تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۹۷۱۹
اخیراً بحث صنعتی شدن استان مازندران را بزرگ جلوه داده و محرومیت استان را به رخ می‌کشند، آیا می‌دانید با این کار چه بلائی سر کشاورزان و فرهنگ کشاورزی منطقه می‌آید.
۰
plusresetminus
بلائی که به بهانه صنعتی شدن بر سر کشاورزی مازندران می آید
به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در هفدهمین کارگروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مازندران در بابل اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در تمام نقاط مازندران مشهود بوده وهر کمربندی که احداث می‌شود در اطراف آن بناهایی شکل می‌گیرد که بیشتر به مراکز ‌آلاف خانه برای بعضی از افراد تبدیل شده، از جمله قهوه‌خانه‌های غیرمجاز که باید در این خصوص توجه و رسیدگی بیشتری شود.
این مسئول افزود: چه کسی باید پاسخگوی این مسئله باشد و ما تا چه اندازه شاهد این بی‌نظمی باشیم، تغییر کاربری در زمین کشاورزی، استان را دچار مشکل کرده، چه بسا وسط آیش گاوداری و باغ‌داری زده می‌شود که سبب از بین رفتن نهرها، تغییر راه‌ها و ایجاد مشکلات عدیده دیگر می‌شود.
روحانی تصریح کرد: توجه بیشتر به کشت مکانیزه و پیگیری مشکلات کشاورزان از دیگر اموری است که باید به آن توجه بیشتری شود.
وی بیان داشت: اخیراً بحث صنعتی شدن استان مازندران را بزرگ جلوه داده و محرومیت استان را به رخ می‌کشند، آیا می‌دانید با این کار چه بلائی سر کشاورزان و فرهنگ کشاورزی منطقه می‌آید، درست است که صنعت برای مازندران امری ضروری است، ولی در تبلیغات نباید به صورتی بیان شود که مردم زمین خود را رها کنند.
امام جمعه بابل ادامه داد: توجه به فرهنگ کشاورزی توسط پیامبر به اندازه‌ای بوده که فرمودند کسی که زمینی دارد و مایحتاج خود را از دیگری تهیه می‌کند خدا او را لعنت می‌کند.
این مسئول گفت: اینکه جوانان ما به سمت فعالیت‌های کشاورزی نمی‌روند به این خاطر نیست که آنها مشکل داشته باشند، بلکه فرهنگ کشاورزی از ذهن آنها پاک شده؛ درست بلایی که به سر فرهنگ کار کردن آمده، باید به فرهنگ کشاورزی و فرهنگ کار، توجه بیشتر شود؛ نباید این فرهنگ‌ها عار شود.
روحانی ابراز داشت: برای تقویت بخش کشاورزی نیاز به کار فرهنگی است ضمن اینکه باید به صنعت هم توجه شود.
وی اضافه کرد: در بخش فرهنگ کارنکردیم، وقتی خود پیامبر اکرم(ص) زندگی خود را با کشاورزی اداره می‌کردند باید این فرهنگ در راس امور مردم عنوان شود و نباید از آن غافل بود.
امام جمعه بابل ضمن تقدیر از توجه و خدمات دولت نهم و دهم به بخش کشاورزی ابراز داشت: با تمام اقدامات خوبی که از سوی دولت نهم و دهم انجام گرفته، اما امسال در خصوص توزیع کود مورد نیاز کشاورزان بسیار بد عمل کردند و کشاورزان ما با مشکلات زیادی مواجه بودند.
روحانی با اشاره به اینکه باید در خرید تضمینی محصولات کشاورزی جدیت بیشتری داشته باشند، متذکر شد: امسال مردم نشان دادند علاقمند به کشت مجدد هستند، اما این ما بودیم که خوب کار نکردیم، اگر بهتر عمل کنیم و کشاورزان را در این عرصه مورد حمایت قرار دهیم این همه زمین‌های حاصلخیز، در مدت طولانی رها نمی‌شود و کشت‌های جایگزین خواهیم داشت.
این مسئول اذعان داشت: بی‌حرمتی به آب‌بندان‌ها و عدم لایروبی به موقع، سبب خشک شدن آب‌بندانها شده است، در صورتی که با لایروبی به موقع می‌توان آن را احیا کرد، این کوتاهی سبب شده عده‌ای با ریختن خاک در این آب‌بندانها آن را تصرف کنند و این خیانت به سرمایه‌های مردم است./فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴