تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۸۲۴۷۸
سه نکته تقدیم به مسؤولان دولت تدبیر می‌شود تا با مطالعه این مطالب، علاوه بر تصحیح درک نادرست از واقعه عاشورا که در گذشته صورت پذیرفت، ارزش‌ها و افتخارات دینی را نیز حزبی ندیده و واقع‌گرا باشند.
۰
plusresetminus
3 درسی که مسؤولان دولت تدبیر باید از حضرت زینب(س) بیاموزند
به گزارش بلاغ، پس از حادثه کربلا حضرت زینب(س)، حدود یک سال و شش ماه زندگى کرد، این حضرت در کاروان اسیران، همراه دیگر بازماندگان قافله کربلا به کوفه و سپس به شام برده شد، اگر چه رهبرى بازماندگان بر عهده امام سجاد(ع) بود، زینب کبرى(س) نیز سرپرستی را بر عهده داشت.

سخنرانى قهرمانانه زینب(س) در کوفه، موجب تغییر در افکار عمومى شد، وى در برابر نعره مستانه عبیدالله بن زیاد که گفته بود کار خدا را با خاندانت چگونه دیدى؟!” با شهامت و شجاعت وصف ناپذیرى، فرمود «جز زیبایى چیزى ندیده‌‏ام».

در جایی دیگر،زمانی که ابن زیاد دستور قتل امام سجاد را صادر کرد، این حضرت با شهامت تمام، برادر زاده‌‏اش را در آغوش گرفت و گفت: اگر خواستى او را بکشى مرا هم بکش. به دنبال اعتراض زینب(س)، ابن زیاد از کشتن امام پشیمان شد.

به قسمتی دیگر اشاره کنیم، کاروان حضرت زینب به دمشق رفت. در شام نیز این حضرت توانست موجب تغییر افکار عمومی شود، یزید جلسه‏‌اى به عنوان پیروزى ترتیب داده بود و در حضور بازماندگان واقعه کربلا، سر بریده امام حسین(ع) را در تشت قرار داد و با چوب‌د‌ستى به صورتش مى‏‌زد، زینب کبرى(س) با سخنرانى خود غرور یزید را در هم کوفت و او را از کرده خویش پشیمان کرد. سرانجام یزید مجبور شد کاروان را با احترام به مدینه برگرداند.

این‌ها تنها بخشی از رهبری حضرت زینب(س)، بانوی صبر و استقامت است که می‌تواند برای تمامی مردم و مسلمانان جهان الگو باشد.

اما از میان این چند بند، ۳ نکته تقدیم به مسؤولان دولت تدبیر می‌شود تا با مطالعه این مطالب، علاوه بر تصحیح درک نادرست از واقعه عاشورا که در گذشته صورت پذیرفت، این روز را نیز حزبی ندیده و واقع‌گرا باشند.

۱. عدم سکوت و مماشات با استکبار در بدترین شرایط و در میان دشمنان، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مسؤولان دولت تدبیر می‌توانند بیاموزند، به جای آنکه مسؤولان دولت در برابر اهانت شارلی ابدو بی‌خیال باشند و با سران کفر در خیابان‌های پاریس قدم بزنند، بهتر بود مماشات را کنار گذاشته و از خاتم پیامبران حتی زبانی نیز شده دفاع می‌کردند.

۲. دفاع از ولایت در تمامی زمان‌ها از دیگر درس‌هایی است که می‌توان از حضرت زینب آموخت، این روزها مقابله آشکار با ولایت در این دولت نمایان‌تر از گذشته است و موضوع مذاکره روز عاشورا و جبهه‌گیری‌های مختلف نسبت به این جایگاه بس عظیم را به آسانی می‌توان دریافت.

۳. در مطلبی که در بالا آورده‌ایم آمده است، زمانی که دشمن امام سجاد را تهدید به کشتن کرد، صلابت حسینی حضرت زینب مانع و دشمن نیز از خواسته خود که توان انجام آن را نداشت، پشمان شد؛ حال این موضوع را با ترس بیهوده دولت تدبیر و کدخداپرستی تدبیریون در موضوع برجام دانست، به گونه‌ای که بارها مسؤولان ارشد این دولت، دلیل توافق برجام را، رفع سایه شوم جنگ از کشور ایران نام نهادند در حالیکه غرب به ویژه آمریکا اگر صدم ثانیه‌ای توان حمله به کشور ما را داشت، لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.

باید گفت علاوه بر صبر و استقامت این حضرت که عموما به این نکته در مطالعه سیره این حضرت توجه می‌شود، باید صلابت این بانو در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، آن هم در خاک استکبار و در اسارت را نیز مورد بررسی قرار داد و فاصله میان عزت و ذلت را دریافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰