تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۸۴۹۶
'سید حسن نصرالله' گفت: هر كاری كه اسراییل انجام دهد، برای آمریكا مسئولیت ساز خواهد بود و پاسخ ایران به هرگونه تجاوز اسراییل تنها محدود به این رژیم نخواهد شد، بلكه پایگاه های آمریكا در منطقه را نیز در بر خواهد گرفت.
۰
plusresetminus
پاسخ ایران به هرگونه تجاوز اسراییل،آمریكا را نیز دربرمی‌گیرد
به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا، سید حسن نصرالله دوشنبه شب در گفتگوی زنده با شبكه خبری 'المیادین'، افزود: شاخص های نظام جهانی جدید از شورای امنیت آغاز خواهد شد و ما در جهان عرب می توانیم كه بازیگران مهمی در سطح جهان باشیم.

دبیركل حزب الله گفت: جهان عرب می تواند نقش مهم و بزرگی بازی كند و این امر در دست ملت هاست.

وی گفت: ما به نظام دو قطبی در جهان (شوروی و آمریكا) بازنخواهیم گشت، بلكه جهان به نظامی چند قطبی كه در آن كشورهای منطقه ای موثری حضور دارند، منتقل می شود.

سید نصرالله گفت: پیش از تحولات سوریه، تحولاتی كه در منطقه انجام می شد، در خدمت جریان مقاومت صورت می پذیرفت و اسراییل در رابطه با انقلاب مردم مصر كه نظام 'حسنی مبارك' را به زیر كشید، عزادار شد.

دبیر كل حزب الله با اشاره به اینكه 'مقاومت ماهیت و طبیعت ماست'، گفت: فعالیت های محوری زیادی در جریان است تا مساله فلسطین به فراموشی كشیده شود.

سید نصرالله اظهار امیدواری كرد كه ما بتوانند از این مرحله عبور كنند و در تشكیل یك استراتژی در حمایت از مقاومت سهم داشته باشند.

وی افزود: به همگی می گویم كه اختلافات هر چه كه باشد، مسئولیت در قبال فلسطین و قدس، مسئولیتی عقایدی و اخلاقی بوده و این اختلافات نباید كه اصل این رویكرد را هدف قرار دهد.

سید نصرالله با اشاره به اینكه پیروزی های مقاومت به بركت خون شهدا و مجاهدین حاصل شده، افزود: آزادسازی جنوب لبنان در سال 200، مرحله ای بسیار مهم و پایه ریز پیروزی بدون هیچگونه شرط و شروطی بود و باید دانست كه پیروزی در سال 2006 نیز بسیار مهم و استراتژیك است.

وی گفت: آمریكا و اسراییل دائما در این راستا فعالیت می كنند كه مساله فلسطین از اهتمام ملت های عرب خارج شود.

دبیر كل حزب الله افزود: فعالیت هایی به منظور سوء استفاده از جریان حوادث جاری در منطقه - هر چند كه این حوادث به دست مردم انجام پذیرد - ادامه دارد تا ما مساله فلسطین را فراموش كنیم.

وی گفت: لازم است كه مساله فلسطین به عنوان قطب نما باقی بماند و ما باید از خود دفاع كنیم و هرگونه تهدیدی را با تهدید پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: برخی مساله ترور 'رفیق حریری' نخست وزیر اسبق لبنان را به جایی بردند كه به هیچ وجه در راستای مقابله با دشمن نیست.

سید حسن نصرالله افزود: وقتی كه اسراییل ایستاده و تهدید می كند كه لبنان را ویران خواهد ساخت، این وظیفه ماست كه بایستیم و بگوییم كه زمان این حرف ها به سر رسیده است. ما دایما نیازمند بحث و بررسی در خصوص برخی اولویت ها هستیم و باید این اولویت ها را سازماندهی كنیم.

دبیركل حزب الله افزود: اسراییل اگر به حال خود رها شود، طرح ها، زیاده خواهی ها و نیروی خود را بازسازی خواهد كرد لذا لازم است كه مواجهه با آن در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: دایما در اندیشه اسراییلی، ضربه اول محوریت داشته تا جایی كه نیروی هوایی آنها بر این باورند كه اقدام به نابودسازی مراكز مقاومت می كنند اما من می خواهم كه خطاب به اسراییلی ها بگویم به هیچ وجه بر روی ضربه اول حساب باز نكنید.

دبیركل حزب الله افزود: موشك های مقاومت توانایی رسیدن به هر هدفی را در فلسطین اشغالی دارند. اسراییل از خانه عنكبوت نیز سست تر بوده ولو این خانه با زرادخانه های نظامی حمایت شود.

سید نصرالله گفت: اسراییل نقاط ضعف بسیار خطرناكی داشته و نیروی هوایی آنها نمی تواند مقاومت مردمی را نابود سازد، چرا كه مقاومت نیروی موثر و نیروی بازدارنده حقیقی دارد.

وی اظهار داشت: من با این سخنانم وارد معركه جنگ با دشمن می شوم و به هیچ وجه وارد جنگی شكست خورده نخواهم شد.

سید نصرالله با اشاره به ایكنه 'ما بر اساس وقایع موجود، وارد جنگی روانی شده ایم'،ادامه داد: مقاومت هیچ گاه به مردم خود دروغ نگفته است؛ در جنگ 33 روزه، تمام جهان ضد ما بود و با این حال ذره ای شك در پیروزی خود نداشتیم.دبیركل حزب الله وضعیت فعلی مقاومت را بسیار بهتر از وضعیت آن در جریان جنگ 33 روزه سال 2006 دانست و ادامه داد: به همه تاكید می كنم كه ما خیالی آسوده داشته و بر اساس دیدگاهی موضوعی در خصوص جریانات موجود در منطقه و جهان، نسبت به آینده مطمئن و خوشبین هستیم.
 
*پاسخ ایران به هرگونه تجاوز اسراییل، پایگاههای آمریكا را نیز دربرمی‌گیرد

'سید حسن نصرالله' گفت: هر كاری كه اسراییل انجام دهد، برای آمریكا مسئولیت ساز خواهد بود و پاسخ ایران به هرگونه تجاوز اسراییل تنها محدود به این رژیم نخواهد شد، بلكه پایگاه های آمریكا در منطقه را نیز در بر خواهد گرفت.

وی افزود: به اعتقاد من اختلافی میان اسراییلی ها در خصوص حمله به ایران وجود دارد و باید دانست كه مساله بر سر برنامه هسته ای ایران نیست، بلكه مقصود آنها هدف قرار دادن نقش ایران است.

دبیركل حزب الله ادامه داد: مساله انرژی هسته ای تنها بهانه ای برای حمله به ایران است و 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر و 'ایهود باراك' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلاش دارند كه منطقه را به سوی جنگ بكشانند و برای درگیری با ایران جدی هستند.

وی با اشاره به اینكه 'من بعید می دانم كه اسراییل اقدام به حمله علیه ایران كند'، اظهار داشت: به اعتقاد من، نتانیاهو و باراك تنها از طریق تحریك آمریكا و جهان، به دنبال دستیابی به كمك های نظامی و مالی هستند.

وی افزود: بر اساس آنچه كه از مسئولان ایرانی شنیده ام، تصمیم به منظور آمادگی برای پاسخ به هرگونه تجاوز اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران، اتخاذ شده است.

دبیركل حزب الله با اشاره به تهدیدات اسرائیلی علیه لبنان گفت: وقتی اسراییلی ها می گویند كه لبنان را ویران می كنند، ما نیز اهدافمان تنها اماكن نظامی نخواهد بود. من می گویم كه ما نیز تمام نقاط را هدف می گیریم و باید دانست كه نقطه ضعف اسراییلی ها وجود اهداف اقتصادی، صنعتی، نیروگاهی و هسته ای است
بر اساس آنچه كه از مسئولان ایرانی شنیده ام، تصمیم به منظور آمادگی برای پاسخ به هرگونه تجاوز اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران، اتخاذ شده است و اگر آنها در تجاوز خود هیچ ضابطه ای نداشته باشند، ما نیز در پاسخ ضابطه ای نخواهیم داشت.

دبیر كل حزب الله با اشاره به اینكه 'ما سلاح شیمیایی نداشته و احتیاجی نیز به آن نداریم'؛ گفت: ما هرگز اینگونه سلاح ها را به كار نمی گیریم چراكه برای هدف قرار دادن اهداف اسراییلی موشك داریم؛ اسراییل هم سلاح هسته ای و هم سلاح شیمیایی دارد اما نقطه قدرت ما این است كه هیچ نیازی به اینگونه سلاح ها نداریم.

وی گفت: تمام گزینه ها روی میز وجود داشته و ممكن است كه به دفاع اكتفا نكرده و ممكن است روزی بیاید كه وارد شهر 'الخلیل' در شمال فلسطین اشغالی نیز بشویم.

دبیركل حزب الله با اشاره به موضوع سوریه گفت: موضع خود را در رابطه با نظام سوریه بر دو اصل استوار كرده ایم؛ اول اینكه سوریه در خصوص نزاع با اسراییل موضع دارد و دوم اینكه در خصوص گفتگو و اصلاحات اعلام آمادگی كرده است.

سید نصرالله افزود: در ابتدای آغاز حوادث سوریه، به این كشور رفتم و با 'بشار اسد' دیدار و گفتگو كردم و وی در این دیدار در خصوص آمادگی اش برای گفتگو و انجام اصلاحات سخن گفت.

وی گفت: معارضه سوریه وارد شدن به گفتگو و انجام اصلاحات در این كشور را نپذیرفته و تنها بر اسقاط نظام اصرار دارد و این در حالی است كه ما خواستار متوقف شدن كشتار در سوریه و آغاز گفتگو و حفظ وحدت این كشور هستیم؛ همانطور كه در خصوص عراق نیز با دخالت خارجی مخالفت خود را ابراز كرده و معارضه آن زمان را به گفتگو با نظام دعوت كردیم.

*پیام یک کشور عربی به سوریه در اوج بحران

سید نصرالله گفت: در اوج بحران سوریه، یك كشور با نفوذ عربی و برخی طرف های آمریكایی، پیامی برای اسد فرستادند كه بر اساس آن از وی خواسته شده بود كه در مقابل پایان یافتن بحران این كشور، رابطه اش را با ایران و جنبش های مقاومت قطع كند.

وی ادامه داد: سیاست آمریكا در خاورمیانه، سیاستی اسراییل محور و سیاست ایران در منطقه سیاستی فلسطین محور است لذا ایران خواستار متوقف شدن جنگ در سوریه و رفتن به سوی گفتگو است و در این راستا تلاش می كند.

دبیركل حزب الله گفت: مقامات عربستانی به ایرانی ها گفته اند كه راه حل بحران بحرین، بازگشت مردم به خانه هایشان و باقی ماندن نظام به همین شكل فعلی است.

*امكان دخالت نظامی خارجی درسوریه وجود ندارد

وی گفت: هم اكنون وضع آمریكا، اجازه آغاز جنگی جدید علیه سوریه را نمی دهد و اروپایی ها بدون اینكه امریكایی ها جنگ را آغاز كنند، وارد نبرد نخواهند شد اما سعی آمریكایی ها این است كه بحران در سوریه به طول بینجامد و ارتش و ملتی برای این كشور باقی نماند.

 سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: هیچ كس نگفته كه نظام سوریه همان گونه كه بود باید باقی بماند، ما می گوییم كه اصلاحات لازم است، اما ساقط ساختن این نظام خدمت به آمریكا و اسراییل خواهد بود.

وی افزود: ایران تلاشی حقیقی در جریان نشست غیر متعهدها مبذول داشت و این كشور با ترك ها وارد گفتگو شد و با 'كوفی عنان' فرستاده سابق سازمان ملل در خصوص بحران سوریه همكاری های زیادی انجام داد.

دبیركل حزب الله گفت: این درست است كه تركیه، عربستان سعودی، قطر و همچنین مصر با كمك های بین المللی به منظور حل و فصل مساله سوریه اقدام به گفتگو كنند و هیچ راه حلی بجز این مساله وجود ندارد.

وی ادامه داد: مشاور یكی از رهبران عربی، دو سال پیش به من گفت كه این اعتقاد وجود دارد كه شما و اسد در حال گسترش شیعه در سوریه هستید؛ این سخن صحیح نیست و ضرورت دارد كه بر سر این موضوع گفتگو شود.

دبیركل حزب الله افزود: هیچ راه حلی در سوریه بجز از طریق گفتگو و تسویه سیاسی وجود ندارد و راه حل منطقه، متوقف ساختن كشتار است.

سید نصرالله گفت: بزرگترین خدمت به مساله فلسطین و وحدت امت این است كه كشورها دور هم جمع شده و آتش درگیری در سوریه را متوقف سازند و راه حل سیاسی در این خصوص پیش بگیرند.

وی اظهار داشت: این اشتباه است كه به مسایل جاری در سوریه بعد طایفه ای داده شود و این امر به نفع اصلاحات در سوریه نیست و باعث نابودی و فروپاشی این كشور می شود.

دبیركل حزب الله گفت: در این رابطه اندیشه ای تكفیری وجود داشته كه همه را مورد هدف قرار می دهد و از سوی دستگاه های اطلاعاتی به كار گرفته شده است.

وی اظهار داشت: نخبگان و اندیشمندان در این خصوص مسئولیت دارند تا با برگزاری گفتگوی جدی، مسایلی را كه باعث تشدید و خراب شدن روابط میان اهل سنت و اهل تشیع می شود، مورد بررسی قرار دهند.

سیدنصرالله گفت: هیچ راه حلی بجز گفتگوی داخلی جدی و دلسوزانه وجود ندارد و ما نیز در لبنان تلاش زیادی برای جلوگیری از فتنه انجام می دهیم و در این چارچوب خواستار تنظیم میثاق شرف برای اجتناب از تحریكات مذهبی و طایفه ای شده ایم.

وی حفظ ثبات در لبنان را تا حد بسیار زیادی مرهون ادامه كار دولت فعلی دانست و گفت: در وضعیت فعلی (در صورت سقوط دولت) نیازمند یك سال كامل (نه پنج ماه)، برای تشكیل یك دولت وحدت ملی خواهیم بود.

سید نصرالله در رابطه با مساله ربوده شدگان لبنانی در خاك سوریه، گفت: اگر ربایندگان مدعی هستند كه این افراد نزد آنها میهمان هستند، دیگر لازم است كه این میهمانی به پایان برسد.

دبیر كل حزب الله وضعیت لبنان را بسیار سخت دانست و گفت: تمام مردم سلاح داشته و می توانند به عنوان شاخه های نظامی به فعالیت بپردازند و در این شرایط لازم است كه برای حفظ صلح داخلی با یكدیگر همكاری كنیم.

وی اختلاف خود با جریان 'المستقبل' را سیاسی دانست و گفت: وقتی یك مفتی یا شخصیت مذهبی از اهل سنت به شیعیان هجمه وارد می سازد، این امر باعث سخت شدن شرایط می شود و لازم است كه رهبران اهل تسنن اینگونه امور را ساكت كنند.

*حکم آیت الله العظمی خامنه ای درباره بی احترامی به صحابه پیامبر

سید نصرالله گفت: گفته می شود كه شیعیان به صحابه پیامبر بی احترامی می كنند و لازم است در این خصوص موضعگیری شود؛ آیت الله العظمی خامنه ای در این خصوص موضعی واضع و روشن دارند.

وی در رابطه با سفر پاپ 'بندیكت شانزدهم' به لبنان هم افزود: ما به عنوان حزب الله و طرفداران مردمی آن، از سفر این مقام عالیرتبه مسیحی به كشورمان استقبال می كنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴