تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۲۶۱۱۴۱
علاوه بر اینکه این بازار همچنان پابرجاست به نظر می‌رسد اهداف سرپرست فرمانداری فریدونکنار بر اصرار تعطیلی بازار فروش پرنده در فریدونکنار مقابله با صیادان است.
۰
plusresetminus
فرماندار فریدونکنار: بازار فروش پرندگان فریدونکنار تعطیل شد/ معاون سیاسی استاندار: بازار فروش پرندگان فریدونکنار تعطیل نمی‌شود
به گزارش بلاغ، هر چه زمان می‌گذرد ابهامات در خصوص بازار فروش پرنده در فریدونکنار بیش از پیش می‌شود به گونه‌ای که سرپرست فرمانداری فریدونکنار در مصاحبه با رسانه‌های مختلف از تعطیلی بازار فروش پرنده در این شهرستان سخن می‌گویند، اما معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران آن را انکار می‌کند.

قصه آنفلونزا و داستان پرندگان
داستان از آنجا آغاز شد که با آغاز فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر موج جدیدی از ورود آنفلوآنزای پرندگان نیز به این شهرستان آغاز شد تا جایی که دامپزشکی در اقدامی ضربتی در استان‌‌های شمالی کشور اقدام به معدوم کردن پرندگان بیمار و مشکوک کرد.

در این میان فریدونکنار نیز به دلیل داشتن زیستگاه بین‌المللی پرندگان و تالاب در اولویت مبارزه ماموران حفظ محیط‌زیست و دامپزشکی قرار گرفت تا با ممانعت از شکار پرنده توسط صیادان این شهرستان، از بروز بیماری‌های ناشی از آن جلوگیری شود.

ورود مسئله دار فرمانداری فریدونکنار به موضوع
به همین دلیل و پس از مثبت اعلام شدن نمونه‌های برخی از پرندگان در فریدونکنار و روستاهای حومه، بنابر دستور سرپرست فرمانداری فریدونکنار بازار فروش پرنده‌های مهاجر در این شهرستان، که معمولا به صورت فصلی دایر می‌شود، باید تعطیل می‌شد اما در عمل هرگز شاهد تعطیلی یا حتی کاهش رونق خرید و فروش در این بازار نبودیم.

اما در این میان سرپرست فرمانداری فریدونکنار با اهدافی نامشخص در مصاحبه با رسانه‌های مختلف بر تعطیلی این بازار فروش پرنده تاکید کرده بود و برای نخستین بار پس از ورود به این شهرستان در تابلوی روابط عمومی فرمانداری فریدونکنار، که چند روزی از آغاز به کار آن می‌گذرد، آن را به نمایش عموم گذاشت.


و ورود استانداری مازندران به موضوع
هنوز چند ساعتی از انتشار این اخبار، که با افتخار فراوان بر روی تابلوی اعلانات فرمانداری فریدونکنار نصب شده بود، نگذشته بود که علیرضا یونسی رستمی در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران، این خبر را تکذیب کرد.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000261/n00261141-t.jpg

یونسی به ایسنا گفت: «طبق بررسی های صورت گرفته مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران به طور مستمر از بازار فروش پرندگان فریدونکنار نمونه برداری کند و طیور را مورد آزمایش قرار دهد و اگر در بررسی ها تشخیص داده شد پرندگانی که ذبح شده و در حال فروش هستند به لحاظ بهداشتی منعی برای فروش و مصرف آن ها وجود دارد، این بازار تعطیل می شود و در غیر این صورت همچنان به کار خود ادامه می دهد و اصلا جای نگرانی برای مصرف کنندگان نیست.»

وی افزود: در حال حاضر سیاست اتخاذ شده بر این است که بازار فروش پرندگان فریدونکنار تعطیل نشود زیرا سال های زیادی مردم منطقه با این بازار مأنوس هستند و بخشی از زندگی اقتصادی و معیشت مردم منطقه از این بازار تامین می شود، اما قرار است که تحت مراقبت و کنترل بهداشتی قرار گیرند و البته خود فروشندگان نیز انسان های شریفی هستند و قطعا اگر زمانی به آن ها گفته شود که این بازار مشکل بهداشتی دارد و موردی از آلودگی دیده شده، فروشندگان برای حفظ سلامتی مردم از تعطیلی موقتی بازار استقبال می کنند.»


دو نظر متعارض دولتی در موضوع واحد
بر اساس این یادداشت علاوه بر اینکه این بازار همچنان پابرجاست به نظر می‌رسد اهداف سرپرست فرمانداری فریدونکنار بر اصرار بر تعطیلی بازار فروش پرنده در فریدونکنار مقابله با صیادانی است که در ۶ ماه دوم سال برای ارتزاق خود اقدام به صید و صیادی می‌کنند.

در شهری که نه مسئول دولتی توان ایجاد شغل دارد، نه در بسیاری از فصول سال از دریای آن می‌توان ماهی صید کرد، و ایجاد شهرک صنعتی هم به خاطره‌ها پیوست، مقابله با این صیادان ظلم بزرگی است که از سوی برخی مسئولان دولتی در حال انجام است.

در گذشته صیادانی به صورت آزاد و انفرادی از دریا ارتزاق می‌کردند که دولت در طرحی با پرداخت مبالغ اندک از فعالیت آنها جلوگیری کرد، اما امروز بخشی به صورت غیرقانونی این عمل را انجام می‌دهند و چاره‌ای نیز ندارند؛ چرا که شغل آنها غیر از صیادی نیست و مسئولان نیز شغلی برای آنها تعریف نکرده‌اند، حال با یک برخورد منفعلانه با این شکارچیان پرنده بار دیگری اشتباه دوم را در حال انجام بودند که با ورود استانداری این اقدام مسئولان فریدونکنار بی نتیجه ماند.

به هر حال به نظر می‌رسد باید مسئول، خدمتگزار مردم باشد و بدون توجه به اهدافی خاص، برای سعادت و سربلندی شهرستان حوزه مسئولیتش تلاش کند.
منبع : بصیرنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴