلداده جدا می‌کند و بتدریج آنان را در نقطه تقابل با مردم عاشق اهلبیت و اباعبدالله‌الحسین علیهم‌السلام قرار می‌دهد و این نکته اساسی است که همواره باید به آن توجه شود.

بدون هیچ تردید، نهضت کربلاء و تاسی به سالار شهیدان تنها راه عزت و شرافت و استقلال و تعالی ایران عزیز و ملت متدین و حسینی ایران است و الحمدلله رهبر حسینی انقلاب مکرر فرمودند که این بار دشمنان و بیگانه‌زدگان داخلی باید بدانند که این بار راه سالار شهیدان است که بینی استکبار را به خاک ذلت خواهد نشاند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴