کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محسنی‌بندپی:

عاقبت ارومیه در انتظار دریای مازندران

1 ارديبهشت 1391 ساعت 14:13

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس٬ با بیان این که انتقال آب از دریای خزر به سمنان از لحاظ فنی و اقتصادی با مشکلات و نواقص زیادی روبه‌رو است٬گفت: به‌طور حتم اجرای این طرح٬ سرنوشت دریای خزر را با دریاچه ارومیه گره می‌زند.


بلاغ-انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از مطرح کردن طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان از سوی مسئولان و رسانه‌ جمعی٬ افزود: این طرح در کل غیرکارشناسی و غیر استاندارد است و به‌طور حتم تبعات بسیار خطرناکی را برای محیط‌زیست کرانه شمالی کشور به‌دنبال دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر این که طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان فاقد ارزیابی زیستی است٬ گفت: تدوین و اجرای این طرح به‌طور حتم  بر خلاف قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه کل کشور است.

وی با طرح این پرسش که «طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان با چه توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی طراحی شده است»٬ خوستار شد: مسئولان باید هر چه سریع‌تر تمام جزئیات این طرح را در اختیار فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار قرار دهند.

این نماینده مجلس هشتم٬ با انتقاد از دولت به‌علت اجرای عجولانه طرح‌های غیرکارشناسی به‌ویژه طرح انتقال آب خزر به سمنان٬ گفت: دولت اگر می‌خواهد در اجرای طرح‌های صنعتی و عمرانی پیش رو باشد٬ باید نخست طرح آزادراه شمال را به پایان رساند بعد اقدام به اختصاص ردیفی با اعتبار حدود دو هزار میلیارد تومان برای طرح انتقال آب کند.

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس هشتم٬ با اعلام این که اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان تبعات بسیاری را برای کشور به‌دنبال دارد٬ تصریح کرد: هم‌اکنون به لحاظ علمی ثابت شده است که آب اقیانوس‌ها( با توجه به این موضوع که آب اقیانوس‌ها با هم مرتبط هستند) برای تجدید دوباره به سه‌هزار سال زمان نیاز دارد و برای دریای خزر که فضای محدود و بسته دارد برای تجدید منابع حدودا ۱۰ هزار سال زمان نیاز است.

محسنی‌بندپی با بیان این که اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان بیشتر به شعار شبیه است تا طرح عمرانی٬ یاد‌آور شد: انتقال آب دریای خزر افزون‌بر ایجاد مشکلات زیست‌محیطی برای منطقه٬ موجب بروز بیماری به‌علت آلوده بودن آب برای مردم استان سمنان می‌شود.

وی با تأکید بر این که انتقال و تصفیه آب دریای خزر به استان سمنان هزینه زیادی را برای کشور در بردارد٬ افزود: مسئولان اگر اقدام به توزیع آب معدنی در این استان کنند به‌طور حتم مقرون به صرفه‌تر از اجرای این طرح است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با بیان این که انتقال آب از دریای خزر به سمنان از لحاظ فنی و اقتصادی با مشکلات زیادی روبه‌رو است٬ تصریح کرد: به‌طور حتم اجرای این طرح٬ سرنوشت دریای خزر را با دریاچه ارومیه گره می‌زند.


کد مطلب: 777

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/777/عاقبت-ارومیه-انتظار-دریای-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com