تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۸۶۶۶۷
یکی از دغدغه‌های مردم در انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر، سلامت افراد و مخالفت با مال‌اندوزی است، بدین جهت می‌طلبد که نهادهای نظارتی فعالیت‌های اقتصادی و امور کاری شورای شهر را رصد کنند.
۰
plusresetminus
لزوم نظارت بر دارائی‌های اعضای شوراها توسط دستگاه‌های مربوطه
به گزارش بلاغ به نقل از نیمه‌پر، یکی از دغدغه‌های مردم در انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر، سلامت افراد و مخالفت با مال‌اندوزی است.

در جریان فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر، بی‌گمان باید رقم هزینه‌کرد بسیاری از آنان را چندین میلیون تومان اعلام کرد، اینکه از چه راهی بدست آوردند در این مجال و مقال نمی‌گنجد، اما اینکه بعد از کسب اعتماد مردم در پی جبران این هزینه‌های مادی بر نیایند، مهم است.

آنچه بیش از همه مورد توجه قشرهای مختلف جامعه قرار می‌گیرد، سلامت کاندیداها و مخالفت آنها با مال‌اندوزی است.

همه کاندیداها با شعار خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات شدند و مردم نیز دوست دارند پس از انتخابات، از منتخبین خودشان جز خدمت به مردم و منطقه چیز دیگری نبینند.

بهترین روش برای جلوگیری از سوء استفاده اعضای شورای اسلامی شهر ازموقعیت شغلی و منع آنان از مال‌اندوزی خارج از قانون و عرف، ورود دستگاه‌های نظارتی به این جریان و رصد قانونی کارها و برنامه‌های اعضای شورای شهر است.

به راحتی می‌توان فهمید که یک عضو شورا قبل از ورود چه مقدار مال داشته و بعد از اتمام دوره نمایندگی‌اش چقدر به اموال و دارایی‌هایش اضافه شده و چه اندازه از مال‌اندوزی‌اش خارج از عرف و قانون می‌باشد.

مردم با اعتماد کامل به کاندیداها رای می‌دهند و این انصاف نیست که از اعتماد آنها سوء استفاده شود و بلکه بالعکس باید از این اعتماد، در حد نهایت در جهت منافع مردم استفاده کرده و بهره برد و از این طریق آرامش را به آنها هدیه کرد.

دستگاه‌های نظارتی بر اساس وظایف قانونی که دارند می‌توانند این مشکل را حل کنند و از راه رصد اموال و دارایی‌های اعضای شورا و بررسی جریان مال‌اندوزی آنها و شناسایی و برخورد با متخلفین، مانع ایجاد نگرانی در مردم شوند.

البته انسان بطور ذاتی مال‌اندوز است و برای روند زندگی این کار لازم است، اما قانون حاکم بر اعمال ما است و ما نباید قانون شکنی کنیم و برای منافع شخصی و مال‌اندوزی وارد شورا شویم و از اصل موضوع که خدمت به مردم است دور شویم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷