تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۲۱۱۴۰۸
بی شک رسیدن به اقتصادی مقاوم در مازندران، در گرو تحقق عملی و حقیقی اقتصاد مقاومتی از سوی مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی است.
۰
plusresetminus
مازندران همچنان منتظر تحقق شعار سال است
به گزارش بلاغ، بی شک رسیدن به اقتصادی مقاوم در مازندران، در گرو تحقق عملی و حقیقی اقتصاد مقاومتی از سوی مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی آسان‌ترین، مطمئن‌ترین و بهترین راه ممکن برای رسیدن به خودکفایی بومی در استان است. امری که با اولویت قرار دادن ظرفیت‌ها و توان‌های بومی، مبتنی بر مشارکت سرمایه‌گذاران، نیروی انسانی، مواد اولیه، صنعت، نیروی فکری و طراحان و سایر عوامل اصلی فعالیت‌های اقتصادی و تولید محور ممکن خواهد شد.

بی هیچ تردیدی می‌توان استان مازندران را یکی از خاص‌ترین و کلیدی‌ترین استان‌های کشور برشمرد که با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده و بالقوه خود، می‌تواند سردمدار استان‌های کشور در تحقق شعار سال باشد.

استانی که با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های گوناگون نظیر: کشاورزی، باغداری، جنگل، معادن، دریا، دامپروری، پرورش طیور، بنادر، همسایگی با کشور های cis، بهره‌مندی از راه‌های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی مناسب، آب، خاک و هوای مناسب، داشتن محصولات متنوع همچون: برنج، مرکبات، سبزیجات و ... در کنار تنوع صنایع دستی گوناگونی همچون: فرش دستبافت، گلیم بافی، جاجیم، حصیر بافی، نمد مالی، قالیبافی و... و به اضافه جاذبه‌های توریستی و گردشگری خدادادی، شرایط بسیار مناسبی را برای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی اقتصادی با برونداد تولید و اشتغال نسبت به سایر استان‌های کشور را داراست؛ که با همت و توجه مضاعف و مجدانه مسئولان دستگاه‌های ذیربط، میسر خواهد شد.

باید اذعان کنیم اصلاح الگوی مصرف نیز از دیگر شاخصه‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است که با نقش آفرینی کلیدی مردم و اصناف، حاصل خواهد شد.

از گذشته‌های دور تاکنون مردمان این دیار بدلیل گستردگی جمعیت روستایی، عمده مایحتاج خود را در زمین‌های حاصلخیز استان تامین می‌کردند و تعدد قابل توجه روزبازارها و بازارهای هفتگی در این خطه از کشور، که با هدف توزیع و فروش محصولات بومی و روستایی ایجاد شده است؛ گواه بر توان بالای این استان در تامین بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم در روستاها و زمین‌های کشاورزی است.

این واضح است که برای انتخاب یک کالای مورد نیاز، ویترین مغازه‌های بازار، گزینه‌های ممکن مشتریان است، گزینه‌هایی که با توجه و اولویت کسبه بازار به تولیدات بومی و داخلی، می‌تواند با شانس انتخاب چند برابری کالاهای ایرانی مواجه شود.

لذا نقش بازار بعنوان مهم‌ترین مکان تامین نیازهای مردم، و همچنین عرضه کالاهای متنوع جهت انتخاب مشتریان، با توجه به اولویت قراردادن عرضه و فروش کالاهای داخلی، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در اقتصاد مقاومتی با اثربخشی مستقیم در دو امر کلیدی قابل برسی و تامل است: نکته نخست، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نکته بعدی، کثرت وجود اقلام داخلی در بازار که دسترسی بیشتر مشتریان را نسبت به کالاهای خارجی افزایش خواهد داد.

 

در پایان، امیدواریم در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال نامگذاری شده است، استان مازندران، پیشقراول استان‌های کشور در تحقق شعار سال باشد، نکته‌ای که با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان، ولایتمداری مردم فهیم و مسئولان و مدیران دستگاه‌های مازندران دور از دسترس نیست.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴