تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۱۹۷۹۶۶
قطعا انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان و علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، پایانی بر سه ماه توهم پیروزی اصلا‌ح‌طلبان در انتخابات هفتم اسفند 94 بوده است.
۰
plusresetminus
انتخاب روسای دو مجلس و پایان توهمات اصلاح‌طلبان
به گزارش بلاغ، پس از انتخابات هفتم اسفند 94، در حالی که آمار منتخبین ملت در مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس پنجم خبرگان رهبری کاملا به نفع اصولگرایان می‌چربید، اصلاح‌طلبان که در تهران پیروزی دل‌چسبی به دست آورده بودند، با جوسازی رسانه‌ای تلاش کردند تا بر شکست خود در انتخابات دو مجلس سرپوش بگذارند.

در حالی که روزنامه‌ها و سایت‌های اصلاح‌طلب به دست آوردن کرسی ریاست مجلسین توسط جناح خود را قطعی می‌دانستند، انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رییس مجلس خبرگان به مانند آب سردی بر پیکره آنان بود. به‌گونه‌ای که پس از سه ماه جوسازی رسانه‌ای به یک باره موضع خود را تغییر دادند و در حرکتی یکپارچه اعلام کردند به دست آوردن ریاست مجلس چندان هم اهمیت ندارد!

اما اوج کار در انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی رقم خورد. درحالی که شنبه روزنامه اصلاح‌طلب شرق، محمدرضا عارف را رئیس قطعی مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود، اما در روز انتخابات، این علی لاریجانی بود که با اختلاف 70 رای به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد تا پایانی بر سه ماه توهم پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات باشد.

نکته قابل توجه در این انتخابات آرای محمدرضا عارف بود که حتی از تعداد اعضای فراکسیون امید مجلس نیز کمتر بود.

برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، یک مجلس هم‌سو با دولت رقم نخورد و این می‌تواند پیام‌های متعددی برای دولت روحانی داشته باشد.

عدم رضایت مردم از عملکرد دولت برای نخستین بار در انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری نمایان شد.

حسن روحانی که در سال 92 با رای 18 میلیونی به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری جایگاهی بهتر از سومی به دست نیاورد.

شاید برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، تابوی ریاست جمهوری هشت ساله شکسته شود و حسن روحانی نخستین رئیس جمهور چهار ساله ایران باشد.

عملکرد دولت روحانی در یک سال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 بسیار تعیین کننده است.

باید منتظر ماند و دید که محمود احمدی‌نژاد رقیب احتمالی و جدی حسن روحانی در انتخابات 96 چگونه سکوت چند ساله خود در برابر اتهامات دولت تدبیر و امید را می‌شکند.

قطعا دولت تدبیر که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دستاورد خاصی نداشته است، دلیل اصلی تغییر ذائقه مردم از اصلاح‌طلبان به سوی اصولگرایان در کمتر از چهار سال بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴