تاریخ انتشارجمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۳۴۵۲۶۷
افت دما و بارش برف در دهه آخر بهمن چیزی جز استقبال مدیران برای محکم قدم نهادن در مقابل بحران نباید باشد.
۰
plusresetminus
برف و مدیریت بحران در مازندران
به گزارش بلاغ، برف، این طلای سفید، موهبتی الهی است، آن هم در شرایطی که کم آبی و بارش کم باران بی‌سابقه بود و خطر خشک‌سالی سرزمین سبز مازندران را تهدید می‌کرد.

خبر شروع سامانه برف همه را منتظر خود کرد، شادی بی‌پایان، چشم‌های منتظر دوخته به آسمان را در خود جای می‌داد؛ اما همچنان نگرانی چترش را بر شهر گسترده بود، خاطراتی که در طول این چند سال شیرینی برف را تلخ کرد و همگان را وا می‌داشت شادی برف را بر این نگرانی‌ها ببخشند.


 دوئلی که سرما با بازوان شوکه زده شهر کرد، خاطره‌هایی که نگذاشتند حلاوت برف را خوب بچشیم و به این نعمت الهی برچسب بحران زدیم.
خوش یمنی برف می‌توانست مانند سال‌های گذشته شوربختانه‌تر به بختک زندگی این دیار سبز بچسبد و شور و شوق‌شان را تلخ کام کند.

برف شروع به باریدن کرد و لبخندها کاملاً انحنای لب را درک نکرده بودند، که قطعی برق برخی نقاط شهر تن شادی‌شان را لرزاند، دلهره‌ها هجوم آورند و به جان لذت برف بازی‌شان افتادند، که با تلاش کارکنان اداره برق به ساعتی نیانجامید و وضعیت دوباره به حالت عادی بازگشت.


خسارت 940 میلیارد تومانی بر محصولات کشاورزی در سال 95 و عدم تامین به موقع خسارت دلایل محکمی بر نگرانی‌ها بود، قطع برق، گاز، انسداد ارتباطی اغلب روستاها، قطع ارتباطی راه شریانی، تخریب سقف منازل و بسیاری خسارت در زیر ساخت‌های پیکره مازندران بر آتش دلشوره‌ها می‌افزود تا نکند شاهد تراژدی برف سال‌های گذشته باشیم.


سازمان مدیریت بحران از سال87 کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد، در چارت سازمانی خود سه معاونت برای آن مشخص شد که شامل معاونت‌های امور پیش‌بینی و پیشگیری، امور آمادگی و مقابله، امور بازسازی و بازتوانی است.

هر چند مسئولیت‌ها در این نهاد کاملاً تعریف شده و مبهم نیست، اما آنچه در عمل شاهد هستیم پررنگ‌تر شدن حوادث است؛ مثلا زلزله کرمانشاه را به پرتلفات‌ترین زلزله سال 2017 تبدیل می‌کند که معلول مسائلی چون مشکلات زیر ساختی، نبود هماهنگی و کمبود بودجه دستگاه‌ها و هزاران دلیل دیگر است.

منبع : سفیر هراز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴