نکته‌ای در آستانه آغاز به‌کار شوراها

شورائیان جدید! شهداء ناظر کارهای‌تان هستند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۷۸۶۲۵
حال که از میان 141 کاندیدا، شما 9 نفر اعتماد مردم شهرتان را بدست آوردید و بر صندلی شورا نشسیید باید به این نکته توجه کنید که مردم نمی‎توانند در سال تولید و اشتغال فقر را ببینند و بی‎تفاوتی مدیران شهرشان را نسبت به فقرزدایی تحمل کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به این جمله خوب دقت کنید هرچند مربوط به چند ماه قبل است؛ مهدی محمدی فرماندار قائم‌شهر در بعداز تبت‌نام شوراهای اسلامی گفته بود: تعداد ثبت نام‌ها در استان و قائم‌شهر رکورد شکست و ۱۴۱ نفر برای شورای شهر قائم‌شهر ثبت‌نام کردند.


بنده و همشهریانم نمی‎دانیم شما ۱۴۱ نفر در آن مقطع مهم، که به واسطه سوء مدیریت مسئولان نه چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم و در سالی که رهبر معظم انقلاب فرمان تولید و اشتغال را صادر کردند، با چه هدف و انگیزه‎ای وارد این رقابت شده بودید.

اما امیدواریم که شعار کلیشه‎ای (احساس تکلیف کرده‎ایم)مدنظرتان نبوده باشد، لطفا از این واژه قرآنی و مقدس که محصول ریخته شدن خون هزاران شهید در طول تاریخ است استفاده ابزاری نکنید.

تجربه انتخابات گذشته نشان داده است هر کاندیدایی با این شعار بر کرسی شورای شهر نشست ماحصل و برآیند عملکردش هرچه بوده قطعاً تکلیف‎گرایی نبوده است، قطع به یقین تکلیف‎گرا بودن و یا تکلیف‎گرا نبودن‌تان را عملکردتان برای مردم این شهر مشخص خواهد کرد.

شهر ما قائم‌شهر، شهر فرماندهان لشگر ۲۵ کربلاست، شهر شهید محمد بلباسی مدافع حرم زینب کبری است، شهرمردان مردی است که در راه خدمت به خلق خدا و انجام تکلیف، گمنامی برای‌شان از همه چیز مهم‌تر بوده است.

وقتی امام و ولی امرشان فرمود حصر آبادان باید شکسته شود، برای اینکه آبادان آبادان بماند، و وقتی فرمان آزادسازی خونین شهر را صادر کرد، برای اینکه خرمشهر المحمره نشود، از زن و بچه و خون پاک و مقدس‌شان هم دریغ نکردند و امنیت، آرامش، استقلال و خودکفایی را برای این کشور به ارمغان آوردند.

حال که از میان 141 کاندیدا، شما 9 نفر اعتماد مردم شهرتان را بدست آوردید و بر صندلی شورا نشسیید باید به این نکته توجه کنید که مردم نمی‎توانند در سال تولید و اشتغال فقر را ببینند و بی‎تفاوتی مدیران شهرشان را نسبت به فقرزدایی تحمل کنند.

بیکاری فرزندان‌شان را ببینند و بی‎تدبیری مسئولان‎شان را در رفع بیکاری بپذیرند، برادری که قرار است بر منصب شورا شهر بنشینی، عملکرد شهدا توقع این مردم را بالا برده است.

امروز شهدا بر منصب نظارت نشسته‌اند و شما قرار است فردا بر کرسی خدمت بنشینید. قطعاً آنها شاهد و ناظر اعمال‌تان هستد و حرف آخر اینکه روزی روزگاری در این انقلاب مردم مدیریت شهید باکری‌ها را تجربه کرده بودند.

همسر شهید می‌گفت: اوایل انقلاب بود و مهدی باکری شهردار ارومیه؛ در گرگ و میش سحر، برای خرید نان از خانه خارج شد، چشمش به رفتگر محله افتاد که مثل همیشه در حال کار بود؛ دید امروز صورت خود را با پارچه‌ای پوشانده است، نزدیک‌تر رفت، او رفتگر همیشگی محله نبود. کنجکاو شد، سلام داد و دید رفتگر امروز آقا مهدی است، او از دوستان شهید باکری بود.


آقا مهدی، شما اینجا چیکار میکنی؟ آقا مهدی علاقه‌ای به جواب دادن نداشت، او ادامه داد، آقا مهدی شما شهرداری اینجا چیکار میکنی؟ رفتگر همیشگی چرا نیست؟ شما رو چه به این کارا؟ جارو رو بدین به من، شما آخه چرا؟ خیلی تلاش کرد تا بالاخره زیر زبون آقا مهدی رو کشید.


زن رفتگر محله، مریض شده بود؛ بهش مرخصی نمی‌دادن می‎گفتن اگه شما بری، نفر جایگزین نداریم؛ رفته بود پیش شهردار، آقا مهدی بهش مرخصی داده بود و خودش اومده بود جاش، اشک تو چشماش حلقه زد. هر چی اصرار کرد، آقا مهدی جارو رو بهش نداد؛ ازش خواهش کرد که هرچه سریعتر بره تا دیگران متوجه نشن، رفتگر امروز محله، شهردار ارومیه است.
منبع : قائم آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷