تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۱۹۲۸۴۳
حقیقت این است که دولت‌ها نتوانسته‌اند به درستی از مقام جانباز دفاع کرده و شان و منزلتشان را حفظ کنند. دولت‌ها در ارائه خدمات به ایثارگران کوتاهی کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به خاطر جدا نماندن از رفقا، بالاخره خودش را راضی کرد که برای اولین بار از سهمیه جانبازی‌اش استفاده کند. مدیرکل بنیاد ذیل درخواست کتبی‌اش این طور پاراف کرده بود: «اختصاص یک قبر از سهمیه جانبازان در مجاورت قطعه شهدا به نامبرده فوق بلامانع است.»

 

این بار به جای حاشیه‌پردازی در مورد روز جانباز و استفاده از جملاتی که بیشتر مسئولان در پشت تریبون همایش‌ها و بزرگداشت‌های روز جانباز به کار می‌برند، مستقیم می‌رویم سر اصل مطلب.

 

و اما اصل مطلب این است که امروز پس از گذشت 36 سال از آغاز دفاع مقدس و ثبت بیش از 550 هزار جانباز جنگ تحمیلی آیا می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم توانسته‌ایم خدمات و تسهیلات مناسبی را برای جانبازان جنگ تحمیلی ارائه کنیم؟

 

حقیقت این است که دولت‌ها نتوانسته‌اند به درستی از مقام جانباز دفاع کرده و شان و منزلتشان را حفظ کنند. دولت‌ها در ارائه خدمات به ایثارگران کوتاهی کردند.

 

وضعیت برخی از جانبازان که هنوز پرونده به دست در کمیسیون‌های پزشکی چشم انتظار درصد هستند، آنقدر وخیم است که باید وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

 

بهتر است مسئولان پاسخ دهند که با این عملکرد آیا توانسته‌ایم فرهنگ ایثار و شهادت را به سه نسل بعد از جنگ منتقل کنیم؟ اکنون برای جانبازان مدافع حرم چه برنامه‌ای دارید؟ آیا اینان نیز باید چشم‌انتظار شما باشند؟!

 

بهتر است بدانیم جانباز، تجسم عینی ایثار، مردانگی و از خودگذشتگی است. آن‌گاه که امام و مقتدای او فرمان جهاد می‌دهد، از تمامی دلبستگی‌های زندگی دست می‌کشد و با سلاح ایمان و معنویت به ستیز با دشمنان اسلام و دفاع از اهداف و ارزش‌های متعالی اسلام می‌پردازد.

 

جانباز قهرمان کربلا، همه صفاتی را که یک پیرو واقعی معصوم باید داشته باشد، دارا بود. او آموزگاری است که چگونگی پیروی از ولایت و جانبازی در راه حقیقت را به دیگران آموخته است. همین امر سبب شده است که در روز قیامت همه شهدا بر مقام و منزلت آن بزرگ مرد تاریخ غطبه بخورند. همچنان‌که حضرت سجاد(ع) می‌فرماید: «عمویم عباس در پیشگاه خداوند منزلتی دارد که در روز قیامت همه شهدا غبطه‌اش را می‌خورند.»

 

سالروز ولادت جانباز کربلا را که مظهر غیرت و شجاعت است به همه پیروان ولایت به‌ویژه جانبازان رشید و دلاور میهنمان تبریک می‌گوییم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴