تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۱۱۶۲۱۷
مرز بین ایمان و کفر و صف‌آرایی حقیقی مظلومان و محرومان در مقابل شیاطین عالم با موضع‌گیری در قبال فلسطین روشن و آشکار می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، یکی از اساسی‌ترین مسئله مورد توجه حضرت امام (ره) از ابتدای نهضت تا پایان عمر مبارک‌شان، مسئله فلسطین و دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده آن و قدس شریف بوده است تا جایی که موضوع فلسطین را به مهم‌ترین مسئله جهان اسلام تبدیل کرد.

مسئله‌ای که می‌رفت رنگ و بوی اختلافات مذهبی یا نژادی و قومی به خود بگیرد، با ژرف‌اندیشی و هوشمندی امام راحل، نه تنها به مسئله اول جهان اسلام بلکه آن را به عنوان نماد مقاومت و مظهر ایستادگی یک ملت مظلوم در برابر استکبار و شیاطین عالم تبدیل کرد.

امروز وقتی از فلسطین سخن به میان می‌آید نه تنها کانون توجه افکار عمومی و ملت‌های مسلمان سنی مذهب یا ملت‌های عربی و نه تنها افکار ملت‌های مسلمان جهان، بلکه افکار عمومی همه ملت‌های آزاده دنیا به سمت آن معطوف می‌شود.

دیگر کسی نمی‌تواند در درون فلسطین راهی را جز مقاومت در پیش گیرد که اگر چنین کند، محکوم به شکست است. هیچ کس یا گروه یا دسته سیاسی و نظامی در فلسطین چه گروه‌های سازشگری همچون سازمان آزادی‌بخش فلسطین باشد و چه گروه‌های اسلامی و انقلابی همچون حماس و جهاد اسلامی، حق ندارند به نمایندگی از ملت مظلوم فلسطین با دشمن غاصب و متکبر خود از در صلح و آشتی درآیند و از حق مسلم مردم فلسطین بگذرند و یا کوتاه بیایند که اگر چنین کنند از چشم مردم خود خواهند افتاد و مورد سرزنش و تحقیر افکار عمومی ملت‌ها قرار می‌گیرند.

به جای آن هر کس یا گروه و کشوری از هر قوم و نژاد و دین و مذهب بخواهد از آرمان‌های ملت فلسطین دفاع کند، مورد حمایت ملت‌ها و افکار عمومی دنیا قرار می‌گیرد.

آری، دیگر دستگاه‌های سخن پراکنی صهیونیسم و استکبار قادر نیستند موضوع فلسطین را به مسائلی همچون دعوا بر سر خاک، نژاد، قوم و مذهب خلاصه کنند.

هرگز شیاطین عالم نخواهند توانست با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و مذهبی در منطقه، ذهن ملت‌ها را از توجه به مسئله فلسطین دور و منحرف سازند.

وقتی امروز به شبکه عظیم و اختاپوسی صهیونیسم بین‌المللی که با پیوند شیطانی دولت‌های مستکبر غربی و آمریکا و حتی برخی از حکام خائن و مرتجع عربی و ترکی منطقه در هم تنیده است، نگاهی می‌اندازیم که چگونه با افکار شیطانی و پلید خود در صدد استثمار ملت‌ها و سلطه بر جهان و زیر ستم قرار دادن آنها و به بردگی کشاندن‌شان به شیوه‌ای مرموز و مدرن هستند، به عمق مسئله و دوراندیشی امام عظیم‌الشان‌مان پی می‌بریم.

در واقع مرز بین ایمان و کفر و صف‌آرایی حقیقی مظلومان و محرومان در مقابل شیاطین عالم، با موضع‌گیری در قبال فلسطین روشن و آشکار می‌شود.

آری فلسطین مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر شیاطین عالم است، مظهر دفاع از آزادی، عزت، شرف و حیثیت انسانی است و کلام آخر آنکه فلسطین پاره تن اسلام و همچنان به عنوان مسئله نخست جهان اسلام خواهد ماند.
« حق پیروز است بعون الله »
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰