کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضرت زهرا(س)، افشاگر ولایت ستیزان

علی یوسفی

11 اسفند 1395 ساعت 23:31

ولایت پذیری و دفاع از حریم ولایت بزرگترین درس شهادت حضرت زهرا(س) بود که می تواند امروز برای مسئولان الگوی مناسبی باشد.


به گزارش بلاغ، تمامی سال‌های زندگی پرفراز و نشیب زهرای مرضیه (س) دارای پیام‌های مخصوص و ویژه‌ای است که هر انسان عاقل و منصفی از آن می‌تواند به عنوان سیره زندگی خود برای بهتر زیستن و بهترشدن بهره گیرد.

در این میان، مهم‌ترین نماد و خصیصه این بانوی دو عالم، ولایت‌مداری و تبعیت از ولی زمان خود است.
از سقیفه و فاجعه پشت در، از سوختن و سقط محسن زیاد به سخن آمد، اما تبیین چرایی این موضوع به مراتب بسیار مهم‌تر از این وقایع است.

بدون شک در تبیین این موضوع در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که آنچه به عنوان مصیبت به حضرت زهرا(س) وارد شده است، چیزی جز دفاع از ولایت نبود.
در واقع باید به این موضوع اعتقاد فاطمی داشته باشیم که حقیقت زهرا(س) چیزی جز تبعیت از ولایت و داشتن روح بندگی نبود و نیست.

حضرت زهرا(س) یک زن مسلمان و نمونه بارز و کامل خصوصیات مختلف یک انسان است، انسانی که در جامعه اسلامی عصر خود، به عنوان یک مظهر حیا و نمونه پاکی و تبعیت از ولی شناخته می‌شد.

بر اساس این یادداشت، نکته بسیار مهمی که در ایام فاطمیه و شهادت آن حضرت باید توجه ویژه‌ای شود این نکته است که باید ولایت‌مدار شناس و ولایت‌ستیز شناس باشیم.

این نکته جای بسیار تامل دارد که چرا با وجود مخالفت بسیاری از افراد زمان علی(ع) با وی، حضرت زهرا راهی جز تبعیت از رهبر خود نمی‌یابد.

بر اساس نظر کارشناسان امر اینکه گفته می‌شود فاطمه به خاطر عشق به علی ولایت‌مدار بود این تحلیل نادرستی است، چرا که باید به این نکته توجه کرد که توحید بدون ولایت قبول نیست و آیا از فرزند پیامبر چنین چیزی سراغ است؟

نکته دیگر اینجا است که محور ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) دفاع از حاکمیت امامت و ولایت بود وگرنه کجای مناسبات این اهل بیت(ع) شور دنیا و عشق و احساس دنیوی داشت.

پیام مهم شخصیت والای زهرا(س) ایستادگی تا پای جان برای ولایت است، امروز بسیاری دم از ولایت و رهبری می‌زنند و در بزنگاه‌های تصمیم‌گیری غافل از بیانات راه‌گشای ولی می‌شوند.

متاسفانه چند سالی است که بهره‌برداری های فراوانی از نام ولی در کشور می‌شود که این افراد باید بدانند حضرت زهرا(س) اگر الگویشان است، هیچگونه بهره‌برداری از نام ولی و ولایت نکرد و جان خود را برای اثبات حق ولایت از دست داد.

در نتیجه و بر اساس این یادداشت، فضایل حضرت زهرا(س) بی شمار است، طرح فضایل حضرت باید با ارایه پیام همراه شود و برای دیگران نیز تبیین شود تا انسان بتواند خود را در مسیری که این شخصیت جهانی پیموده است، قرار دهد.

به همین دلیل است که پیام‌های زندگی حضرت زهرا(س) نباید به فراموشی سپرده شود، بلکه گروه‌های مختلف مردم، مسئولان، جوانان و بانوان باید به آن توجه کنند و از همه مهم‌تر شیعه و پیروان ولایت، مدیون جهاد و مبارزه ایشان در راه دفاع از امامت و ولایت هستند، بنابراین بزرگان و مراجع شیعه همواره برافراشته نگهداشتن پرچم فاطمیه و الهام گرفتن از مکتب حیات بخش حضرت زهرا(س) تاکید کرده‌اند و ما نیز مسئولیم.


کد مطلب: 272295

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/272295/حضرت-زهرا-س-افشاگر-ولایت-ستیزان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com