کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاه؛ پرچم‌دار گفتمان انقلاب اسلامی

سیدعباس حسینی

دانشگاه چه خبر , 24 آذر 1396 ساعت 1:09

در جامعه‌ای که دانشگاه به خواب رفته باشد، آن جامعه نیز به اغما رفته و از آرمان‌های خویش دست می‌کشد.


به گزارش بلاغ، چشم اندازی که برای کشورمان تهیه شده، ایران را در سال 1404 به قطب علمی، پزشکی و اقتصادی در منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد کرد. از این که در کجای این مسیر هستیم مجالی در این مقاله نیست.

اما نقش دانشجو در این نقشه راه، که تعبیه شده بسیار مهم می باشد، چرا که این شور و نشاط و این انگیزه و انرژی به انجام کار و قدرت ذهنی بالا در مجموعه‌ای به غیر از محیط دانشگاه پیدا نمی‌شود .

دانشجویان مدیران آینده این کشور و سبب توسعه و رشد این کشور هستند. مقام معظم رهبری نیز از این موضوع غافل نشده است و به دانشگاه‌ها نقشه راهی داده است که این مسیر را طی کنند و با اندکی تامل به سخنان رهبری در دانشگاهای مختلف پی به وجود آن می‌بریم ایشان در سخنرانی‌های خود در دانشگاه امیر کبیر از نهضت نرم افزاری، در زنجان از مردم سالاری دینی و در دانشگاه شیراز از تحلیل انقلاب اسلامی ایران توسط دانشجویان پرداخته‌اند.

همچنین طرح موضوعات گفتمانی و تشکیل جلسات اندیشه‌های راهبردی با دانشجویان توسط رهبری این مهم را می‌طلبد که دانشجویان در این جهت گامی بردارند. مهمترین وظیفه دانشجویی این است که باید پرچم دار این گفتمان باشد و درحال حاضر گفتمان اصلی تولید علم ونهضت نرم افزاری می‌باشد.

همانطور که می‌دانید ارتباط مستقیمی بین رتبه علمی و رتبه اقتصادی وجود دارد؛ به عنوان مثال زمانی که از نظرتولید علم در بین 20 کشور دنیا قرار گرفتیم رتبه ما از نظر تولید ناخالص ملی ارتقا پیدا کرد. انتظار امروز جامعه از دانشگاه این است که بتواند یک تحول همه جانبه در کشور انجام دهد.

در جامعه ای که دانشگاه به خواب رفته باشد جامعه آن نیز به اغماء رفته و از آرمان‌های خویش دست می‌کشد.

پایان کلام را با سخنی از شهید بهشتی به پایان می‌رسانیم که فرمود، دانشجو موذن جامعه است، که اگر به خواب برود نماز امت قضا می‌شود.


کد مطلب: 333316

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/333316/دانشگاه-پرچم-دار-گفتمان-انقلاب-اسلامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com