حکایت غریبی کودکان بی‌دفاع فلسطین؛

قدس، سرزمینی که فرزندانش چشم به راه مرگ سرخ‌اند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۲۰۶۰۲۷
قدس، سرزمینی است که مادرانش هميشه چشم به راه فرزندانند و فرزندانشان چشم به راه مرگ سرخ. سرزميني که سال‌هاست پايش در زنجير است و با هرچه ستم، درگير...
۰
plusresetminus
قدس، سرزمینی که فرزندانش چشم به راه مرگ سرخ‌اند
به گزارش بلاغ، روز قدس فرارسید. حکايت کودکان، حکايت غريبی است. کودکان فلسطينی نه توان دفاع از خود را دارند نه گناهي مرتکب شده‌اند و يا حتی تهديدی برای کسي محسوب مي‌شوند اما بيشترين آمار شهداي فلسطينی کودکان هستند.

روز قدس نزديک است. روز همبستگی مردم دنيا با مظلومان فلسطينی.

نمي‌دانم در خاک نا امن سرزمين تو، ميان آتش و خون، زير بمباران دشمن، صدای لالايی مادران دل‌سوخته به گوش نوزادان مي‌رسد يا نه؟ کودکان سرزمين تو، عاشقانه هم سفر مهتاب مي‌شوند و سيب شهادت را از درخت آزادگي براي آزادی فلسطين و مسجدالاقصي مي‌چينند تا مردان و زنان سرزمين نور، باز هم در اين تکه از بهشتِ افتاده بر زمين، برابر معبودت، نماز عشق به جا آورند. سرزمينی که کودکانش تمام آيات جهاد را از حفظ دارند و خود تفسير راستين آن آياتند.

سرزمينی که کودکان و نوجوانانش، سنگ زير سر مي‌گذارند و فرزندانش، طعم شهادت را خوب مي‌فهمند و در کودکی بزرگ مي‌شوند. سرزمينی که مادرانش هميشه چشم به راه فرزندانند و فرزندانش چشم به راه مرگ سرخ. سرزمينی که سال‌هاست پايش در زنجير است و با هرچه ستم، درگير. امروز، بزرگ‌ترين جرم نوجوانان فلسطين، زاده‌شدن در سرزمين مادري‌شان است.

امروز افزون بر جنبه دينی و معنوی که هر مسلماني را به حمايت از کودکان مظلوم فلسطين فرا مي‌خواند، هر آزاده‌ای در جهان که حتی اندکی به انسان و حقوق انسان‌ها مي‌انديشد، بحران فلسطين را بحران خود مي‌داند و از اين همه مصيبت که در گوشه‌ای از عالم بر سر انسانيت فرو مي‌ريزد، داغدار است.
منبع : نوشهرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴