تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۱۲۲۱۷۷
دوران شيرخوارگي دوران بسيار مهم در زندگي هر انساني است. كودكي كه در دوران اوليه زندگي خود تغذيه مناسب داشته باشد، به رشد جسماني كامل دست يافته و در آينده فردي تندرست و شاداب خواهد بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، موضوع دين، انسان و سعادت اوست و سعادت انسان در گرو سلامتش است. دوران شيرخوارگي دوران بسيار مهم در زندگي هر انساني است. كودكي كه در دوران اوليه زندگي خود تغذيه مناسب داشته باشد، به رشد جسماني كامل دست يافته و در آينده فردي تندرست و شاداب خواهد بود.

اجراي كامل و دقيق احكام الهي در زندگي، سلامت جسم و جان را به همراه دارد و براي رسيدن به اين هدف، بهترين راه پيمودن آموزه‌هاي ديني و دستورات الهي است. فلسفه احكام دستورات ديني نيز همين هدف را دنبال مي‌كند. قسمت زيادي از احاديث درباره مسائل پزشكي بوده و داراي توصيه و راهكارهاي بهداشتي و سلامتي است.

با بررسي دقيق آنها علمي بودن و مفيد بودن راهكارهاي‌شان آشكار مي‌شود كه نه تنها در زمان خودشان كارايي داشته‌اند، بلكه در زمان كنوني نيز ارزشمندند؛ به طور مثال، در جامعه نزول قرآن، فرهنگي به عنوان استخدام دايه متداول بود. در همان زمان، متون اسلامي، شير مادر همان طفل را به عنوان بهترين غذا براي كودك شيرخوار معرفي مي‌كند و توصيه مي‌كند كه تا حد امكان از آن استفاده شود. پيامبر خدا فرمود: (براي كودك، شيري بهتر از شير مادر نيست).

16-10مرداد هفته جهانی شیر مادر می‌باشد و شعار امسال «حمایت از مادران شاغل برای تغذیه با شیر مادر و پرورش کودک » می‌باشد. طبق بیانیه هفته جهانی شیر مادر، 3 عامل ضروری برای موفقیت مادران شاغل شیرده در امر شیردهی استنباط می‌شود که شامل زمان:

- شش ماه مرخصی زایمان یا بیشتر که در حال حاضر به 9 ماه افزایش یافته است.

- 1-2 بار مرخصی ساعتی در روز

- کاهش ساعت کاری زنان شیرده و یا ساعت کاری شناور

حمایت:

- حمایت از کارفرمایان و مدیران با نگاه مثبت به تغذیه با شیر مادر در انظار عمومی

- آشنایی با قوانین زایمان و مزایای آن

- بالا بردن آگاهی مادران به منظور افزایش توانایی تلفیق اشتغال و تغذیه با شیر مادر

- پشتیبانی از کارگر توسط صنف کاری مربوطه یا اتحادیه‌های ملی بزرگتر

- امنیت شغلی مادر در مرخصی زایمان و عدم تبعیض


مکان/همجواری:

- امکان مراقبت از شیرخوار در محل کار مادر و یا نزدیک آن

- فراهم نمودن تسهیلات اختصاص دوشیدن و ذخیره نمودن شیر مادر در اتاق تغذیه با شیر مادر

- محیط کاری ایمن و عاری از زباله‌های خطرناک و مواد شیمیایی

که طبق بیانیه مشارکت کلیه مدیران و مسئولان را در این امر خداپسندانه می‌طلبد، بخصوص اینکه مکانی امن و مناسب برای شیردهی مادران شاغل اختصاص یابد که امید است به لطف خداوند و همکاری شما عزیزان، فرزندان این قشر زحمت کش و دلسوز جامعه و مردم، از نعمت بی‌نظیر الهی یعنی شیر مادر محروم نگردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما