تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۹۹۹۵۹
ماه رمضان ماه فرصت‌یابی است، فرصت آشتی با خدا تاهر کس قهر بوده به فکر آشتی با خدا باشد؛ فرصت نظم و برنامه‌ریزی است تا هر کسی بی‌نظمی در زندگی دارد منظم شود.
۰
plusresetminus
رمضان ماه باز شدن درب دانشگاه خودسازی
به گزارش بلاغ، ماه رمضان آغاز سال تربیتی و براساس روایات ماه رمضان آغاز سال و به عبارتی اول سال تربیتی، خودسازی است اول سال اصلاح و ترقی است.


همان‌گونه که طبیعت در بهار تازه و دارایی انسان در آغاز سال خمسی پاک و تطهیر می‌شود، ماه رمضان اول سال روح است نه سال طبیعت و نه سال مال چون روح انسان پاک می‌شود.


رمضان باز شدن درب دانشگاه خودسازی است و یکی از واحدهایی که در آن تحصیل می‌شود واحد خودسازی اصلاح و آمرزش است.

 

ماه رمضان فرصت گسترش دانشگاه گسترده‌ تربیتی و ماه گسترش سفره است حالا اگر سوال شود چه سفره‌ای؟ نبی مکرم اسلام فرمودند: تاکنون این سفره را نه کسی دیده، نه کسی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرد.


در این روایت آمده: (ان لله مائده) خداوند یک سفره دارد ( علیها ما لا عین رات) چیزهایی بر سر سفره است که تاکنون چشمی ندیده (و لا اذن سمعت ) و گوشی هم نشنیده است.


 حالا سفره الهی پهن است ولی متولیان سفره مادی، انسان‌ها و مسائل اقتصادی آیا مردم را فراموش کردند که این قدر افزایش قیمت داشتیم و هیچ کس به فکر مردم نیست.


ماه رمضان ماه فرصت‌یابی است، فرصت آشتی با خدا تاهر کس قهر بوده به فکر آشتی با خدا باشد؛ فرصت نظم و برنامه‌ریزی است تا هر کسی بی‌نظمی در زندگی دارد منظم شود.


نبی مکرم اسلام فرمودند: ( لو یعلم العبد ما فی رمضان لود ان یکون رمضان السنه) اگر بنده ارزش ماه رمضان را می‌دانست آرزو می‌کرد که سراسر سال رمضان باشد و بزرگان ما مقید بودند روز اول ماه رمضان دو رکعت نماز شکر برای حضور و درک ماه رمضان می‌خواندند.


تا مادامی که فرصت باقی است فرصت سازی کنیم نه فرصت سوزی؛ چه عزیزانی سال‌های گذشته در سر سفره افطار بودند و اکنون نیستند؛ تا زمانی که توفیق داریم از وجود این نعمت بزرگ الهی و ضیافت معنوی کسب فیض کنیم و الا خسارت دیده می‌شویم.


انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های فرهیخته بهره‌وری از این ماه پر خیر و برکت را فرصت بزرگی دانسته و توصیه به بهره‌مند شدن از آن می‌کردند.

 

فرصت روزه گرفتن در این ماه معظم که به نوبه خود سهم بسزایی در خودسازی‌ دارد تا سحرهای آن که اکثر بالاتفاق عرفا سفارش به درک سحر می‌کنند و شب‌های قدری که محل نزول ملائکه الهی و تقدیر مقدرات عالم و آدم است.

 

ان‌شاالله پس از اتمام این ماه مبارک با روح و جسمی آماده به سوی عید بندگی، عید سعید فطر می‌رویم تا به فضل خداوند متعال پس از حض و بهره‌مندی از این نعمات الهی و درک صحیح از این سفره بزرگ، آمادگی به سوی لقاءالله را داشته باشیم.

 

به امید آنکه فرهنگ درک صحیح و درست این ماه در بین امت اسلامی ترویج پیدا کند تا همه از آن بهره‌مند شوند.

 

 

منبع : سفیر هراز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲