BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> هلالی برای کمک به جهان | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۹۲۰۵۷
در کشور ما اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با تمام وجود به شغلشان عشق می‌ورزند که درهمین راستا فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، 19 اردیبهشت مصادف با 8 مِی، در سراسر جهان توسط داوطلبان و امدادگران جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ به عنوان یک مناسبت جهانی گرامی داشته می‌شود.

 

این تاریخ مصادف با زادروز ژان هانری دونان بنیان‌گذار صلیب سرخ و مبتکر کنوانسیون ژنو است.

 

نهضت و جنبشی که برای کمک به افراد آسیب‌دیده از جنگ‌ها، حوادث و خشونت‌های محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از سال 1861 میلادی آغاز و تا به امروز ادامه یافته است.

 

مردم یک جامعه در مواجهه با جمعیت هلال احمر با توجه به نوع ارتباط و نیازشان، دریافت و درک متفاوتی دارند و از این نهاد عام‌المنفعه برای دیگران، تعریفی دلخواه ارائه می‌دهند.

 

برای برخی هلال احمر در سیل و زلزله معنا می‌شود و بعضی هم آن را با داروخانه داروهای خاص می‌شناسند.

 

فعالیت‌های حمایتی و توانبخشی، چادرهای امدادی، طرح ایمنی و سلامت، امداد و نجات، بالگرد و بخش‌های دیگر جمعیت نیز به مخاطب عام و خاص، مفهومی خاص را متبادر و القا می‌کند که هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی.

 

در کشور ما اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با تمام وجود به کارشان عشق می‌ورزند که درهمین راستا فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند. اما آیا به راستی به آنان امکاناتی داده می‌شود و یا آنکه حتی مسئولان جویای حال آنان هستند؟!

 

اینان چهره‌هایی آشنا هستند که نام‌شان تنها در دفتر خاطرات مردم و جامعه شهرمان ثبت می‌شود. اینان کسانی هستند که پیام‌شان، سرود زیبای سلامت است، سرودی که سرشار از مهربانی است، سرودی که سخاوت، عطوفت و سلامت را به ارمغان می‌آورد.

 

اعضای جمعیت هلال احمر که جوانان باپشتکار و صلح‌دوست هستند و تلاش آنها در راستای ماموریت همگانی بشر جهت استقرار صلح در جهان است، تلاش می‌کنند با تبلیغ اصول هفت‌گانه تعریف شده از سوی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و یاری رساندن به مردمِ نیازمند در نقاط مختلف جهان، به کاهش آلام آنها و برقراری صلح و آرامش کمک کنند.

 

19 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر بر همه داوطلبان این جمعیت تبریک و تهنیت باد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴