تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۷۷۰
افتتاح دو پروژه طرح هادی در روستاهای شرق مازندران نشان داد که مردم و مسئولان در کنار یکدیگر می‌توانند دست به کارهای مهمی بزنند.
۰
plusresetminus
بلاغ- صبح و عصر سه‌شنبه با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هیئت همراه دو پروژه بنیاد مسکن مازندران در روستاهای ریحان آباد گلوگاه و امامده بهشهر به طور رسمی افتتاح شد.
یکی از نکات جالب توجه در این دو مراسم، حضور جمع زیادی از اهالی روستاهای مذکور بود. کسانی که از ساعت‌ها قبل خود را برای ورود مسئولان آماده کرده بودند.
در روستای امامده، عده‌ای تا از حضور مسئولان مطمئن شدند قلم و کاغذ تهیه کردند و مشکلاتشان را روی کاغذهای بزرگ و کوچک با خط های ریز و درشت می‌نوشتند، در دل صفحات خط خطی و نوشته‌های عامیانه مردم روستا یک دنیا حرف بود.
یکی از اهالی روستای «اِمامده» بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نبود سرویس مدارس در این روستا گلایه کرده بود که برخی روزها مجبور است 7 هزار تومان کرایه رفت و برگشت بدهد تا دخترش به مدرسه برود.
یکی دیگر از اهالی امامده از مشکلات بهداشتی و از نداشتن کانال آب گفت که در زمان بارندگی و سیلاب، کار و زندگیشان را به هم می‌ریزد.
جوان‌های روستا هم از نداشتن سالن ورزشی می‌گفتند. گویا امروز هیچ دانش‌آموز روستای امامده به مدرسه نرفته بود تا هر طور شده بفهمد که تکلیف سالن ورزشی چه می‌شود، این مشکل از سوی فرماندار بهشهر به گوش مسئولان رسید و همین امروز به‌خاطر اینکه زمین مورد نظر از قبل تامین شده بود، با حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد.
هدایایی هم از سوی بخشداری مرکزی، دهیاری و شورای اسلامی امامده به معاون عمرانی استاندار، مدیرکل بنیاد مسکن مازندران و معاون ایشان همچنین به مدیر بنیاد مسکن شهرستان بهشهر و معاون ایشان تقدیم شد تا حسابی از خجالت مسئولان در بیایند.
سوغاتی‌های خوراکی روستای امامده هم که حاصل دسترنج بانوان روستا بود در جای خود دست مریزاد داشت.
بعد از تمام شدن برنامه‌های مسئولان در روستای امامده، راهی روستای ریحان آباد گلوگاه شدیم، این روستا با جمعیتی حدود یک‌هزار نفر و ساختمان‌های تازه ساخت و زیبا و فضای سبز کنار خانه‌های یکی از روستاهای زیبا و پرجمعیت هدف طرح هادی است که تاکنون سه فاز طرح هادی در آنجا انجام شده است.
معاون عمرانی استاندار مازندران وقتی وارد روستا شد از فرماندار گلوگاه پرسید که اینجا شهر است یا روستا و در صحبت‌هایی که داشت از بانوان روستا که به محیط زیست خود احترام می‌گذارند، تشکر کرد.
وی همچنین خاطره‌ای از حضورش در زمان ساخت پروژه خط آهن زاهدان کرمان که در مناطق بسیار حساس و پرخطر بود گفت و اینکه در یکی از روزها بالاخره عده‌ای را در آن بیابان و گرما در دوردست‌ها دیدند و وقتی به آنها رسیدند از حال و نامشان جویا شدند، آنها مردانی از خطه مازندران و شهرستان گلوگاه بودند. مردانی که کمر همت بسته بودند تا دکل‌های برق و مخابرات سر پا بایستند.
مجری‌های پرحرف که زمان و ساعت دستشان نیست و حواسشان به چشم‌های نیمه‌باز و قیافه‌های در آفتاب نشسته هم نیست، دردسر ساز می‌شوند به ویژه وقتی که آن مجری رئیس شورا هم باشد و بالاخره باید با اشاره فرماندار و بخشدار و نشان دادن ساعت، حواسش سر جا بیاید.
وجود روحانی محل هم نعمتی است آن هم فردی که شاگرد آیت‌الله کوهستانی و یکی از اساتید اخلاق و تهذیب باشد، آن وقت دیگر کسی نمی‌تواند حرف روی حرف او بزند مگر اینکه مهندس عمران باشد و بتواند ابتدا او را قانع و سپس دستور بررسی بدهد.
سمیع‌الله مظفری فرماندار گلوگاه هم که در صریح‌اللهجه بودن زبانزد است ابتدای صحبتش از پارچه روی دیوار حسابی انتقاد کرد که چرا نام گلوگاه در کنار بنیاد مسکن بهشهر نوشته نشده چراکه این دو شهرستان دارای بنیاد مسکن مشترک هستند. انتقاد او هم جدی بود و هم شوخی، تا حدی که مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از این بابت عذرخواهی کرد.
آقای فرماندار بحث داغ دکل بندان، حضور گلوگاهی‌ها در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و واقعیت جاودانه تقدیم 850 شهید و دِینی که گلوگاهی‌ها به گردن مازندرانی‌ها دارند را فراموش نکرد.
معاون عمرانی استاندار مازندران که گویا خیلی دیرش شده بود، پس از مراسم به سمت غرب استان حرکت کرد. اما مظفری گوشش به رفتن مدیرکل بنیاد مسکن و داشتن برنامه‌ای در غرب استان  بدهکار نبود و آقای مدیرکل را پیاده تا یکی از خیابان‌های بزرگ روستا بُرد تا از او بخواهد که برای آسفالت این خیابان کاری انجام دهد، بالاخره هم قول آسفالت ادامه مسیر طرح هادی و هم قول آسفالت خیابان 150 متری را البته به شرط همیاری و کمک اهالی ریحان آباد گرفت.
برنامه‌های امروز بنیاد مسکن استان در بهشهر و گلوگاه با دو افتتاحیه، یک کلنگ‌زنی و دو قولنامه به پایان رسید./ خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴