تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۳۳۹۱۳۴
با نگاهی دقیق‌تر به روند شکل‌گیری اغتشاشات 96، به شباهت‌های آشکار آن با آشوبهای سال 88 و دست داشتن مداخله گران خارجی در ایجاد آنها می‌توان پی برد.
۰
plusresetminus
فتنه 96؛ نسخه پوشالی فتنه88/ مردم به عهد خود وفا کردند، حال می‌ماند دولت و مسئولان
به گزارش بلاغ، پنجشنبه 7دی‌ماه بود که شبکه‌های اجتماعی برای اولین بار تصاویری از اعتراضات مردم مشهد را منتشر کردند که به سرعت مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت.

آن‌چنان که از شعارها بر می‌آمد اعتراض آنها به وضعیت نامناسب اقتصادی و مشکل معشیتی مردم بود؛ مشکلاتی که به دلیل اجرایی نشدن سیاست اقتصاد مقاومتی و تذکرات رهبر انقلاب و همچنین کوتاهی برخی مسئولان در حوزه اقتصادی به وجود آمد، اما به یکباره ماجرا عوض شد و شعارهایی که ابتدا رنگ و بوی اقتصادی داشت، مورد سوء استفاده ضدانقلاب و دشمنان قرار گرفته و اعتراض‌ها تبدیل به اغتشاشاتی پراکنده در چند نقطه از کشور شد.

* استقبال گسترده محور غربی-عبری-عربی از اغتشاشات در ایران

در ادامه و با استقبال گسترده سران آمریکایی و غربی از روند اغتشاشات، هشتگ‌های حمایت از اغتشاشات در ایران از سمت کاربرانی در اسرائیل، آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی به سرعت ترند اول جهان درشبکه‌های اجتماعی مختلف شد.

شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی با بخش‌های خبری فوق‌العاده و خارج از برنامه به پوشش جزئی‌ترین اخبار اغتشاشات همراه با دروغ و آموزش مردم برای مقابله با نظام پرداختند، سران کشورهای غربی همچون رئیس جمهور آمریکا، که مدتی قبل ملت ایران را تروریست خوانده بود، با ژست حقوق بشری به دفاع از اغتشاشات به نام اعتراض صلح‌آمیز مردم ایران پرداخت و هزاران مورد دیگر.

*تکرار تاریخ/ شباهت اغتشاشات خیابانی اخیر به سناریو اغتشاشات سال 88

سوءاستفاده از شعارهای مرگ بر گرانی مردم و تبدیل آن به شعارهای ضد نظام و کشور در اندک زمانی ما را متوجه مشکل اصلی آشوبگران نمود، آنها نه تنها خواستار بهبود شرایط کشور نبودند، بلکه با به آتش کشیدن پرچم ایران به خوبی نشان دادند که هدف چیز دیگری است، اینجا بود که ماهیگیران آب گل‌آلود به میدان آمدند.

فتنه‌گرانی که با بستن خیابان‌ها و حمله به اماکن عمومی و به آتش کشیدن اموال و مغازه‌های مردم به خوبی پیوستگی و هم جبهه بودن خود با فتنه گران 88 نشان دادند، استفاده از سناریو کشته‌سازی جهت متهم ساختن حکومت به برخورد سخت با مردم و یا به آتش کشیدن اتوبوس‌ها، ایستگاه‌های بی.آر.تی و ماشین‌های دولتی  و کتک زدن ماموران آتش نشانی و نیروی انتظامی و غیره  به خوبی نشان داد که آشوبگران امروز هیچ فرقی با فتنه‌گران دیروز نداشتند و فتنه همان فتنه است.

*شبکه اجتماعی شمشیر دو لبه

تقریباً واضح است که در جریان ناآرامی‌های اخیر آنچه در گسترش یکباره و تبدیل اعتراضات به آشوب و اغتشاش نقش پررنگی داشت، «رسانه‌های نوین»، «شبکه‌های اجتماعی» و ابزارهای «نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه» بود. در این میان نقش شبکه پیام رسان تلگرام و به خصوص چند کانال تلگرامی خاص در دمیدن در آتش این فتنه برجسته است. البته این کانال‌ها و به طور مشخص کانالی تحت عنوان آمدنیوز که باید آن را «فتنه نیوز» خواند، مدت دو سال است که فعالیت دارد که به تازگی با بررسی دامین ثبت شده سایت آن مشخص شده بود که از مبداء عربستان سعودی ثبت شده است و نیز با بررسی پشت پرده مدیریتی آن به شبکه‌های جاسوسی چون موساد بر می‌خوریم و این اولین بار نبود که به فتنه انگیزی در میان جامعه ایرانی می‌پرداخت. اما این بار تمام چارچوب‌های حرفه‌ای رسانه‌ای را به کنار نهاده و بدون تعارف و حفظ ظاهر، به اقداماتی همچون «آموزش ساخت سلاح‌ها و مواد منفجره دست‌ساز»، «تعلیم روش آشوب و اغتشاش» و «معرفی کردن مراکز حکومتی و تشویق آشوبگران به حمله به آنها» پرداخت که آشکارا نشان از اتصال و وابستگی این کانال و کانال‌های مشابه به سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و نیز گروهک‌های تروریستی است.

نمی‌توان فراموش کرد که این تنها چند کانال تلگرامی نبودند که فتنه‌ساز و آشوب‌طلب بودند و همراهان و همکاران داخلی آنها نیز در این مدت چند ساله را باید تعقیب نمود. روشن است که اینجا مقصود از همکاران و همدستان داخلی این فتنه نیوزها تنها مخبرین و جاسوسک‌های متصل به آنها نیست، بلکه علاوه بر کسانی را که اخبار محرمانه و اسناد طبقه بندی شده در اختیار آنها قرار داده‌اند، دو دسته دیگر از کسانی که با عمل خود راه آنها را هموار کردند نیز در اعمال خرابکارانه آنها شریکند، چه دانسته این راه را هموار کرده و یا چه نادانسته پازل دشمن را تکمیل نموده باشند.

*آشکار شدن چهره واقعی دشمنان برای ملت ایران

رهبرمعظم انقلاب سه شنبه هفته گذشته ‌در دیدار با خانواده شهدا فرمودند: دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه‌زدن به ملت ایران بوده است و در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگونِ در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند، اما آنچه که مانع دشمن و اعمال دشمنیِ اوست، وجود روح شجاعت، فداکاری و ایمان در ملت است.

وقایعی چون دفاع مقدس در برابرحمله رژیم بعث ، خنثی کردن فتنه 88 و واکنش مردم در برابر اغتشاشات اخیر به خوبی نشان داد تا زمانی که  ملت ایران به دو بال بصیرت و ایمان مجهز باشد در سایه ولایت سکاندار کشتی امت، راه عبور از طوفان حوادث را به خوبی یاد گرفته و دسیسه چینی و توطئه‌های دشمنان جز آشکار شدن چهره واقعی آنان برای ملت ایران و راسخ تر شدن ایمان مردم نتیجه ای نخواهد داشت.

*مطالباتی که نباید فراموش شود

به هر روی مردم ایران اسلامی با حضور گسترده خود بعد از دو فتنه 78 و 88، «فتنه سوم» را نیز در هم شکستند و حال بعد از سرکوب اغتشاشات از سوی مردم، مطالبات آنها نباید به فراموشی سپرده شود و شعارهایی که در روزهای ابتدایی اعتراضات مطرح شد از یاد دولتمردان و مسئولان نرود. انتظار مردمی که در روزهای اخیر علیه اغتشاش‌گران قیام کردند از دولت و مسئولان مربوطه این است که در اولین فرصت در رابطه با مسائلی که به آن اعتراض وارد شد با شفافیت به مردم توضیح دهند و سعی کنند با تعامل بین حاکمیت و مردم، گره‌گشای این اعتراضات باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما