تاریخ انتشارجمعه ۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۲۰۱۹۷۳
اخراج مکرر کارگران از کارخانه ها همچنان ادامه دارد و هیچ مسئولی را بیدار نکرده است و اقتصاد خانواده های کارگر را دچار مشکل کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، این روزها در رسانه‌ها و محافل اجتماعی خبر‌های زیادی مبنی بر اخراج کارگران، و حتی تعطیلی کارخانه‌های بزرگ در مناطق مختلف استان مازندران و کشور را شاهد هستیم.

کارخانه‌های بزرگی نظیر ارج، کاله ، فولاد امیر آباد ، چندین کارخانه بزرگ و کوچک دیگر و حتی برخی شرکت‌ها که هرکدام با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند و به تعدیل نیرو و تعطیلی کامل رسیدند.

اما این مشکلات و اخراج نیرو برای مردم قائمشهر مسئله جدید و شگرفی نیست، چون مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان قائمشهر با کلمه‌ی اخراج کارگر خیلی خوب آشنا هستند و طی سال‌های اخیر همواره با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند.

شهرستان قائم‌شهر که سالیان سال کارخانه‌های بزرگی چون نساجی ، دستمال کاغذی حریر و . . . را با حضور هزاران کارگر مازندرانی و کارگرانی از دیگر استان شاهد بود، و چرخ اقتصاد استان و کشور را می‌چرخاند، با تعطیلی کارخانه حریر و اخراج متناوب کارگران نساجی مازندران، کم کم با کلمه اخراج کارگر و تعطیلی کارخانه خوب آشنا شد .

قائم‌شهری‌ها با کلمه اخراج رنج‌های زیادی کشیدند و هیچ مسئولی نیز به فریادشان نرسید تا وضعیت اسفناک کنونی در قائم‌شهر بوجود آمد و نرخ بیکاری در شهرستان به بالاترین حد خود رسید.

کارخانه نساجی مازندران که روزی سوت تولید آن به هزاران خانواده، امید به زندگی می‌داد، اکنون تنها 150 کارگر دارد که آن هم با اما و اگرهایی مشغول به کارند و زمزمه‌ی تعطیلی آن هم به گوش آنها می‌رسد.

چراغ تولید کشور یک به یک در حال خاموشی است که این امر تنها کارگران زحمت‌کش جامعه را با مشکل روبه ور می‌کند، و این قشر کارگر جامعه است که اقتصادش لنگ می‌شود.

آیا تعطیلی و اخراج کارگر در کارخانه‌های بزرگ کشور بازهم توسط مسئولان بی پاسخ می‌ماند، آیا در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نیز باید شاهد اخراج نیرو و تعطیلی کارخانه‌ها باشیم؟ پس این همه نشست‌ها و مصاحبه‌های شعاری برای چیست ؟

ای کاش مسئولان کشور به خود بیایند و جلوی این نابه سامانی‌های اقتصادی را بگیرند تا شهرها و کارخانه‌های دیگر مانند قائم‌شهر و کارخانه نساجی و دستمال حریر آن نشوند و بتوانند از این معضل بزرگ اقتصادی جلوگیری کنند.

دلیل این نابه سامانی اقتصادی خط تولید کشور چیست؟ آیا مشکل تولیدکنندگان هستند؟ آیا عدم حمایت مصرف‌کنندگان از تولید داخل مسبب وضع موجود است؟ آیا عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان این معضلات را بوجود آورده است؟ آیا بی‌تفاوتی و عدم قاطعیت دولت در قبال قاچاق آشکار کالا، آنهم از مبادی و گمرکات رسمی کشور، سبب‌ساز وضعیت کنونی است؟ و آیاهای دیگر در این زمینه، که هرچند دولت در پاسخ به آنها چشم‌غره می‌دهد و هیچ نمی‌گوید، اما بسیاری از مردم علت وضع کنونی را می‌دانند.

پاسخ این سوال ها هر چه باشد، این کارگران زحمت‌کش هستند که با تعطیلی و اخراج، زندگی‌شان دچار مشکل بزرگ می‌شود. آیا بهتر نیست کمی از مبلغ حقوق‌های چند صد میلیونی برخی از مسئولان برای حمایت از تولیدکنندگان اختصاص داده شود؟؟!!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴