تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۲۳۶۲۱۷
با وجود نهی مکرر رهبر انقلاب در زمینه مذاکرات غیرمتعارف شاهد فعالیت‌هایی نامحسوس در زمینه برجام حقوق بشری می‌باشیم، البته این بار با یک تغییر تاکتیکی بازیگران این سناریو از دولت به قوه قضاییه و بعضا برخی چهره‌های سیاسی و موجه تغییر پیدا کرده است.
۰
plusresetminus
برجام ۲ و تغییر تاکتیکی بازیگران
به گزارش بلاغ، پس از امضای نهایی برجام و تصویب آن در پارلمان‌های ایران، آمریکا و اروپا و شروع رسمی تعهدات طرفین و خوشحالی وصف ناپذیر دولت جمهوری اسلامی ایران و نعمت خواندن آن، زمزمه‌های برجام های ملی و ۲، ۳ و غیره از سوی رئیس‌جمهور و طیف فکری آنان شنیده می‌شد که بارها با نهی صریح و تند رهبر معظم انقلاب روبه رو شدند، که همواره تاکید می کردند مذاکره فقط و فقط در زمینه هسته‌ای باشد و هیچگاه در زمینه‌هایی همچون حقوق بشر، توان موشکی، محور مقاومت و غیره پای میز مذاکره نخواهیم نشست.

با وجود نهی مکرر رهبر انقلاب در این زمینه شاهد فعالیت‌هایی نامحسوس در زمینه برجام حقوق بشری می‌باشیم، البته این بار با یک تغییر تاکتیکی بازیگران این سناریو از دولت به قوه قضاییه و بعضاً برخی چهره‌های سیاسی و موجه تغییر پیدا کرده است، به طوری که محمد جواد لاریجانی رئیس گروه حقوق بشر قوه قضاییه ماه گذشته برای مذاکرات حقوق بشری به اروپا سفر کرد و در حالیکه این سفر و موضوع آن خیلی برای برخی ناظران سیاسی حساسیت ایجاد نکرده است، اما محمدجواد لاریجانی پس از بازگشت از سفر اروپا موافق بودن خودش با حذف حکم اعدام برای قاچاقیان مواد مخدری که در جایگاه دوم قرار دارند خبر داد، چند روزی از این اظهار نظر نگذشته بود که حجت‌الاسلام ابوترابی نائب‌رئیس مجلس نهم، که در تصویب برجام نیز خوش درخشیده بود، در یک مصاحبه خبری گفته بود که حکم اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر پاسخگو نبوده و بایستی دنبال راهکار جدید بود.

در خصوص این مصاحبه‌ها و زمینه‌چینی‌های حقوق بشری ذکر چند نکته قابل توجه است:
۱- جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف آن هر ساله در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر شهدای بسیاری تقدیم این انقلاب می کنند و خانواده‌های زیادی در این خصوص داغدار شده‌اند، حال باید از این آقایان که موافق حذف حکم اعدام هستند سوال کرد که اگر عزیزان شما نیز در این زمینه به شهادت می‌رسیدند و این حجم بالای معتادین از بیوت شما می‌بود، آیا باز هم اینقدر راحت صحبت از حذف اعدام می‌زدید؟

۲- آقایان جوابگو باشند که راهکارشان در خصوص حکم جایگزین اعدام برای قاچاقجیان مواد مخدر چیست که می گویند حکم اعدام جوابگو نبوده است؟

آیا حبس با مرخصی های فراوان (همچون مهدی هاشمی)، خوب است؟ یا می خواهند مولتی میلیاردرهای قاچاق مواد مخدر را با جریمه های نقدی بترسانند؟

حال که از بیرون به این ماجراها می‌نگریم بار دیگر نصیحت امام خامنه‌ای بیشتر برایمان روشن می‌شود که می‌فرمودند: اگر در هسته‌ای عقب بنشینیم در امور دیگر همچون موشکی و حقوق بشر و غیره گستاخی می‌کنند، بنابراین لازم است ناظران سیاسی و امت حزب الله و مسئولان با هوشیاری کامل برنامه‌های دشمن و عملیات نفوذ را رصد کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴