کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتصاب سیاسی در مازندران یا سیاست انتصاباتی؟

محمد عباسپور

3 اسفند 1396 ساعت 22:09

انتصاب احمد حسین‌زادگان زمینه‌ساز تغییراتی برای ایجاد تحولی بزرگ در مسیر تحقق اهدافی است که از روزهای نخست انتصاب و الی امروز از سوی اسلامی بیان می‌شود.


به گزارش بلاغ،  سرانجام پس از چهار ماه از انتصاب محمد اسلامی به‌عنوان استاندار مازندران، او اولین انتصاب خود بین معاونان استانداری را با انتخاب احمد حسین‌زادگان به‌عنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی انجام داد.
 
شاید این انتصاب، که از حوزه سیاسی آغاز شد، این تصور را برای برخی بوجود آورد که استاندار اصفهانی مازندران علی‌رغم ادعاهای خود مبنی بر اولویت شکوفایی استعدادهای بی‌پایان مازندران و غیرسیاسی عمل‌کردن و شایستگی را ملاک اصلی انتصاب‌های خود قرار دادن، چرا اولین تغییر در سطح معاونان خود را از سیاسی امنیتی و اجتماعی شروع کرد؟.
 
آیا اسلامی در نوع نگاه خود به مازندران و مردان عرصه سیاسی و اجرایی ان و ملاک‌های خود تجدیدنظر کرده و یا با این انتصاب، هدف دیگری در راستای اظهارات همیشگی خود ناظر بر لحاظ شایستگی‌ها و دوری جدی از سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی دارد؟.
 
کوتاه سخن آنکه، می‌توان با توجه به اشراف درخور توجه اسلامی نسبت به استان و رفتار توأم با درایتی که تاکنون در مازندران از خود به ظهور رساند، این انتصاب زمینه‌ساز تغییراتی برای ایجاد تحولی بزرگ در مسیر تحقق اهدافی است که از روزهای نخست انتصاب و الی امروز از سوی اسلامی بیان می‌شود.
 
طبیعی است که تحول مثبت و نقدسازی ظرفیت‌های مازندران باید توسط مدیران بویژه فرمانداران در گستره استان با ایجاد وحدت و انسجام و درک مشترک از رشد و اعتلای مازندران بوجود آید و انتصاب معاون سیاسی امنیتی، گام نخست برای تغییرات مدیریتی  و سپس رسیدن به رشد و عدالت و توسعه است.
 
واما، روی دیگر این انتصاب به فرد منتخب برمی‌گردد، که آیا او نیز در این مسیر دارای شرائط و ضوابط است یا خیر؟.
 
نکته اول اینکه مهندس اسلامی مکرر در اظهارات خود تنها ملاک و معیار و انتظار خود از مسئولان را تلاش بی‌دریغ در سازندگی مازندران و رفع موانع رشد و رضایت‌مندی مردم خوب و شریف این استان ذکر کرد و بارها براین نکته تاکید داشت که با هیچ شخصیت و مسئولی عقد اخوت نبسته و مطالبه او، کار بی‌حاشیه برای مردم مازندران است.
 
بدین جهت، استاندار مازندران قطعاً و انشاءالله حتماً بدون فشار این جریان و آن جریان دست به این انتصاب حساس زده و بر نوع رفتار فرد منتخب خود نظارت دقیق را خواهد داشت تا هزینه این انتصاب برای او، گران نیاید.
 
نکته دوم در این مهم است که حسین‌زادگان نیز از تجربه ممتد مدیریتی برخوردار بوده و به‌خوبی از وظائف منصب جدید و انتظارات استاندار و مردم مازندران آگاه است و گذشته او نشان می‌دهد که مرد مطیع برای جریان‌های جناحی نبوده و مطالبات نظام اسلامی را بر انتظارات جناحی رجحان می‌دهد، حتی اگر مورد بی‌مهری و هجوم و حمله‌های هدفدار قرار گیرد.
 
امید آنکه تحول مثبت و امیدبخش در شرائط زندگی مازندرانی‌های قدرشناس، با تغییرات شایسته‌سالارانه مدیرانی فراهم آید که برای آنها تنها و تنها، عزت و شوکت انقلاب اسلامی و تحقق اهداف شهداء و شهیدپروران مازندرانی ملاک حرکت و معیار ارزش‌دهی قرار گیرد و در این میان، نقش احمد حسین‌زادگان در خاطره بلندمدت مازندرانی‌ها به نیکی باقی بماند. این مناصب بهانه‌هایی برای آزمایش انسان‌هاست و با سرعت رعد و برق می‌گذرد و تنها اعمال خالصانه و صادقانه و متوکلانه را از خود به یادگار می‌گذارد.


کد مطلب: 351008

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/351008/انتصاب-سیاسی-مازندران-یا-سیاست-انتصاباتی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com