تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۸۰۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به اینکه 5 هزار کیلومتر شبکه فرسوده آب در مازندران وجود دارد، گفت: برای رفع فرسودگی شبکه‌های فرسوده مازندران به 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
۰
plusresetminus
بلاغ - محمدحسین برزگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: با شروع فصل گرما و ورود مسافران و توریست‌ها به استان مصرف آب در بخش روستایی به دلیل طبیعت خاص مازندران که بیشتر در روستاها واقع شده افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: برای مهار خدمات بهتر برای مردم نیروهای شرکت آبفای روستایی در سطح استان بسیج شده‌اند تا از تمام امکانات استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران افزود: سال جدید، بخش کنترل کیفی خود را که نظارت بر بهداشت آب خواهد داشت تقویت کرده تا در همه نقاط روستا با توجه به داشتن آزمایشگاه‌های فعال در تمام شهرستان‌ها یک دستگاه کنترل سیار را فعال کنیم تا به صورت رندومی با گرفتن نمونه‌برداری از آب‌های مصرفی با اطمینان کامل آب را به دست مشتریان برسانند که این از اقدامات خوب سال جدید است.
برزگر اظهار داشت: پایان سال گذشته با افزایش اعتبارات حدود 550 میلیارد ریال برای 300 پروژه در نظر گرفته که با شتاب خوبی در سطح استان در دست اجرا است که شامل پروژه‌های مجتمع آبرسانی و مجتمع تک‌روستایی می‌شود.
وی درباره نصب پمپ در منازل بیان داشت: توصیه می‌کنیم با نصب یک مخزن ذخیره در منازل و نصب پمپ بعد از نصب مخزن می‌توانند آب را نگهداری کنند و در طول روز اگر مصرف آب زیاد شده با کمبود آب مواجه نشوند.
وی ادامه داد: برای این منظور به ادارات شهرستان‌ها مراجعه و نقشه چگونگی نصب مخزن ذخیره را دریافت و به صورت استاندارد نصب کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران تصریح کرد: اگر پمپ قبل از مخزن ذخیره نصب شود خلاف مقررات آب و فاضلاب روستایی است و در صورت گزارش مردم روستا برابر مقررات قانونی نسبت به جمع‌آوری آن پمپ اقدام می‌شود ولی اگر پمپ بعد از مجوز نصب شود مشکلی برای دیگران نخواهد بود.
وی افزود: در بخش سفرهای ریاست جمهوری به مازندران در سفر اول اعتباراتی که تصویب شد جذب شد، در سفر دوم مصوبه‌ای برای آب روستایی نداشتیم ولی در سفر سوم سه مصوبه داشتیم که یکی از مهم‌ترین مصوبه کسب اعتبارات برای مجتمع‌های آبرسانی بود که با پیگیری وزارت نیرو به ویژه استاندار و معاون عمرانی استاندار مصوب شد که طی سه سال تخصیص داده شود.
برزگر بیان داشت: کاهش آب با توجه به شبکه‌های فرسوده استان که از 15 هزار کیلومتر شبکه روستایی، 5هزار شبکه فرسوده است برای رفع این مشکل نیاز به 180 میلیارد تومان اعتبار است که باید درصدی از اعتبارات ملی را به این کار اختصاص دهیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران اذعان داشت: 30 درصد هدررفت آب اگر بازسازی شود تحولی در کاهش مصرف آب خواهیم داشت و بعد از هدفمندی یارانه‌ها درصدی آب در بعضی روستاها با رعایت الگوی مصرف کاهش یافت.
وی افزود: مصرف بهینه هر خانوار در ماه در هر روستا 14 تا 16 متر مکعب است.
وی در پایان از همه مردم مازندران خواست تا با شروع گرما و افزایش مسافران از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲