کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ببری که در مازندران نه گربه که کاغذی است

محمد عباسپور

23 فروردين 1397 ساعت 18:53

راستی یادمان نرود که آقا و مولای‌مان، امام خامنه‌ای عمر رژیم اشغالگر قدس را کمتر از 25 سال ذکر فرمودند که از آن سال، چهار یا پنج سال نیز گذشت. حال، شاید امریکا می‌خواهد این مدت را کوتاه‌تر کند.


به گزارش بلاغ، در امثال و حکم ادبیات مازندران، تعبیری وجود دارد که حاکی از این است: "از آن نترس که های و هوی دارد/ از آن بترس که سر به تو دارد".

این مثال در مصداق کسانی را دربر می‌گیرد که پر سرو صدا و اهل هیاهو و میدانداری‌اند و دیگران را دائم با سروصداهای خود، تهدید و ارعاب می‌کنند، در مقابل آنانی که سر به زیر و بدور از هیاهو هستند.

مثال مازندرانی می‌گوید که از گروه اول نباید ترسید و روی هیاهوی آنان حساب کرد؛ اما از گروه دوم باید اجتناب کرد و برای آنها برنامه‌ریزی نمود؛ هرچند گروه اول نیز باید در برنامه‌ریزی قرار گیرند و با آنها نیز برغم تهدیدها و ارعاب‌ها، روی حساب و کتاب برخورد کرد.

مازندرانی‌ها، که همواره با تلاش و تجربه و فرهنگ فداکارانه خود در بزنگاه‌ها به مدد ایران اسلامی آمده‌اند، در این مقطع حساس تاریخ نیز که نظام اسلامی‌مان توسط نظام سلطه بسرکردگی امریکا و رئیس جمهور شارلاتانش مورد تهدید و هماوردطلبی قرار گرفته، این ضرب‌المثل را تقدیم آقای رئیس جمهور و هیات دولت می‌کنند تا از تجربه متعدد این ضرب‌المثل مازندرانی استفاده کرده و هیچ به خود ترس از بابت تهدیدهای گاووحشی امریکایی راه ندهند.

برخی گردن‌کلفت‌ها و باج‌گیرها براساس این ضرب‌المثل، وقتی هارت و پورت می‌کنند و عزم خود را برای ضرب و جرح به نمایش می‌گذارند، تا حد یقه‌گرفتن پیش می‌روند و وقتی ببینند حریف استوار و قاطع در مقابلش وامی‌ایستد و هیچ عقب‌نشینی نمی‌کند و اهل حرف نیست، در آخرین لحظات عقب‌نشینی کرده و به صرافت می‌افتند همچنانکه گاووحشی امریکا در مقابل کره شمالی و اخیراً نیز در مقابل چین کوتاه آمد و به غلط‌کردن افتاد.

دولت آقای دکتر روحانی بر مبنای همین ضرب‌المثل مازندرانی، آموخت که نباید در مقابل زورگو و یاوه‌سرا کوتاه بیاید تا او پررو و گستاخ شود. با وجود تجربه‌ی پرهزینه‌ای که دولت‌مان کسب کرد، ما مازندرانی‌ها هم با تقدیم این ضرب‌المثل به دکتر روحانی، امیدواریم تا با قاطعیت برآمده از خون شهداء شجاع‌مان، دولت بتواند از سرفرازی ملت بزرگ ایران دفاع و صیانت کند.

ملت‌ها و دولت‌های آزاده مکرر به اثبات رساندند که این ببرنمای امریکایی در مازندران نه یک گربه، که ببرکاغذی نیز نیست و ملت غیورمان با شجاعت و قاطعیت، این گاو سرکش امریکایی را یا رام و یا از پا درخواهند آورد.

راستی یادمان نرود که آقا و مولای‌مان، امام خامنه‌ای عمر رژیم اشغالگر قدس را کمتر از 25 سال ذکر فرمودند که از آن سال، چهار یا پنج سال نیز گذشت. حال، شاید امریکا می‌خواهد این مدت را کوتاه‌تر کند و با غلط زیادی در آغاز تجاوز، جمهوری اسلامی را وابدارد تا طومار کثیف این رژیم جنایتکار را زودتر از موعد بیان شده برای همیشه ببندد؛ چرا که باز هم در ضرب‌المثل‌های‌مان داریم که: "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد".


کد مطلب: 358684

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/358684/ببری-مازندران-نه-گربه-کاغذی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com