کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورزش‌دوستی جهانی، پوششی برای جنایت‌های جهانی

وقتی که المپیک ریو هم به درد المپیک‌های قبلی گرفتار می‌شود!

20 شهريور 1395 ساعت 23:50

در زمان برگزاری رویدادهای مهم ورزشی همچون المپیک و جام‌جهانی اتفاقات و جنگ‌های زیادی رخ داده است که مورد توجه افکار عمومی دنیا قرار نگرفته است.


به گزارش بلاغ، از 16 تا 31 مرداد ماه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در شهر ریو دوژانیرو برزیل برگزار شد و بنابر اعلام سایت خبری بازی‌های المپیک 2016، بیش از 12 هزار ورزشکار از 206 کشور جهان در این بازی‌ها حضور داشتند.

در طول دوره‌های گذشته در زمان برگزاری رویدادهای مهم ورزشی همچون المپیک و جام‌جهانی اتفاقات و جنگ‌های زیادی رخ داده که مورد توجه افکار عمومی دنیا قرار نگرفته است، معمولا جنایت‌کاران به‌دنبال فرصت مناسب می‌گردند تا هر موقع بخواهند جنایتی مرتکب شوند و از فضای به‌وجود آمده در دنیا سوء استفاده کنند.

قطعنامه‌ای که هیچ‌گاه اجراء نشد
اگرچه سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از سال 1993 برای برقراری آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در سراسر جهان به هنگام برگزاری بازی‌های المپیک تلاش کرده است، اما با این حال جنگ‌ها و درگیری‌های بدون توجه به این درخواست سازمان ملل همواره ادامه داشته است.

دولت‌های متجاوز به حقوق ملت‌های مظلوم از فرصت پیش‌آمده برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، چون توجه افکار عمومی دنیا به این رویدادهای ورزشی جلب شده است و عملا مردم جهان سرگرم دیدن این بازی‌ها هستند.
 
این یک اصل پذیرفته شده است در شرایطی که توجه مردم به چیزهایی دیگری است، اقدامات مورد نظر انجام می‌شود. اهرم ورزش طی دهه‌های اخیر همواره در اختیار سیاسیون بوده و این مسئله در تمام دنیا کاملا ملموس است.

در این بین هستند افرادی که به این مسئله اعتقادی ندارند و آن را دلیلی بر بدبینی نسبت به انجام این مسابقات مهم ورزشی می‌دانند، و تمامی این نزاع‌ها و هم‌زمانی آنها با این بازی‌ها را یک امری عادی، تصادفی و بدون هماهنگی از قبل می‌دانند.

جنایات جهانی زیر چتر المپیک
مهم‌ترین اتفاقات در طول دهه‌های گذشته رخ داده است، در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا، دنیا شاهد تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به کشور لبنان بود که با سکوت مجامع بین‌المللی و افکارعمومی دنیا مواجه شد.
 
همچنین در سال ۱۹۹۲ در مسابقات جام ملت‌های اروپا که در سوئد برگزار شده بود، قتل عام مردم بوسنی اتفاق افتاد و در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز جنگ ۳۳ روزه رژیم‌صهیونیسیتی علیه لبنان رخ داد. همچنین در المپیک ۲۰۰۸ پکن نیز حمله روسیه به گرجستان و حمله رژیم‌صهیونیستی به غزه اتفاق افتاد.
 
در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی محاصره غزه و حمله به کاروان آزادی از سوی رژیم اشغالگر قدس انجام شد و در مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ ،که در برزیل برگزار شده بود، دنیا شاهد گسترش فعالیت‌های گروه تروریستی و تکفیری داعش بودند که مشغول فتح سرزمین‌های عراق و سوریه بودند.

رژیم اشغالگر قدس، رکورددار سوءاستفاده از المپیک‌ها
نکته جالب در بین نزاع‌های درگرفته در بین تمامی سال‌های گذشته این می‌باشد که رژیم غاصب صهیونیستی بیشترین سوء استفاده را از برگزاری این مسابقات ورزشی انجام داده به گونه‌ای که بیش از چهار جنگ را در حین برگزاری این بازی‌ها برای همسایگان خود به وجود آورده است که نشان دهنده خوی وحشی‌گری و تجاوزکارانه بودن اقدامات این رژیم است.

متاسفانه اکثر قریب به اتفاق این نزاع‌ها و درگیری‌ها از نظر جغرافیایی در منطقه غرب آسیا بوده و بیشتر، این کشورها مورد تهاجم قرار می‌گرفتند. دو جنگ داخلی که دو منطقه جغرافیایی را به آشوب کشیده، حالا تمام دنیا را درگیر مساله مهاجرت و مهاجران کرده است، سیل جمعیتی که از خاورمیانه به سمت اروپا به راه افتاده، برای ماه‌ها مساله مهاجران را در صدر اخبار نگه داشته،‌ بحران‌های بین‌المللی و سیاست داخلی را دامن زده و از همه مهم‌تر،‌ هزاران نفر را بی‌خانمان و بی‌سرزمین کرده است.

همین‌ها بهانه شده است که برای اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک، یک «تیم بی‌سرزمین» با چندین ملیت متفاوت در کنار هم زیر یک پرچم در رقابت‌های المپیک شرکت کند. «تیم پناهنده‌ها» قرار بود درست بلافاصله بعد از تیم کشور میزبان(برزیل) در افتتاحیه رژه برود تا توجه جهانی را به مساله « بی‌جاشدگان» جلب کند.

سودان جنوبی،‌ با پنج ورزشکار،‌ سوریه با دو ورزشکار، جمهوری دموکراتیک کنگو با دو ورزشکار و اتیوپی با یک ورزشکار، ترکیب تیم پناهنده‌ها را تشکیل می‌دهند. در این تیم شش نفر دونده، دو نفر شناگر، و دو نفر جودو کار، چهار زن و شش مرد هستند که هر کدامشان داستانی منحصر به فرد دارند. ویژگی این المپیک حضور تیم پناهندگان در این مراسم بود.

امیدی که ناامید شد
امید داشتیم این دوره از بازی‌های المپیک بهانه‌ای برای ایجاد جنگ و تجاوز و آشوب دیگری برای کشورهای دنیا نمی‌شد و مردم دنیا از دیدن رقابت‌های ورزشکاران حاضر در این مسابقات نهایت بهره‌برداری را می‌داشتند، اما این‌طور نشد و در اثر غفلت ناشی از اشتیاق ورزشی جامعه جهانی، شیطان بزرگ توانست توسط مزدوران خود فجایع در یمن، سوریه، عراق و افغانستان را با کشتار مردمی به پیش ببرد..
 


کد مطلب: 215233

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/215233/وقتی-المپیک-ریو-هم-درد-المپیک-های-قبلی-گرفتار-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com