تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۸۶۲
با حضور گسترده و عاشقانه مردم ولایی و روزه دار شهرستان ساری، لاله های اشک مردم در مراسم شب ضربت خوردن امیرالمومنین علی علیه السلام که در حسینیه عاشقان کربلای ساری و خیابان ها و کوچه های اطراف آن برگزار گردید،شکفته شد.
۰
plusresetminus
لاله های اشک ساری درشب قدرشکفته شد+تصاویر
بلاغ - به همت هیئت رزمندگان اسلام ساری با حضور گسترده­ی مردم و شیفتگان امامت و ولایت، مراسم شب قدر شب گذشته در حسینیه­ ی عاشقان کربلای ساری و خیابان­ها و کوچه­ های اطراف آن برگزار شد و طی این مراسم، فریاد الهی العفو مردمان روزه­ دار ره به آسمان یافت.
در این مراسم معنوی که با حضور پررنگ و فراگیر خانواده­ های معظم شهدا و جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان مازندرانی هشت سال دفاع مقدس برگزار گردید، مردم روزه­دار و ولایتمدار در سوگ جانگداز مولای متقیان و امیرمومنان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به عزاداری و سینه زنی پرداختند و بر صیانت از حریم ولایت و امامت و اطاعت و پشتیبانی قاطع از حضرت امام خامنه­ ای مدظله العالی رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید نمودند.
به گزارش خبرنگار بلاغ، در مراسم شب نوزدم ماه مبارک رمضان حسینیه­ ی عاشقان کربلای ساری، حجت الاسلام و المسلمین دیانی استاد حوزه علمیه­ ی قم طی سخنانی با اشاره بر اینکه شب قدر شب تعیین کننده منزلت انسانی و قبولی طاعات و عبادات از جانب پروردگار یکتاست، افزود: ایمان به غیب و نظارت حضرت امام زمان (عج)، پایبندی به عبادات و انجام واجبات، تقوای الهی، پرهیز و دوری جستن از گناهان، رعایت موازین حرام و حلال، ولایت پذیری و ولایتمداری شرط قبولی طاعات و تقرب جستن به درگاه الهی است.
استاد حوزه­ علمیه قم با اشاره بر اینکه ایمان به خدا، بینش و آگاهی، ولایت پذیری، ولایتمداری، دنیاگریزی و ساده زیستی، ایثار و شهادت و صبر و مقاومت سلحشوران و شهیدان هشت سال دفاع عاشورایی ایران اسلامی بصورت الگوهای بی بدیل مبارزه و مقاومت مردم بپا خاسته ­ی کشورهای اسلامی و سایر نقاط جهان درآمده است، خاطرنشان ساخت: یکی از اوصاف برجسته رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، روح عبودیت و توجه قلبی و خالصانه­ ی آنان به خداوند قادر و متعال بود، به گونه­ ای که نماز و دعا و توسل و تهجد آنان برای همگان بسیار آموزنده و ره گشاست.
حجت الاسلام دیانی افزود: رزمندگان هشت سال دفاع عاشقانه، از مصادیق روشن برپا دارندگان فرهنگ نماز و پایبندی به عبادات و واجبات بودند و با اقامه­ ی نماز در سنگرها و خاک داغ جبهه­ ها، نه تنها نسیم عبودیت را بر کالبد کم رمق ما می دمیدند، بلکه بدین وسیله به خداوند قادر و متعال تقرب می ­جستند و بهترین وسیله برای تقرب به خدا را نماز با حضور قلب و عاشقانه می دانستند.
استاد حوزه علمیه­ی قم با اشاره به شهادت طلبی شهید فهمیده­ها و سایر راست قامتان دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان هشت سال دفاع عاشورایی، ایثار و شهادت را به عنوان خلعت عزت و سعادت دنیا و آخرت برگزیده بودند و شهادت طلبی آنچنان با افکار و اندیشه­ های سلحشوران جبه­ه نبرد حق علیه باطل آمیخته شده بود که گویی عزت و شهرت آنان با نام و یاد شهیدان جاودانه شده است.
وی افزود: شهادت غایت مقصود اولیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود. به گونه­ ای که مولای متقیان بارها از خداوند رحمان و رحیم شهادت را تقاضا و حتی بهترین آرزو و آمال خود را شهادت در راه خدا معرفی فرمودند.
وی همچنین اضافه کرد: رزمندگان دفاع مقدس در اقتدا به مولای خود حضرت علی (ع)، اگرچه دنیای استکبار را در مقابل خود می­دیدند امام شهادت طلبی و عشق به لقای دوست و وصال یار، آنان را در اوج ایثار و از خود گذشتگی قرار داده بود. همانگونه که وقتی ضربت شمشیر زهرآلود ابن ملجم بر فرق سر حضرت امیر مومنان (ع) قرار می­گیرد، حضرت ندای به خدای کعبه رستگار شدم را سر می­دهند.
حجت الاسلام دیانی با اظهار این مطلب که نقش آفرینی مولفه­ های ارزشی و فرهنگی انقلاب اسلامی در سایر کشورهای اسلامی، به معنای بازخوانی احساس همبستگی و اشتیاق به عقاید و عمل اسلامی در عرصه­ های اجتماع و سیاست است، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با رهبری و به ثمر نشاندن انقلاب شکوهمند اسلامی سرنوشتی بس مبارک و پر ثمر را برای ملت ایران، امت اسلام و بشریت رقم زدند و این روند به رهبری حضرت امام خامنه­ ای می­رود تا به گسترش هرچه فزون­تر اسلام در جهان، نابودی ستمگران و نظام­های سلطه و استکباری و زمینه ­سازی حکومت حضرت امام عصر (عج) و منجی همه­ ی عالم منجر گردد.
استاد حوزه­ی علمیه قم با اشاره بر اینکه کشتار بی­رحمانه مسلمانان در میانمار، شکنجه و آزار شیعیان در عربستان و جنایات فجیع­ تروریست­ها و مستکبرین در سوریه و سایر کشورهای اسلامی همه ناشی از هراس استکبار و نظام­های شرک و نفاق از فراگیری اسلام ناب محمدی (ص) در جهان  و پدیده ظهور حضرت ولی عصر (عج) است، اظهار داشت: بیرون آمدن جوامع اسلامی از منجلاب استبداد و استعمار از موهبت­های الهی است که به برکت انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاده است.
شب های قدر ساری
شب های قدر ساری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴